Windows 10 PC uit slaapstand halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Ik moet elke keer de computer uit de slaapstand halen door de AAN/UIT-knop in te drukken. Ik lees dat daar ook met een toetscombinatie op het keyboard kan. Ik vond deze:
Stap 1: Druk tegelijkertijd op de Windows logo en X toetsen op het toetsenbord om het hoofdgebruikersmenu te zien, zoals weergegeven in de onderstaande afbeelding.
1649527309866.png

Maar dat krijg ik helemaal niet...! Ik krijg dan dit:

1649527384987.png


Hoe werkt dat nu eigenlijk?
 
Als het werkelijk om slaapstand gaat werkt elke aktie : met de muis over en weer gaan over je werkblad, spatiebalk een tik geven of gewoon Enter...

Als je moet op die knop drukken is het geen sleep maar hibernate waaruit je wil komen...
 
Er zijn diverse opties om het gewilde in te stellen en idd, als je op de startknop moet drukken om hem aan te zetten dan is dat logisch maar wel vreemd dat een toetsencombinatie een menu oproept, die zou dan niets moeten doen.

Toetsencombinatie klopt wel maar niet voor uit de slaapstand te halen.
Hier staan er nog een paar.
 
@theplayer Alles wat @lange pier hierboven schrijft, is juist en nuttig, maar geen antwoord op je vraag. De wijsheid van lange pier is groot, breed en nuttig maar vaak niet echt 'on focus'.
Het hoeft helemaal géén toetsencombinatie te zijn als je zeker weet dat het om 'sleep' gaat en niet hibernate.

Gaat het wel om hibernate dan denk ik dat lange pier je alles heeft aangereikt wat je maar nodig hebt !
 
Wat gebeurt er nu eigenslijk.... Mijn pc staat vrijwel de hele dag aan. Ik zit er echter niet de hele dag voor... Als ik na een half uur of een uur weer verschijn dan zijn mijn 2 beeldschermen zwart. Met mijn toetsenbord krijg ik er via ENTER geen beweging in. Andere toetscombinaties ken ik niet dus dan blijft alleen over: de aan/uitknop indrukken.
Met mijn vorige computer ging dat inderdaad met de ENTER-toets. Kan het eventueel aan het toetsenbord (een K120 Logitech) liggen? Of ...?
 
@theplayer , is het een desktop of laptop?
Herstart je die soms ook?
Of ga je altijd naar slaapstand/hibernate?



Het is een ASUStek computer, TUF Z390-PLUS Gaming (WIFI) x64 based, I7-9700KF, 3.60 GHz.

Herstarten doe ik heel sporadisch als een programma niet meer werkt.
Aan die slaapstand doe ik niets.... Dat gebeurt gewoon na een bepaalde tijd! En omdat ENTER niet werkt moet ik dus de aan/uitknop gebruiken
 
@theplayer
Kan je voordat je PhipV's tip powercfg.exe /h off doet eerst eens een een screenshot plaatsen van power options instellingen a.u.b.?
Zoals bijgevoegd voorbeeld, dan op "Change settings that are currently unavailable" klikken (sorry, heb een Engelse win10) en ook weer een screenshot posten a.u.b.
 

Bijlagen

  • 01 Power options.PNG
    01 Power options.PNG
    69.1 KB · Weergaven: 92
@theplayer
Kan je voordat je PhipV's tip powercfg.exe /h off doet eerst eens een een screenshot plaatsen van power options instellingen a.u.b.?
Zoals bijgevoegd voorbeeld, dan op "Change settings that are currently unavailable" klikken (sorry, heb een Engelse win10) en ook weer een screenshot posten a.u.b.
Kan het zijn dat jij door je Engels versie een ander scherm krijgt? Ik heb alleen dit:
1649671140431.png


Dit zijn toch de Power Opties...?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan