Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi

ik wil graag volledig overschakelen naar Linux Mint 17.3 , maar ik heb nu nog windows en wil graag weten wat het beste alternatief is voor

Photoshop & Licghtroom

Alvast Bedank voor jullie hulp

Grt

Gizmo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er is volgens mij maar één alternatief wat in de buurt komt en open source is (incl Windows en Linux), en dat is GIMP.
https://www.gimp.org/

Ben je Photoshop gewoon, dan moet je daarbij blijven. Zo simpel is het. Ben je bereid iets nieuws te leren, en wil je per sé onder Linux werken, ga dan voor GIMP.
 
Jouw keus natuurlijk. Het gras is altijd groener aan de overkant. Het feit dat Windows "blokkeert", ligt niet aan Windows trouwens. En updates heb je evengoed onder Linux of Mac OS of eender welk ander OS. Zelfs je smartphone, en binnenkort je koelkast en TV ook nog.
Ik wil je gewoon even bewust maken dat iets anders daarom niet beter is. Je hoort helden verhalen (als ik het zo mag noemen) van Linux etc. Linux is goed, geen twijfel over. Maar Linux is zeker niet eenvoudiger. De core van Linux is puur shell based. Natuurlijk is daarover een Windows X overgetrokken om voor de meeste mensen dit toegankelijk te maken (en is het ook wel). Maar vergis je niet, dit is geen vertrouwde Microsoft Windows!
 
Hoi

ik wil graag volledig overschakelen naar Linux Mint 17.3 , maar ik heb nu nog windows en wil graag weten wat het beste alternatief is voor

Photoshop & Licghtroom

Alvast Bedank voor jullie hulp

Grt

Gizmo
Hallo,
Het beste kun je Darktable gebruiken als alternatief voor Lightroom en Gimp ipv Photoshop.
Of je kunt RAW Therapee proberen, maar ik vind Darktable beter. (Darktable.org).
By the way: welkom bij Linux Mint. Ik gebruik het al jaren.

Ghis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan