Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb bij sommige programma´s (bijv. Skype) ingesteld dat ze op zouden starten als Windows opstart. Dat gebeurt dus niet (er zullen best programma´s zijn die wel opstarten maar een -nog onbekend aantal dus niet). What to do?.....

-m-

Bijvoorbaat dank!

Cees
 
Alle pictogrammen altijd weergeven in taakbalk

Klik met de rechtermuisknop in een leeg gebied op de taakbalk en klik vervolgens op Eigenschappen.

Klik onder Systeemvak op Aanpassen.

Schakel het selectievakje Altijd alle pictogrammen en meldingen weergeven op de taakbalk in en klik op OK.
 
Alle pictogrammen altijd weergeven in taakbalk

Klik met de rechtermuisknop in een leeg gebied op de taakbalk en klik vervolgens op Eigenschappen.

Klik onder Systeemvak op Aanpassen.

Schakel het selectievakje Altijd alle pictogrammen en meldingen weergeven op de taakbalk in en klik op OK.

Gedaan; geen verandering.

Wat mij nu opvalt is dat de verzameling meldingspictogrammen bestaat uit 2 groepen. De groep waar een icoon bij staat vermeld en een groep zonder iconen. De groep met iconen wordt inderdaad zichtbaar gemaakt en de groep zonder iconen niet. De vraag verandert nu dus in: waarom krijgt een deel van de groep geen icoon vermeld mee.

Zie de groep met iconen : Snap 2013-08-19 at 20.06.29.jpg

en de groep zonder icoon: Snap 2013-08-19 at 20.07.20.jpg
 
waarom krijgt een deel van de groep geen icoon vermeld mee.

Omdat het programma niet actief is. Daarom word er geen icoon aan toegekend. Eens het programma actief is zal er wel een icoon aan toegekend worden.
Uw Avast voert alleen maar services uit op de achtergrond, maar start niet automatisch op met windows.
In het andere geval is malware de oorzaak, die verhindert dat Avast automatisch opstart met windows
 
Heb het programma Malwarebytes op mijn systeem los gelaten zonder resultaat. Alles was goed, zeggen ze.

Ik ga maar met Avast in gesprek.... Dat lijkt me het meest juiste om nu te doen. Nogmaals dank voor al jullie hulp! Zijn jullie geinteresseerd in de afloop voor een mogelijk volgend geval.
 
Ga eens naar start > programma's, bureauaccesoires en rechtsklik daar op opdrachtpromompt en voer uit als administrator.
type in het zwarte opdrachtprompt scherm msconfig
In het volgende scherm dat verschijnt klik op tabbladje opstarten.
Controleer daar eens of Avast aan of uitgevinkt is.
Is het uitgevinkt moet je het aanvinken.
Klik op toepassen > OK
Er word gevraagd om de computer opnieuw op te starten, sta dit toe.
Als nu windows opgestart is, en het Avast icoontje staat niet in het systeemvak, klopt er iets niet.
 
Kees in #67 staat een screenshot, is dat van de computer waar dit topic over gaat. Dan zie ik daar een icoontje van AVG en niet van Avast. Of heb je AVG en Avast geïnstalleerd staan ? Twee antivirussen is om problemen vragen.

:vraagteken: oeps, sorry dat is een screenshot van Qtex.
 
Laatst bewerkt:
een tip die mogelijks ook gaat werken aangebracht door " Lucdebruyker " ,daar elke antivirus beveiliging deze optie waarschijnlijk ook meegekregen heeft ...
althans de AVG wel dus ... dit dient dus enkel als voorbeeld omdat het hier nu over Avast gaat. (hé Swake ;) )
noteer dat je de avast dient aan te klikken in de lijst programma's en onderdelen om dan daarna de keuze te maken tussen verwijderen en wijzigen jij kiest dan voor " wijzigen " en daarna voor " herstellen "
Ashampoo_Snap_2013.08.20_08h46m30s_004_.png
 
Heb dit alles ook geprobeerd. Bedankt voor de tips, maar het mocht niet baten! Zelfs Avast heeft me nu al met een aantal varianten geprobeerd het programma opnieuw te laten installeren, wat op zich gelukt is, maar zonder resultaat. Ben nu met een echte technicus (2e level?) in de slag, maar de bal ligt weer bij hen. Als ik wat weet ga ik het jullie vertellen (als ik dat nog kan....). Vandaag hebben ze me een programma van HP laten deinstalleren; was ik zelf toch nooit achter gekomen.... Mar goed ik volg en doe wat me gezegd wordt! Tot later en nogmaals dank voor al het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan