philips tv naar digitaal telenet

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik weet niet of ik op het juiste forum zit voor volgende vraag.
mijn moeder heeft een philips tv van ongeveer 17 jaar oud, nu telenet de analoge kabel gaat doorknippen; zoek ik hulp om hem digitaal te maken.
ik heb een CAM voor telenet, deze wordt in de tv herkend.
nu zoek ik hoe ik in het menu de basisfrequentie kan ingeven, om de tv naar de degitale kanalen te laten zoeken.
er bestaat geen nieuwere software voor dit toestel.
heeft er iemand ervaring met een ouder toestel?
 
Ik heb Wigo S van Telenet.
Als je kijkt naar de rechteronderkant van de afbeelding, zie je staan "Op al je schermen."
Dit is mijn contract bij Telenet. Als ik dat niet meer kan wegens puur digitaal, pleegt Telenet dan niet contractbreuk?
 

Bijlagen

  • Wigo.JPG
    Wigo.JPG
    105 KB · Weergaven: 153
hier ben je denkelijk verkeerd ..het is niet zo dat Telenet stopt met het aanbieden van tv..
Telenet stopt met het aanbieden van de analoog zenders ..de digitale zenders blijven bestaan dus er is géén sprake van contractbreuk .
 
Ik ben echt een dommerik op dat TV ding, snap er na al die uitleg nog geen snars van. Maar die van mij speelt nog steeds en dat is voor mij het belangrijkste. Ik hoop nog lang, want dat ding is geen cent meer waard. Maar het speelt nog steeds. We mogen wel de digicorder niet uitzetten, anders hebben we heel veel ruis op het geluid en dat wegkrijgen is een zaakje van veel met de kabels wikkelen en aan en uitzetten van TV en digicorder tot het terug goed is. Eens het niet meer gaat is het een platte TV met een HDMI aansluiting,
 
We mogen wel de digicorder niet uitzetten, anders hebben we heel veel ruis op het geluid en dat wegkrijgen is een zaakje van veel met de kabels wikkelen en aan en uitzetten van TV en digicorder tot het terug goed is.
dan dien jij de coax stekker na te zien want denkelijk heeft de binnen kern een slecht contact .. de buiten mantel mag zeker geen contact hebben met de binnenkern zelfs 1 draadje van de mantel is er teveel aan .
*maar dit is allemaal off topic en heeft niets met het topic zelf te maken .
 
hier ben je denkelijk verkeerd ..het is niet zo dat Telenet stopt met het aanbieden van tv..
Telenet stopt met het aanbieden van de analoog zenders ..de digitale zenders blijven bestaan dus er is géén sprake van contractbreuk .

Ik weet dat het alleen het analoge signaal is dat verdwijnt. Maar als ze het analoge gedeelte wegnemen, dan kan je op bepaalde toestellen NIET MEER kijken.
Dus niet meer op ALLE toestellen. Nu kan dat nog wel bij ons.
 
dan dien jij de coax stekker na te zien want denkelijk heeft de binnen kern een slecht contact .. de buiten mantel mag zeker geen contact hebben met de binnenkern zelfs 1 draadje van de mantel is er teveel aan .
*maar dit is allemaal off topic en heeft niets met het topic zelf te maken .
Er steekt reeds een andere coax kabel op net als een andere scart kabel. Beide zijn reeds vervangen geweest en beide zijn werkend op een ander toestel. Niets heeft mogen baten.
 
Indien je tv alleen analoog is kan het met een decoder, 3e keer dat ik dit schrijf, en anders niet, en een "dikke" TV is nooit digitaal, althans nooit van gehoord of gezien.
En nogmaals, je hebt sowieso of een decoder nodig met smartcart of een CI+ module met smartcart wat kan bij een TV met een digitale optie, waarom dat verwarrend een cam genoemd moet worden ontgaat mij.
15 berichten verder en kwartje nog niet gevallen?
Lees de vraag nog eens !! En kijk wat er bedoeld wordt met CAM !
 
Indien je tv alleen analoog is kan het met een decoder, 3e keer dat ik dit schrijf, en anders niet, en een "dikke" TV is nooit digitaal, althans nooit van gehoord of gezien.
En nogmaals, je hebt sowieso of een decoder nodig met smartcart of een CI+ module met smartcart wat kan bij een TV met een digitale optie, waarom dat verwarrend een cam genoemd moet worden ontgaat mij.
15 berichten verder en kwartje nog niet gevallen?
Misschien is dit een verklaring: CanalDigitaal Mediaguard CI+ Module
... en valt je frank nu?

1570973524801.png
 
Laatst bewerkt:
Bij Telenet op de site staat indien je een tv hebt met een antenne voor Tuner DVB-C dat je daarmee de "analoge zenders" opnieuw moet inlezen. Blijkbaar zouden die zenders dan toch gevonden worden in een klein stukje van de bandbreedte die ze hiervoor overhouden.
 
Cve kijkt via een digicorder of digibox en voert het signaal terug via scart. Dit maak ik toch op uit hetgeen hij schrijft. Dus voor hem zal er vermoedelijk ook geen probleem zijn.
 
Cve kijkt via een digicorder of digibox en voert het signaal terug via scart. Dit maak ik toch op uit hetgeen hij schrijft. Dus voor hem zal er vermoedelijk ook geen probleem zijn.
Inderdaad MIK, zo doe ik het. Via een scart kabel van digicorder naar TV. Er loopt ook nog een coax kabel van digicoder naar TV.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan