opslaan op mijn "D"

Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
We zijn net terug van een deugddoende reis van net geen 3 weken, maar daar gaat het niet over. Mijn vrouw maakt heel graag foto's, maar om de foto's niet kwijt te raken neemt ze graag tijdens de reis wel een backup. Dat doen we al enkele jaren op mijn netbookje. Ik heb er al gehad die draaiden op Android en op Windows, maar steeds lukte het wel. Maar echter dit jaar konden we ze enkel opslaan op mijn zowiezo veel te kleine "C", wat dus totaal niet de bedoeling was. In het begin lukte het allemaal wel om de foto's op te slaan op mijn "D" die een micro SD kaartje van 128 GB is, waar nu met de foto's die we er wel op hebben kunnen zetten nog 122 GB ruimte over hebben. Dus ruimte zat over nog, maar het lukt totaal niet meer om nog foto's op die micro SD kaart te zetten. Willen we dan bv een foto die nu op die "D" staat bekijken, dan opent het wel, maar krijgen we een heel wazige foto te zien. Totaal onbruikbaar. We kunnen ook niet bv een foto van daar selecteren om op Facebook te zetten. Die zegt dan dat hij enkel JPG bestanden ondersteunt, terwijl die als JPG bestand zijn opgeslagen. Mijn idee is, dat mijn micro SD kaartje naar de haaien is, maar aan de andere kant kan het eigenlijk niet, want ze is toegankelijk. Ik kan ook zien hoeveel ruimte ik vrij heb. Heeft er iemand een idee wat er gaande is met mijn micro SD kaartje van 128 GB? Of het is naar de Haaien, of er is iets anders mis, maar ik zou totaal niet weten wat? Alvast bedankt voor de tijd en het pijnigen van jullie hersenen om mijn probleem CVE
 
ik heb dit bericht meermaals opnieuw dienen te lezen vooralleer ik begreep dat het dus niet meer mogelijk is om foto's op te slaan op de D (de D is hier dus een micro sd kaartje in je tablet )
het is enerzijds wel mogelijk om de bestanden aanwezig op deze micro sd te benaderen en te gebruiken ..
*wil je ter verduidelijking ook eens de eigenschappen weergeven van deze sd kaart >beveiliging >bij iedereen zou dan het volledig beheer aangevinkt moeten zijn ..
 
eigensxhappen D.png
 
ik denk dat het niet kunnen opslaan eerder te maken heeft met het fototoestel /of de smartphone dat gebruikt werd ...waarschijnlijk zit daar dus ook een sd-kaartje in waar eerst de foto's opgeslagen worden ...en hoogstwaarschijnlijk werd dat sd-kaartje via het gebruikte toestel geformateerd ...en zijn deze bestanden niet overdraagbaar ...deze zijn enkel te gebruiken op het toestel zelf .
 
Qtex;n233482 zei:
ik denk dat het niet kunnen opslaan eerder te maken heeft met het fototoestel /of de smartphone dat gebruikt werd ...waarschijnlijk zit daar dus ook een sd-kaartje in waar eerst de foto's opgeslagen worden ...en hoogstwaarschijnlijk werd dat sd-kaartje via het gebruikte toestel geformateerd ...en zijn deze bestanden niet overdraagbaar ...deze zijn enkel te gebruiken op het toestel zelf .

Nee, want op de pc van mij vrouw hier thuis gaat het perfect normaal. Op mijn C gaat het ook perfect normaal. Vandaar dat we het micro SD kaartje verdenken van de schuldige te zijn.
 
je beweerd nu dat zij de foto's van het toestel (fototoestel /of de smartphone) kan opslaan op haar pc en dat deze dan gewoon te bezien zijn zonder dat deze wazig zijn ..maar jij kan deze dus niet opslaan op jouw micro sd ..terwijl de micro sd wel via de verkenner als ook via schijfbeheer te benaderen is ...en zonder weer ga de volledige grootte weergeeft .!
 
Qtex;n233486 zei:
je beweerd nu dat zij de foto's van het toestel (fototoestel /of de smartphone) kan opslaan op haar pc en dat deze dan gewoon te bezien zijn zonder dat deze wazig zijn ..maar jij kan deze dus niet opslaan op jouw micro sd ..terwijl de micro sd wel via de verkenner als ook via schijfbeheer te benaderen is ...en zonder weer ga de volledige grootte weergeeft .!

In mijn verkenner is mijn "D" wat het micro SD kaartje is zichtbaar en zegt dat ik nog heel veel ruimte heb. Ik kan die openen zoals ik mijn "C" kan openen, maar de laatste foto's die erop zijn geladen van het fototoestel van mijn vrouw zijn wazig. De foto's die er eerder al op stonden zijn perfect zichtbaar en niet wazig.
foto's niet te benaderen.png
Dit zijn zoals je kan zien foto's van aan het gardameer van dit jaar op mijn SD kaartje en niet te benaderen of toch enkele wel.

foto's te benaderen.png
Dit is van voor we op reis vertrokken van mijn scooter die te koop staat. Deze zijn wel prefect benaderbaar en als ik erop klik zijn ze mooi duidelijk en niet wazig.

Dit is in verkenner op " deze pc"

stations.png
 
Heb je een idee Qtex wat het probleem zou kunnen zijn? Of denk je net als ik dat mijn micro SD kaartje naar de haaien aan het draaien is? Ze zeggen Geen 2 zonder 3, wel onze electrische koelbox (frigobox) heeft het dit verlof begeven, de DVD spelers in de auto voor de kids hebben het begeven deze zomer het goedkoopste zou mijn micro SD kaartje zijn natuurlijk he.
 
je sd-kaartje heeft het niet begeven aangezien je deze nog kunt benaderen en je de volledige grootte te zien krijgt ...
wat echter de reden is van niet kunnen "saven" weet ik zo niet te zeggen aangezien bij "iedereen" het volledig beheer aangegeven word …
heb je je systeem al eens gescant ...met malwarbytes ..ik vermoed dat mogelijk een besmetting de oorzaak is .
 
Gezien ik maar 32 GB intern geheugen heb moet ik beperken en staat er eigenlijk niets op. Ik gebruik het AV van Windows en anders heb ik eigenlijk niets staan op mijn netbookje. Dus jij denkt dat ik met beestjes in mijn netbookje zit? Zou kunnen natuurlijk. Die Android sites zijn ook niet altijd van de zuiverste waar ik zo heel af en toe eens naar toe ga. Dat zijn er dan dat ik zo her en der eens vind en ga er dan eens naar toe en vaak denk ik, als mijne AV maar geen beestjes moet tegenhouden en tot nu toe heb ik nog geen enkele keer een melding gekregen. Maar het zou mij dus inderdaad wel niet verwonderen. Is de freeware versie goed genoeg Qtex? Denk het wel he?
 
had jij eerder niet een volledige versie draaiende op je systeem ...heb jij deze dan omwille van plaats gebrek er vanaf gegooid ...alhoewel deze installatie map op de C maar een 155MB groot /klein is …
*je kan in dat geval de gratis versie gebruiken ..
 
Qtex;n233505 zei:
had jij eerder niet een volledige versie draaiende op je systeem ...heb jij deze dan omwille van plaats gebrek er vanaf gegooid ...alhoewel deze installatie map op de C maar een 155MB groot /klein is …
*je kan in dat geval de gratis versie gebruiken ..

Ik heb inderdaad nog de full versie gehad ja. Mijn micro SD kaartje is een tijdje geleden door een fout van mij geformateerd geweest. Daardoor ben ik dit kwijt. De installatie is verdwenen door eens volledig opnieuw te moeten beginnen omdat die C echt veel te klein is. Nu ja hij is aan het scannen, de C en de D. Voorlopig is alles nog groen. Dus dat is al positief. Mij hij heeft tijd nodig voor een volledige scan te doen he.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan