probleem met het herinstaleren van xp home

Status
Niet open voor verdere reacties.
ga naar deze site van pb en maak een herstelcd

Deze instelling creëert automatisch een opstartbare herstel-cd.
De opstart-cd die wordt gecreëerd kan worden gebruikt voor alle systemen van Packard Bell die sinds juli 1999 de fabriek hebben verlaten.


heb elder gelezen dat de harddisk een seagate baracuda ata ultra 160 gb is
 
Laatst bewerkt door een moderator:
;);)
ga naar deze site van pb en maak een herstelcd

Deze instelling creëert automatisch een opstartbare herstel-cd.
De opstart-cd die wordt gecreëerd kan worden gebruikt voor alle systemen van Packard Bell die sinds juli 1999 de fabriek hebben verlaten.


heb elder gelezen dat de harddisk een seagate baracuda ata ultra 160 gb is

ik heb geprobeerd de bewuste herstel cd te branden ,vergeet het,na het downloaden,uitvoeren,prachtig scherm gaat open ,een wieltje begint mooi gaan te draaien,maar dan de melding "steek een lege cd in, of de deur van de brander staat open" na 10 pogingen heb ik eens iets anders geprobeerd,nl"diagnose tools voor hdd en geheugentest ,priema verliep zonder problemen,daar stond de deur niet open,raar maar waar;ik stel mij de vraag wil pb wel dat hun klanten een herstel cd bezitten?
 
;);)

ik heb geprobeerd de bewuste herstel cd te branden ,vergeet het,na het downloaden,uitvoeren,prachtig scherm gaat open ,een wieltje begint mooi gaan te draaien,maar dan de melding "steek een lege cd in, of de deur van de brander staat open" na 10 pogingen heb ik eens iets anders geprobeerd,nl"diagnose tools voor hdd en geheugentest ,priema verliep zonder problemen,daar stond de deur niet open,raar maar waar;ik stel mij de vraag wil pb wel dat hun klanten een herstel cd bezitten?

Als hij een lege cd vraagt en de lade opent, is het dan niet de bedoeling om die herstelcd te maken??
 
Dit is nu het probleem bij Packard Bell computers, alles staat weggeschreven op een verborgen partitie, een andere windows xp installeren heeft zeker problemen want deze computer wil steeds de recovery terugzetten.
Indien je zeker alles wil verwijderen dan moet je ofwel even grof te werk gaan en Avtive Killdisk gebruiken http://www.killdisk.com/ deze zet de gehele schijf volledig leeg ook de verborgen partitie, duurt wel lang , ander mogelijkheid is een andere HD kopen zodat je met een propere lei begint.
Niet vergeten dan eerst de drivers te backuppen en branden op een cd anders zal je veel moeten zoeken op internet, of misschien vindt je deze bij Packard Bell online.
Natuurlijk zal het nu nog moeilijk gaan mits deze niet meer opstart.
Simpelste manier is de recovery gebruiken en deze terug naar fabrieksinstellingen brengen, zo vermijd je een hele hoop problemen.

Groeten

Luc
 
Dit is nu het probleem bij Packard Bell computers, alles staat weggeschreven op een verborgen partitie, een andere windows xp installeren heeft zeker problemen want deze computer wil steeds de recovery terugzetten.

Een partitie verbergen in dos geloof ik niet in.
Zelfs al is de partitie onzichtbaar voor fdisk, als je in dos op c;\ staat en je vraagt 'dir' zie je nog de directiry staan, dan kan je ze nog wissen met de doscommands.
Als het toch zo is kan je dat nazien in fdisk.
Je weet hoe groot de schijf is, kijk in fdisk naar de beschikbare ruimte, dan weet je genoeg.
Ik heb gisteren reeds voorgesteld om mijn schijf te gebruiken, nog geen reactie gehad.
En om defect aan de kabels en moederbord uit te sluiten stelde ik mijn sataschijf voor.
Een pc van 2 jaar is daar normaal van voorzien.
Voor schijven tot 40 gig heb ik een low format liggen, die gaat alle cylinders en koppen van de schijf langs, en trekt zich niets aan van partities.
Als uw programma dat ook doet ga ik het binnenhalen.
Geef eens wat meer uitleg aub.
 
Laatst bewerkt:
Mijn vorige 2 pb heb ik nooit recovery cd(dvd gebruikt) gewoon xp cd er in en instal.
 
Als hij een lege cd vraagt en de lade opent, is het dan niet de bedoeling om die herstelcd te maken??

nee ik heb me mischien slecht uitgedrukt , de cd zit in de schrijver,een mededeling op het scherm zegt dat de cd gebrand wordt,en na een paar ogenblikken zegt een andere mededeling 'er bevind zich geen schijf in de schrijver,of de schuif van de schrijver is niet gesloten,alhoewel ik even erna,met dezelfde cd,en schrijver een andere tool afgehaald heb nl"diagnose cd met memtest/en hdd test ?
 
Die recoverycd net gebrand op een van mijn cd-rw schijfjes zonder probleem.
Het progje eens opnieuw downloaden en nog eens proberen jong, kan slecht binnengekomen zijn, er scheelt niets aan.
Ik ben er zeker van dat er iets is met de hardware (schijf, kabel of moederbord), ofwel doe je iets verkeerd in het bios.
Lees nog eens goet wat er in het topic staat, als het niet lukt met onze aanwijzingen is je pc stuk, en zijn het 1 van de 3 apparaten die ik net schreef.
 
mijn gevoel blijft erbij, ergens iets mis met ide kabels.
Heb hier ook zo eentje gehad die bleef herstarten na laden bestanden. Dus een loop.

Is uw ide een 80 aderige kabel. De oude zijn minder aderig en geven dat probleem soms

staat je hd op master? Doe de jumper van je hd eens weg

Ook een niet correcte format van de harde schijf kan leiden tot dit probleem

Heb je nog dingen in je pc steken zoals printer,..... Trek deze eens uit.

Reset je moederbord eens.


bij het herlezen zie ik op pagina 1 dat er reeds andere kabels gebrobeerd zijn.
Het enige dat je nog kan doen is de harde schijf, samen met de cd rom op de andere connector van het mmb plaatsen, als het niet aan het moederbord ligt proberen met een andere schijf.
Als mb, kabels en schijf goed zijn en de xp cd zijn goed moet het lukken.
Als de PC aan het 'booten' is, druk je in de meeste gevallen op F8, dan verschijnt er een menu waarin je kunt kiezen vanaf welke media je de PC wilt proberen op te starten.
Probeer dan eens de HD de te kiezen.

Als het dan nog niet werkt, raad ik je eerst aan om het eens met een andere CD te proberen.
Je kan de ultimate boot cd proberen, deze is te vinden met google hier: http://www.ultimatebootcd.com/download.html, of hdd tune hier: http://www.hdtune.com/download.html om je schijf te testen, er zijn nog meer programma's, maar als je iemand kent die een schijf liggen heeft ga je geen uren moeten wachten op al die testen.

voor het gemak de weblinks tussengeplakt
 
Het herstelprogramma gebruiken met Master DVD/CD's
Als de herstelgegevens niet meer op uw computer staan, kunt u het herstelprogramma gebruiken met de
Master DVD/CD's.
Het herstelprogramma starten
1. Zet de computer AAN.
2. Plaats de Master CD of DVD in het station en sluit de lade.
3. Als u Windows gebruikt, start u de computer opnieuw op via Start > Uitschakelen > Opnieuw
opstarten. De computer start nu automatisch op vanaf de CD of DVD.
4. Het lampje van het station moet nu gaan knipperen om aan te geven dat de computer vanaf de CD/
DVD opstart.
5. Als de computer niet opstart vanaf de CD of DVD, kunt u op pagina 39 lezen hoe u de
standaardinstellingen van het BIOS kunt herstellen.
Het herstelprogramma uitvoeren
U kunt verschillende opties kiezen in het hoofdmenu:
Helpdesk - 59
1. Standard System Restore (Standaard systeemherstel)
Met deze optie herstelt u de originele fabrieksinstellingen van uw computer. Alle bestanden worden
hersteld die bij aankoop op de harde schijf van de computer aanwezig waren. De configuratie van uw
computer is dan weer exact hetzelfde als bij aflevering.
Alle bestanden die u zelf hebt toegevoegd of gemaakt en alle wijzigingen die u in de originele
bestanden hebt aangebracht, zullen na voltooiing van dit herstelproces verloren zijn gegaan!
Bewaar daarom voordat u begint een kopie van uw persoonlijke documenten op CD's, DVD's,
geheugenkaarten of schijven met een hoge capaciteit. Raadpleeg InfoCentre voor meer informatie
over het maken van back-ups.
✓ Het eerste deel van het herstelproces duurt ongeveer een half uur. Verwijder de Master CD/DVD niet
uit het station en schakel de computer ook niet uit!
✓ U wordt ook gevraagd de Master DVD/CD's te plaatsen. Doe dit en druk vervolgens op [Enter] om
door te gaan.
✓ Een schermmelding geeft aan wanneer het herstelproces is voltooid. Verwijder dan de Master CD of
DVD uit het station voordat u verdergaat. Druk vervolgens op een toets om het systeem opnieuw te
starten.
✓ De computer wordt opnieuw gestart en daarna volgt de installatieprocedure voor Windows. Deze
procedure kan wel een uur duren. In die tijd installeert uw computer alle originele software opnieuw
en wordt de hardwareconfiguratie hersteld. Als dit klaar is, moet u de eerste startprocedure uitvoeren,
net zoals u deed toen u de computer voor het eerst inschakelde.
2. Advanced Options (Geavanceerde opties)
Met deze optie kunt u alleen Windows opnieuw installeren of wijzigingen aanbrengen in de configuratie
van Windows.
Alleen Windows opnieuw installeren: Met deze procedure wordt uw harde schijf geformatteerd en wordt
Windows opnieuw geïnstalleerd met de minimale instellingen. Alle gegevens met inbegrip van uw
persoonlijke bestanden worden permanent gewist. Vergeet niet om reservekopieën van uw waardevolle
bestanden te maken voordat u aan dit proces begint.
Deze opties dienen alleen door ervaren PC-gebruikers te worden gebruikt of als u hierom wordt
gevraagd door een bevoegde technicus van Packard Bell. Als u er niet 100% zeker van bent dat u
wilt doorgaan, kiest u de optie Cancel (Annuleren) door op [Escape] of [3] te drukken.
3. Tools (Hulpprogramma’s)
Met deze optie krijgt u toegang tot een aantal geavanceerde hulpprogramma’s voor onderhoud van uw
harde schijf en controle van uw Master DVD/CD's op eventuele fouten.
60 - Packard Bell-handleiding 'Aan de slag & problemen oplossen'.
Deze programma's mogen alleen door ervaren PC-gebruikers worden gebruikt of als u hierom wordt
gevraagd door een bevoegde technicus van Packard Bell. Als u er niet 100% zeker van bent dat u
wilt doorgaan, kiest u de optie Cancel (Annuleren) door op [Escape] of [3] te drukken.
• Edit (Bewerken): Hiermee wordt de MS-DOS-editor van Microsoft gestart, waarmee u
programmabestanden van MS-DOS kunt schrijven en bewerken.
• Fdisk: Hiermee start u het hulpprogramma voor het beheer van schijfpartities. Onjuist gebruik van
Fdisk kan onherstelbaar verlies van alle gegevens op de harde schijf veroorzaken.
Partitioneringssoftware zoals Fdisk, Gdisk of Partition Magic mag alleen door ervaren
computergebruikers worden toegepast.
• Format Hard Drive (Harde schijf formatteren): Hiermee voert u een snelle formattering uit van de
harde schijf. Onjuist gebruik van de opdracht Format kan onherstelbaar verlies van alle gegevens op de
harde schijf veroorzaken.
4. Cancel to return to DOS (Annuleren en terug naar DOS)
Hiermee sluit u het herstelprogramma en keert u terug naar de DOS-modus. De DOS-modus is alleen
bestemd voor gebruik door technici. Start de computer opnieuw op.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan