pc opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
hey

een raar probleem, wanneer de pc een tijdje uitstaat bvb 20minuten en deze wil terug opstarten ,hoor ik de cpu draaien en de hdd enz..... maar ik krijg geen beeld en verbinding met het toetsenbord.
dat ik hem dan terug uitzet en terug start gaat alles prima toch 9 van de 10 keer.
wat zou hier het probleem kunnen zijn aub?
geheugen heb ik al memory test gedaan en geeft geen errors.
hdd heb ik ook op fouten getest en is ok heb hem er zelfs uitgehaald en laten draaien bij een ander pc en likjt in orde.
weet er iemand raad?

groeten amigo
 
Miischien een lege BIOS batterij.

Kijk eens of de klok in het BIOS nog goed staat.

Het kan gebeuren dat als een kondensator nog voldoende spanning heeft, de pc na een rappe re - boot wel opstart met keyboard en muis en beeldscherm. Alleen zal het BIOS mu in de defauld settings staan. Meestal geen probleem, maar als je ooit iets geweizigd heb in het BIOS, zal dit terug gewijzigd zijn.
 
vermeld dan eens over welk merk laptop het hier gaat en de aantal piepjes die je te horen krijgt
vb : 2x kort 1x lang ' .....-....-......... want dit kan van alles zijn
 
vermeld dan eens over welk merk laptop het hier gaat en de aantal piepjes die je te horen krijgt
vb : 2x kort 1x lang ' .....-....-......... want dit kan van alles zijn

Ik denk niet dat het om een laptop gaat, maar om een desktop.
Verwijder eens de stroomkabel (15-20 minuten). Sluit de stroomkabel terug aan en zet de computer aan. Als het probleem zich dan niet voordoet , denk ik dat de voeding aan het begeven is.
 
hoi
vuil en stof zeker geen probleem is kraakproper.en met de stroomkabel,heb de stroom al afgezet met de knop bvb 30 min en terug opstarten en deed het weer niks.
2de maal start hij dan wel op.
 
nu je vermeld dat het over een desktop gaat adviseer ik je om alles eens na te zien ...
-zit je Ram goed in het slot !
-zit je videokaart nog goed vast !

wat jij daar echter vermeld in je openings bericht dat je dus de pc terug aanzet na 20 minuten en dat je dan een zwart beeldscherm heb ...
heb ik zelf 1x onder vonden toen ik mijn desktop uit de slaapstand haalde ....daarom mijn eerdere vraag of je deze toevallig ook niet gewoon in de slaapstand gezet had !
 
welke info moet ik nog geven? heb al alles verteld wat het probleem is.
ram zit goed vast en videokaart ook
.echt een raadsel voor mij. nu ook weer juist . had stekker uitgetrokken zet hem op en hoor hem draaien maar start niet door.
met de knop alles af ,terug opgezet en dan doet hij het weer.
ook heb ik gemerkt ,dat wanneer hij in slaapstand staat dat hij ook niet meer verder wil.
 
Laatst bewerkt:
Je hoort een beep "code". Adv die code kunnen we achterhalen op welke component het probleem zich voordoet.
Dus bijvoorbeeld 1 lange beep, gevolgd door 2 korte beepjes, en dit herhalend...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan