Windows 10 PC uit slaapstand halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Ik moet elke keer de computer uit de slaapstand halen door de AAN/UIT-knop in te drukken. Ik lees dat daar ook met een toetscombinatie op het keyboard kan. Ik vond deze:
Stap 1: Druk tegelijkertijd op de Windows logo en X toetsen op het toetsenbord om het hoofdgebruikersmenu te zien, zoals weergegeven in de onderstaande afbeelding.
1649527309866.png

Maar dat krijg ik helemaal niet...! Ik krijg dan dit:

1649527384987.png


Hoe werkt dat nu eigenlijk?
 
@theplayer:
Klik op "Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn"
Vink dan "Snel opstartn inschakelen (aanbevoeln)" uit.
Weet niet of het je probleem zal oplossen. Dat kan nl ook aan de communicatie tussen je scherm en computer liggen, of een andere save state in je bios instellen.

Die "Snel opstarten..." is een optie die je sowieso beter altijd uit zet.
Zorgt vaak, eerder op langere termijn, voor problemen.
Het is eigenlijk ook een soort hibernate, computer krijgt dus nooit echt een koude start.
 
Dank voor deze nieuwe optie! (y) Ik kijk even of dit het probleem oplost.

Overigens, voorheen kon ik gewoon op ENTER drukken om de pc uit de slaapstand te halen. Die optie zou ik graag weer terug willen halen want met het toetsenbord is het simpeler dan telkens onder de tafel moeten duiken om de aan/uit-knop daarvoor te gebruiken...
 
Opnieuw in de slaapstand laten gaan en weer ENTER gebruikt. Het werkt! Kennelijk heeft het een paar seconden nodig om de leds van de 2 monitoren te activeren en dan de schermen te laten zien. Fijn dat het nu werkt. Hartelijk dank! (y)(y)
 
@theplayer en iedereen die vaak slaapstand gebruiken:

Als je een SSD heb en je pc/laptop snel opstart, heb je slaapstand dan wel nodig?

Ok, als je de pc overdag gebruikt en dan in slaapstand zet of laat gaan tot je gaat slapen.

Raad je toch aan die ofwel 's avonds uit te zetten of regelmatig, bv 1-2x/week te herstarten.
Wel een echt "koude start (cold boot)", niet een snelstart, of zelfs slaapstand ipv echt uit te gaan, wat bij fabrieks PCs en vooral laptops vaak standaard ingesteld staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan