opslaan op mijn "D"

Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
We zijn net terug van een deugddoende reis van net geen 3 weken, maar daar gaat het niet over. Mijn vrouw maakt heel graag foto's, maar om de foto's niet kwijt te raken neemt ze graag tijdens de reis wel een backup. Dat doen we al enkele jaren op mijn netbookje. Ik heb er al gehad die draaiden op Android en op Windows, maar steeds lukte het wel. Maar echter dit jaar konden we ze enkel opslaan op mijn zowiezo veel te kleine "C", wat dus totaal niet de bedoeling was. In het begin lukte het allemaal wel om de foto's op te slaan op mijn "D" die een micro SD kaartje van 128 GB is, waar nu met de foto's die we er wel op hebben kunnen zetten nog 122 GB ruimte over hebben. Dus ruimte zat over nog, maar het lukt totaal niet meer om nog foto's op die micro SD kaart te zetten. Willen we dan bv een foto die nu op die "D" staat bekijken, dan opent het wel, maar krijgen we een heel wazige foto te zien. Totaal onbruikbaar. We kunnen ook niet bv een foto van daar selecteren om op Facebook te zetten. Die zegt dan dat hij enkel JPG bestanden ondersteunt, terwijl die als JPG bestand zijn opgeslagen. Mijn idee is, dat mijn micro SD kaartje naar de haaien is, maar aan de andere kant kan het eigenlijk niet, want ze is toegankelijk. Ik kan ook zien hoeveel ruimte ik vrij heb. Heeft er iemand een idee wat er gaande is met mijn micro SD kaartje van 128 GB? Of het is naar de Haaien, of er is iets anders mis, maar ik zou totaal niet weten wat? Alvast bedankt voor de tijd en het pijnigen van jullie hersenen om mijn probleem CVE
 
De scan is voltooid en er zat in mijn D 1 pup melding. Verder heeft hij niets gevonden. Ik heb het bestand dan maar voor alle zekerheid naar quarantaine geplaatst. Maar het was een driver voor de laptop van de kids. Dus denk ik dat het eerder fals positief is. Maar voor alle zekerheid maar geen risico genomen. Zal dan morgen zien of het beter is of niet, Nu ga ik mijne beddebak opzoeken.
 
Screenshot_20180804-121914[502].png
Qtex;n233509 zei:
je C is maar 32gb je D is er 128gb en de scan doet er al 1 uur over ...das lang .. hier is de C 250gb en duurt een bedreigingsscan hier amper 4m 55 s

Dat was voor mijn C alleen dat hij meer als een uur bezig was. Hij heeft dus niets ernstigs gevonden. Maar aan wat het dan wel ligt weet ik ook niet. Ik heb dus ook net als jij niet zo goed geslapen, maar dan van mij omwille van piekeren. Ik het is me ook te binnen geschoten dat als ik custom ROM op mijn Smartphone wil zetten dat ik die ook op mijn C schijf moet zetten en niet op mijn D schijf. Dat gaat ook ongetwijfeld om onvoorziene omstandigheden fout. Er ontbreken dan plots bestanden of het bestand is dan plots onleesbaar. Dat is dus al een hele tijd aan de gang. Maar hoe of wat het maakt dat het niet lukt om van mijn D iets van vrij grote omvang op te slaan niet lukt. gisteren nog eens geprobeerd en zolang het maar om enkele foto's in een map gaat is het geen enkel probleem, maar van als er een aantal MB aan grote wordt gaat het mis. Het is een Class 10 micro SD kaartje van 128 GB.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan