Opnieuw toevoegen aan thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb gisteren een computer volledig opnieuw moeten her installeren met de media creation tool op dvd omdat ik met de computer niets meer kon doen (ook geen systeemherstel).
Nu wil ik die computer opnieuw toevoegen aan mijn thuisnetwerk zodat ik er opnieuw bestanden kan mee delen met de andere computers in het thuisnetwerk.
Ik heb al zitten zoeken op google hoe ik dat kan doen, maar vind zo onmiddellijk niets.
Iemand een idee hoe ik dit moet doen. Vroeger kon je dit doen via de thuisgroep, maar die is in versie 1803 verdwenen uit Windows 10.
 
Daar staan enkel de printer en mijn internetradio toestel in.
Maar goed zal het dan maar via Onedrive doen. Het is toch maar enkel om de nieuwe muziek over te zetten naar de radiostudio.
Ik moest Windows 10 1709 geïnstalleerd hebben. De computer lid maken van de thuisgroep en dan pas updaten naar Windows 10 1803.
Dat ik daar niet aan gedacht heb.
 
je zou eender wat kunnen delen door simpel rechts klik op het item dat je wilt delen ..
bv heb ik hier een document en ik klik hier met rechts op , vervolgens kies ik toegang verlenen tot en wat zie ik hier nu tot mijn verbazing !!

hier zijn 4 opties ...
-toegang verwijderen
-thuisgroep openen
-thuisgroep openen en bewerken
-specifieke personen

kies je hier thuisgroep openen en bewerken en je klikt vervolgens ook met rechts op netwerk om via netwerk een verbinding aan te maken dan opent zich de wizard om een thuisgroep in te stellen .
letop: gebruik je het lokaal account zonder wachtwoord dan dien je in deze wizard enkel je gebruikersnaam in te geven en laat je het wachtwoord venster leeg ...
**ik heb hier de test gedaan op een virtuele Windows 10 home vervolgens kon ik een 2de virtuele Windows 10 als ook mijn eigen desktop laten verbinden in een thuis net werkje ...

***heb er helaas geen stappen plan van vast gelegd .. het lukte me hier dus om een thuisnetwerkje aan te maken ..
je dient effectief dus de naam van de betreffende pc te vermelden wil je vanaf 1 ne pc op de andere kunnen werken ..je kan ook via een netwerkmap bestanden delen ..
stel je pc heeft de naam "
DESKTOP-CQ6JTPT " dan dient het pad \\DESKTOP-CQ6JTPT\Users te zijn ..
stel je je werkt via een "netwerkmap " dan dient het pad
\\DESKTOP-CQ6JTPT\F\netwerkmap te zijn ( hier staat dus de F voor een 2de partitie op een externe schijf … en de netwerkmap bevind zich dan ook op de F partitie ...elk bestand dat ik dus wenst te delen komt dus in deze netwerkmap te staan …
*je kan desnoods rechts klik op deze netwerkmap doen en via de tap "delen " een schrijf beperking opleggen zodat men enkel kan lezen ( de map inzien zonder veranderingen toe te passen )* enkel indien je deze gaat delen onder vrienden/kenissen ..
 
Accent FM;n232865 zei:
Daar staan enkel de printer en mijn internetradio toestel in.
Maar goed zal het dan maar via Onedrive doen. Het is toch maar enkel om de nieuwe muziek over te zetten naar de radiostudio.
Ik moest Windows 10 1709 geïnstalleerd hebben. De computer lid maken van de thuisgroep en dan pas updaten naar Windows 10 1803.
Dat ik daar niet aan gedacht heb.

En netwerkdetectie staat aan ?
 
Netwerk via de verkenner werkt via NetBIOS, en is al enkele jaren passé. Zit er nog wel in, maar is al jaren nietmeer de toegepaste methode. Tenzij bij enkele hardliners die niet willen aanpassen. Nu werkt alles standaard via DNS.
Netwerkbronnen delen zoals in de link van SchonePC van qtex is de normale aangerade manier om bronnen te delen en werkt heel goed. Enkel een beetje "meer" werk misschien. Thuisgroep heb ik nooit gebruikt. Werkgroup naam aanpassen zou ook geen probleem mogen zijn. Maar de standaard naam "WORKGROUP" zou ok moeten zijn indien overal dezelfde.

Ik zie mogelijk wel een "fout" in de link van schonepc...
Hij geeft onder de paragraaf "Een gedeelde netwerkmap aanmaken" mee dat je de rechten van de betreffende folder op "Iedereen" moet zetten. Dit is een algemeen misverstand en gaat volgens mij niet werken om volgende reden;
de naam "Iedereen" heeft betrekking op alle accounts welke gekend zijn op dat betreffende toestel, en enkel alle accounts op DAT toestel. Dit resulteert dat externe toestellen met HUN account geen toegang hebben op de gedeelde folder. De goede methode is een dedicated account aan te maken met wachtwoord, en die account gebruiken om folders te delen. Bij verbinding van een externe computer, dient die de volledige credential mee te geven van die account in volgende vorm; <HOSTNAME>\<ACCOUNTNAME>, vb COMPUTER1\ShareAccount. Bij omgekeerde volgorde krijg je dan vb COMPUTER2\ShareAccount. Bij beide computers dien je dus een lokaal account met de naam ShareAccount aan te maken en bijhorend wachtwoord. Uitgaande van het least-privelage methode dient deze account enkel gebruikt te worden voor het delen van één of meerdere folders. Niets anders...
 
Ik heb het anders opgelost. In netwerkcentrum >Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen bij gast of openbaar netwerkdetectie en Bestands en printerdeling beiden op uitschakelen gezet. Tevens bij alle netwerken met wachtwoord beveiligd delen eveneens op uitschakelen gezet. Op deze manier werkt het thuisnetwerk opnieuw.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan