Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb bij sommige programma´s (bijv. Skype) ingesteld dat ze op zouden starten als Windows opstart. Dat gebeurt dus niet (er zullen best programma´s zijn die wel opstarten maar een -nog onbekend aantal dus niet). What to do?.....

-m-

Bijvoorbaat dank!

Cees
 
telenet is hier aan het werken in de straat dus kan het gebeuren dat ik een bericht neer schrijft maar dat deze niet aankomt of dat hier zomaar de verbinding uitvalt...tot zo ver dit nieuws bericht..;)

toen jij avast installeerde kreeg je de keuze om ook een pictogram te laten weer geven in de taakbalk....het kan dus best zijn dat je dit destijds heb uitgevinkt...
m.a.w.
open de avast interface en ga de instellingen na !
kan best zijn dat je deze als nog kunt aanzetten !

Heb ik gedaan, maar zonder resultaat. Was trouwens al aangevinkt..
 
doe eens rechts klik op de taakbalk en kies eigenschappen ...
vervolgens neem je de tap "jump lists " en controleer je hier het aantal items dat mag weer gegeven worden ....
zelf had ik eerst 10 items staan deze heb ik terug gebracht op 5 ( je dient je af te melden na dat je hier een bevestiging heb gedaan om de verandering te bewaren ) na het terug aanmelden werden er nu minder pictograms weer gegeven ...
zoals je kunt zien ....

Ashampoo_Snap_2013.08.19_15h03m38s_001_.png Ashampoo_Snap_2013.08.19_14h25m40s_002_.png
 
doe eens rechts klik op de taakbalk en kies eigenschappen ...

Het Avast icoontje moet in het systeemvak weergegeven worden en daar kan je instellen "Alleen pictogram weergeven" of "pictogram en meldingen weergeven"
Als het in de taakbalk word weergeven heeft dit als functie om het programma snel te laten uitvoeren, i.p.v. naar start > progrogramma's te moeten gaan.
 
doe eens rechts klik op de taakbalk en kies eigenschappen ...
vervolgens neem je de tap "jump lists " en controleer je hier het aantal items dat mag weer gegeven worden ....
zelf had ik eerst 10 items staan deze heb ik terug gebracht op 5 ( je dient je af te melden na dat je hier een bevestiging heb gedaan om de verandering te bewaren ) na het terug aanmelden werden er nu minder pictograms weer gegeven ...
zoals je kunt zien ....

Bekijk bijlage 11090 Bekijk bijlage 11089

Mooie optie, maar waar staat die tap "jumplist"? Kan hem echt niet vinden... -m-
 
plaats je muis op de taakbalk en rechts klik hierop , kies " eigenschappen "
in het schermpje dat nu opspringt kies je de tap " jump lists "..
**plaats anders een print screen van het schermpje dat bij u weer gegeven word nadat je op eigenschappen heb geklikt .

Ashampoo_Snap_2013.08.19_18h23m11s_003_.png
 
Kees , rechtsklik onderaan rechts op de systeemklok.
Kies daar voor meldingspictogrammen weergeven , en stel het pictogram van Avast bij gedrag in als pictogram en melding weergeven.
Klik op OK
 
om de jump lists weer te geven in windows 7 dien je verder te klikken op " menu start " klik dan verder op " aanpassen "
standaard staat de jump lists ingesteld op ( 10 ) je kan deze dus naar wens instellen ...
belangrijk zorg dat de 2 vinkjes ook aanstaan bij " privacy "
 
Kees , rechtsklik onderaan rechts op de systeemklok.
Kies daar voor meldingspictogrammen weergeven , en stel het pictogram van Avast bij gedrag in als pictogram en melding weergeven.
Klik op OK

Heb ik gedaan, geen verandering. Wat mijn opvalt: Bij Taakbalk in het tabblad Services worden zowel Avast Firewall als Avast AVirus opgegeven als Wordt uitgevoerd. AvastUI wordt in het tabblad Processen pas aangegeven als ik het programma vanuit de Taakbalk opstart. Daarna zie ik ook ineens het pictogram van Avast in het Systeemvak verschijnen

Ben ik nog duidelijk?....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan