Status
Niet open voor verdere reacties.

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
dag ,
ik meld me nog altijd aan met een wachtwoord na het opstarten
ik weet dat het kan zonder ,
Knipsel.GIF
MAAR is dat wel beter en/of veilig
wat is jullie mening daarover ?
ik zit wel alleen op de pc
 
Werkt prima en is niet onveilig, enige nadeel zijn betaalde apps uit de store waar je een Microsoft account voor nodig hebt maar als je daar geen gebruik van maakt.....

Heb het ook, wel zo makkelijk, aanzetten en een paar seconden later in Windows, wel op een SSD.
 
dit is weldegelijk een security issue, je wachtwoord wordt op je pc opgeslagen en wordt daarmee automatisch ingegeven.
Dus als je pc gestolen wordt, of toegankelijk is door iemand anders kan die persoon aan al je gegevens.

op zich is daar niks fout mee, enkel eens over nadenken voor je dat aanzet.

je kan dit ook activeren op een microsoft account, gewoon eerst je microsoft account koppelen, eens opstarten met wachtwoord.
en dan op de 'huidige gebruiker' het wachtwoord ingeven op de manier zoals je zelf in je eerste post aangeeft.
Dan hoef je niks in te geven om gebruik te maken van de microsoft store etc...
 
Een Microsoft account is te hakken en als je niet daarmee inlogt kan dat niet, dus dat is niet veiliger dan een lokaal account.
Dus als je pc gestolen wordt, of toegankelijk is door iemand anders kan die persoon aan al je gegevens.
Drogreden, ik kan op elke PC zonder enig wachtwoord, tis Windows hoor.
 
Drogreden, ik kan op elke PC zonder enig wachtwoord, tis Windows hoor.

Wanneer je fysiek toegang hebt tot een systeem doet het OS er minder toe. Windows is hier niet de zwakke schakel hoor.

Dus, laten we zeggen een laptop met Windows. Ik zet toegang tot BIOS met ww, TPM inschakelen, booten enkel via interne HD en encryptie op de HD uitvoeren. ...?... ga je nietveel kunnen doen zonder wachtwoord vrees ik. En ja, Windows!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan