Status
Niet open voor verdere reacties.
beste vrienden,

ik heb verscheidene pdf bestanden
maar blijkbaar bestaan er twee soorten :

bij die ene "soort" kan ik zonder problemen in de inhoud zoeken via ctrl+F , bij invoeren van een woord

bij die andere "soort" kan ik wel het zoeksysteem in werking stellen, ook met ctrl+F, maar als resultaat krijg ik ALTYD "niks gevonden" : in feite zoekt hij niet, alhoewel ik soms een woord invul die op een gegeven pagina staat
nooit een resultaat !!

hoe kan ik dit verhelpen of veranderen ?
ik kan moeilijk 300 à 400 paginas doorbladeren om nog niks te vinden natuurlijk

wie kan mij helpen ?

met dank en vriendelijke groetjes
 
beste vrienden,

ik heb verscheidene pdf bestanden
maar blijkbaar bestaan er twee soorten :

bij die ene "soort" kan ik zonder problemen in de inhoud zoeken via ctrl+F , bij invoeren van een woord

bij die andere "soort" kan ik wel het zoeksysteem in werking stellen, ook met ctrl+F, maar als resultaat krijg ik ALTYD "niks gevonden" : in feite zoekt hij niet, alhoewel ik soms een woord invul die op een gegeven pagina staat
nooit een resultaat !!

hoe kan ik dit verhelpen of veranderen ?
ik kan moeilijk 300 à 400 paginas doorbladeren om nog niks te vinden natuurlijk

wie kan mij helpen ?

met dank en vriendelijke groetjes

Dat zullen waarschijnlijk zelf ingescande bestanden zijn die zijn opgeslagen als PDF en waarbij geen OCR werd gebruikt.
 
Nee, dat is niet mogelijk. Je kan het vergelijken met een document met echte tekst in, of een foto van een tekstdocument. Deze laatste (zoals beschreven door J.W.) kan men niet indexeren omdat het een "foto" is. Via OCR kan men zulke "foto" wel laten scannen (woordherkenning). Maar daarvoor zijn volgende vereisten;
- (goede) OCR software
- Meestal manuele correctie van het ingescande document (PDF) na de OCR scan
- Manuele layout aanpassing is soms ook nodig, afhankelijk van de kwaliteit van de OCR software

Een tijdrovend proces en tenzij je zulke software bezit, ook niet gratis.
 
Nee, dat is niet mogelijk. Je kan het vergelijken met een document met echte tekst in, of een foto van een tekstdocument. Deze laatste (zoals beschreven door J.W.) kan men niet indexeren omdat het een "foto" is. Via OCR kan men zulke "foto" wel laten scannen (woordherkenning). Maar daarvoor zijn volgende vereisten;
- (goede) OCR software
- Meestal manuele correctie van het ingescande document (PDF) na de OCR scan
- Manuele layout aanpassing is soms ook nodig, afhankelijk van de kwaliteit van de OCR software

Een tijdrovend proces en tenzij je zulke software bezit, ook niet gratis.

hello again

dank u voor de snelle reactie

jammer dat er geen eenvoudige oplossing is voor het probleem

ik begrijp niet hoe het het kom dat de stad oudenaarde bij deze uitgave (KOSTELOOS) op internet, de zoekfunctie niet in gebruik gesteld heeft
het betreft de staten van goed van oudenaarde (wel bekend voor mensen die stambomen maken)
een immens werk van dhr van butsele geweest

nogmaals dank voor uw reactie
nog prettige vakantiedagen
roland
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan