probleem met het herinstaleren van xp home

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo, ik heb een niet allerdaags probleem, na een partitie verwijderd te hebben ,en geformatteerd te hebben ,slaag ik er niet meer in om xp terug te instaleren,setup schrijft de bestanden correct naar de hd,maar als hij dan terug opstart, gaat hij telkens terug naar de cdrom en begint alles opnieuw van voor af aan. ik heb al van alles geprobeerd, in de bios de opstart volgorde veranderd van:floppy/cdrom/harddisk: cdrom/harddisk/floppy,en ga zo maar verder...niks mocht baten.
Nu is mijn vraag wat zou er misgelopen zijn op mijn machientje,weet iemand van u de oplossing? Ik ben een leek terzake groejes en alvast bedankt wiosna
 
Als alles geinstalleerd is moet je pc gewoon rebooten en als hij vraagt "opstarten via cd rom druk op een toets" gewoon laten voorbij gaan.
Niet op een toets drukken dus.

Ik neem aan dat xp installatie al gedaan was?


Dus: Cd van xp in cdrom. Pc herstarten en starten vanaf cd rom.
Xp zijn werk laten doen...bestanden laden,formateren en xp instaleren.
Bij herstart cd niet meer laten opstarten dus bij vraag "opstarten via cd rom druk op een toets", niet op een toets drukken.
Normaal boot ie dan door en kan je cd uithalen. (kan ervoor ook bij heropstart)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat is nu het grootste probleem, hij vraagt gewoon niks ,maar gaat gewoon terug naar cdrom? hij vertikt het op te starten vanaf harddisk, om de instalatie verder te zetten vrg wiosna
 
dus xp is niet geinstalleerd? Zie je installatie scherm van xp?

Herkent bios harde schijf wel?
 
heb dat ook eens voorgehad bij iemand als ie aan het herstarten is gewoon je cd rom station openen en dan zal ie wel vragen om verder te gaan vanop je cd rom althans bij mij ging het op die manier bij een pc'ke van een maat van mij ;)
 
Ik denk dat ze niet installeert en dat ze vast zit in een loop.
Maar wacht om meer verduidelijking van wiosna
 
De eerste trap van setup verloopt vlekkeloos,de bestanden worden naar de harde schijf geschreven,maar hd start niet op.bij de herstart van pc.
Bedoel je het opstart scherm van setup? de harde schijf wordt herkent in de bios. WIOSNA
 
dus na het laden van de bestanden doet ie herstart en begint alles van voor af aan.

Dan zou ik de ide kabel eens nakijken. Krijg je geen foutmelding of blauw scherm?
 
dus na het laden van de bestanden doet ie herstart en begint alles van voor af aan.

Dan zou ik de ide kabel eens nakijken. Krijg je geen foutmelding of blauw scherm?

Zo is het ,ik heb zelfs al nieuwe kabels gesteken,hij geeft geen enkele foutmelding,of blauw scherm,
 
Staan er op de andere partities nog besturingssystemen?

Nee, ik heb een grote partitie van 160gb,kan het zijn ,dat is maar een veronderstelling van mij natuurlijk,ik heb een Packard BELL,kan het nu zijn dat ik een speciaal besturingsysteem van hun weg gedaan heb ,met een partitie weg te doen en nadien te formateren?
 
Met wat installeer je cd of dvd van packard bell zelf of de gewone cd van xp ?
 
Heb je nog de cd van packard bell ? zoja probeer met deze eens denker wel dan aan dat hij helemaal de schijf zal formateren dan zullen je partitie weg zijn.
 
Door een partitie te verwijderen kan de bootsector van pacard bell corrupt geworden zijn, waardoor een opstart vanaf HD niet lukt.
Als je cd-rom dan als 2nd boot of 3rd boot staat in bios valt de pc daarop terug, denk ik.
Beste is dan een format met xp maar fat32 kiezen, als dat niet word gevraagd doe je een format met een oude windows of met linux.
Let op, alle ntfs partities zullen wegmoeten.
Als er nog wat opstaat moet je alles backuppen, dat zal maar kunnen met een 2e pc als de situatie is zoals ik denk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan