Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze morgen bij het opstarten van mijn PC verscheen het welkomst scherm op naam van mijn echtgenote waarbij ik dan ook nog eens het wachtwoord moest ingeven terwijl ik de hele installatie van Windows 10 heb gedaan . In het begin verscheen ook het welkomst scherm op mijn naam waarbij ik geen wachtwoord moest ingeven terwijl dat deze morgen het welkomstscherm van mijn echtgenote was waarbij ik zo als eerder vermeld het wachtwoord moest ingeven .
 
daar op deze computer dus 2 Microsoft accounts gebruikt word/werden daar jij dus waarschijnlijk het lokaal account nu gebruikt en je vrouw nog steeds het Microsoft account kan dit dus gebeuren ..
voor u is dit geen probleem vermeld je maar Microsoft geeft dus eerder voorrang aan het Microsoft account dan aan het lokaal account van u ...ik heb althans dit vermoeden .
*zeker ben ik hier niet van aangezien hier geen 2de Microsoft account word gebruikt .
 
ik heb op mijne pc ook 2 accounts 1 met microsoft account met wachtwoord en een gastaccount zonder wachtwoord
dan krijg je toch bij opstarten links beneden in je aanmeldscherm de keuze met welke je wil opstarten
 
Dit zie ik bij mij niet staan liks onder . Er staat niks . Ik heb de PC speciaal uitgezet en daarna terug opgestart en weer verscheen het aanmeldscherm van mijn echtgenote waar na ik ook weer het wachtwoord moest ingeven .
 
ik heb me daarjuist eens in gelogd met mijn Microsoft account met de bedoeling om een 2 de gebruiker toe te voegen (al dan niet met zijn eigen Microsoft inlog gegevens ) maar aangezien ik niemand anders zijn gegevens heb ging dit dus niet !
wel kon ik zomaar iemand toevoegen zonder over zijn Microsoft inlog gegevens te beschikken en dit aan de hand van zijn volledige naam maar deze werd dan enkel toegevoegd met een lokaal account ...van het moment deze zich hier dan ook aanmeld onder zijn lokaal account kan hij dus ook overschakelen naar zijn Microsoft account ..

*nu laat dit effe aan je voorbij gaan !
feit is dat toen deze nieuwe gebruiker werd toegevoegd ( hoeft daarom ook geen familie te zijn ) en ik melde me af , dan zag ik dus wel degelijk links onder in het vergrendelingsscherm 2 gebruikers vermeld staan .


**deze is ondertussen wederom verwijderd geworden daar dit een fictieve persoon was !
 
als je al 2 accounts hebt op je pc en die keuze links beneden wil zien ga dan eens naar instellingen en kies dan accounts daar heb je een aantal keuzes

1.kies dan familie en andere gebruikers
2.andere gebruikers iemand anders aan deze pc toevoegen
daar heb ik men tweede account waar geen ww opstaat toegevoegd
Knipsel.JPG
 
dan doe je toch iets verkeerds ...
ik heb daarjuist nog eens een fictieve account aangemaakt en me afgemeld ..
in het vergrendelingsscherm is inderdaad niets te zien maar klik ik op dit vergrendelingsscherm dan opent zich het inlog scherm en daar is dus links onder de mogelijkheid om te selecteren wie er ingelogd dient te worden dus wel aanwezig .

Ashampoo_Snap_2015.11.02_13h50m03s_003_.png

*de foto is genomen met de gsm en daardoor een beetje wazig maar je ziet dus wel deze mogelijkheid vermeld staan links onder in beeld .
 
Hier ben ik terug . Ik zat helemaal verkeerd voor mijn Instellingen . Ik had op die 3 puntjes rechts boven geklikt en daar op Instellingen geklikt .
Nu ben ik er gekomen en onder gebruikersaccount stond mijn echtgenote als Administrator . Ik ben dan naar Familie en vrienden gegaan en daar heb ik mijn Microsoft account ingegeven . Als ik nu de PC opstart staat er inderdaad onder links het account van mijn echtgenote en mijn account . Klik ik nu op mijn account moet ik ook nog steeds mijn wachtwoord ingeven en wat zie ik dan ook nog dat mijn bureaublad er heel anders uitziet dan het bureaublad van mijn echtgenote . Mijn account heeft 9 snelkoppelingen en dat van mijn echtgenote 16 .
 
jij heb je dus ingelogd met je Microsoft account bij anderen ...je beseft toch wel dat je inlog gegevens worden opgeslagen in referentiebeheer ..ik geloof niet dat je deze daar verwijderd heb !
bijgevolg kan een ander nu ook je gegevens inzien !

onder het Microsoft account dient men immers altijd een wachtwoord in te geven hier kan je niets aan veranderen ...
tenzij je het Microsoft account los koppelt en het lokaal account gebruikt zonder wachtwoord .

wat betreft de verschillen in het aantal snelkoppelingen wel dat heeft dan weer te maken met het feit dat je als een tweede gebruiker aangezien word en een tijdelijke account gebruikt op een ander zijne pc .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan