Outlook Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb office2021 op mijn pc gezet en heb volgend probleem met outlook
normaal gebruik ik g mail maar heb ook nog een telenet mailadres dat in outloock word gebruikt en op mijn pc staat die map op mij D schijf en nu staan deze op op mijn C schijf en het lukt niet om deze te verplaatsen
Er word automatisch een tweede adres gemaakt @telenet.(1) en deze map staat dus op c users
Gegevens bestand op de d schijf staat nochtans als standaard aangevinkt
is het mogelijk deze gevens op een of andere manier samen te voe
ik hoop dat jullie mij begrijpen !!! Weet iemand hoe ik dit kan oplossen
Heb office al eens verwijdert en opnieuw begonnen maar lukt niet
 

Bijlagen

  • Outloock.jpg
    Outloock.jpg
    70.2 KB · Weergaven: 12
  • outloock2.jpg
    outloock2.jpg
    74.7 KB · Weergaven: 10
Een PST bestand gaat altijd apart staan. Het is niet de bedoeling dit samen te voegen met je normaal data bestand.
Normaal ga je je email ook synchroniseren met IMAP neem ik aan? Die PST is om mails offline beschikbaar te maken of zoals nu over te dragen naar een nieuwere outlook client. Wat OK is...
 
Het is niet de bedoeling om dit samen te voegen met een normaal bestand maar mijn vorige mails samen te voegen met de nieuwe
Nu komen de nieuwe mails in C:\ users..... terwijl min vroegere mails staan op mijn D:\Email .... map staan
Wanneer ik outlook open krijg ik 2 mail adressen het tweede is met net het welfde enkel met (1) erbij en deze worden in C:\users opgeslagen
 
Het bestand op je D schijf is een PST bestand. Hier kunnen niet automatisch (tenzij via rules in outlook) mails in komen. Nieuwe mails worden ontvangen in een OST bestand, dat telenet(1) bestand op je C schijf. Ik vermoed dat je daar ergens de mist ingaat. OST is niet hetzelfde als een PST. Een PST is een soort "archief" bestand.
 
Of anders gesteld : PST is het gevolg van het POP3-protocol (verouderd) - OST is bij gebruik van IMAP (huidig en toekomst).
Zelfs bij POP3 wordt er volgens mij geen PST gebruikt. Een PST is zeer nuttig als offline archief. Ook heel handig om die archieven mee te nemen naar andere installaties etc.

Maar... ben blijkbaar fout daar. POP3 gaat idd naar een PST. Dus dat kan idd de reden zijn...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan