Status
Niet open voor verdere reacties.

TonTon

Steunend lid
Vip Lid
hallo,
welke "pay server" kunnen jullie me aanbevelen ? ik heb als proef momenteel "easyusenet" maar vind die nogal duur voor het gebodene...
ik ben best af met een download snelheid van 30 Mbit , hogere heeft toch geen zin gezien mijn max download snelheid van mijn huidig Telenet abo (èn is voldoende).
vroeger had ik "Astraweb" , laatste was "Newsdemon"..
 
in aanvulling : ik heb dus een NAS , is de doorvoer snelheid (dus het downloaden en uploaden van uit mijn laptop naar deze NAS) gelijk aan de snelheid die ik van mijn provider heb ?
dus ik heb een max download van 30 Mbit en max upload van 3 Mbit , is dit dan hetzelfde voor mijn NAS ?
als ik nu b.v. een film verplaats van mijn harde schijf op de laptop naar mijn NAS dan heb ik een gemiddelde snelheid van 32 MB/s....
 
Hangt allemaal van verschillende factoren af. De snelheid van de gebruikte schijven, de gekozen RAID (en de snelheid van de hardware om de RAID te voorzien), ... Maar meestal gaat je internetverbinding trager zijn dan de snelheid wat je NAS kan bieden. Sowieso sneller dan 30Mbit. 30/8 = 3.75MB/sec. Maw, je NAS is 10 keer zo snel.
 
dus als ik het goed begrijp is de doorvoer snelheid afhankelijk van mijn internet verbinding....(logisch zeker als de NAS op het netwerk is aangesloten)
enne het is een Lacie met slechts 1 schijf (wordt voornamelijk gebruikt voor films) dus geen RAID , mijn harde schijf in mijn laptop is een 7500 rpm ..
dankuwwel voor de info ;)
 
dus als ik het goed begrijp is de doorvoer snelheid afhankelijk van mijn internet verbinding....(logisch zeker als de NAS op het netwerk is aangesloten)
enne het is een Lacie met slechts 1 schijf (wordt voornamelijk gebruikt voor films) dus geen RAID , mijn harde schijf in mijn laptop is een 7500 rpm ..
dankuwwel voor de info ;)

Klopt, alles wat je met de NAS via internet doet, is afhankelijk van de snelheid van de internetverbinding.
Alles wat je met de NAS via het lokale netwerk doet, ben je afhankelijk van de hardware van de NAS.
Zit er een gigabit poort op, zal alles natuurlijk sneller gaan dan een fast ( 100Mb ) netwerk poort.
Ik heb hier bijvoorbeeld een NAS met twee gigabit poorten dat een razendsnelle verbinding maakt op het lokale netwerk. Maar als ik NZBGet gebruik om vanuit de newsgroups te downloaden kan dit natuurlijk niet sneller gaan dan mijn internetverbinding is.
Ook als je meerdere dingen tegelijk doet met de NAS ben je tevens afhankelijk van de processor, geheugen en gebruikte besturing. Al is dit laatste met een NAS voor zover ik weet altijd een Linux besturing. Maar per merk kan deze Linux versie verschillen, dus ook iets aan snelheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan