probleem met het herinstaleren van xp home

Status
Niet open voor verdere reacties.
wel ,ik begrijper geen snars van ik krijg ze niet op cd,maar stel voor brandt ze voor mij, stuur ze op en ik betaal de onkosten, met alle plezier wiosna
 
wel ik stel voor ,brand dat schijfje voor mij, ik betaal met alle plezier de daaruit voortspruitende onkosten,want mij lukt het niet ,net nog geprobeert
 
Waarom installeer je niet je oude win98se eerst.
Die setup veegt alles uit.
In die tijd was windows een echte cannibaal.
Als dat wel lukt probeer daarna terug met xp
 
Waarom installeer je niet je oude win98se eerst.
Die setup veegt alles uit.
In die tijd was windows een echte cannibaal.
Als dat wel lukt probeer daarna terug met xp

Sorry, maar dan moet ik met de bootdiskette opstarten,, en mijn machientje geeft daar ook forfait,er moet volgens mij een serieuze fout in mijn moederbord zitten,apropo, ik heb nog eens geprobeerd om de herstel cd te branden van PB?NOPPENS?AL DE REST BRAND HIJ BEHALVE DIE BEWUSTE CD
 
heb info genomen
pacard bell heeft een verborgen master boot record
kan enkel met de recovery cd opnieuw installeren en met de toets f9 of F12
de verborgen mbr kan enkel verwijderd worden met low level format
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De mbr voor xp is een ntfs partitie.
Je kan geen fat 32 partitie maken zolang er ntfs partities zijn, en er staat 1 grote fat32 partitie, dan is de mbr ook fat32 geformateerd.
Die win98 instaleren vult de mbr opnieuw in en heeft geen diskette nodig.
Die start vanaf de cd op, net als xp, dat moet dus kunnen, maar is nog niet geprobeerd.
Je kan daarna upgraden naar xp, en tijdens de setup van xp converteren naar ntfs, dan word de mbr nogmaals overschreven.
Ik heb lf.exe liggen, maar die gaat tot 40GB, ik weet nog steeds niet hoe groot de schijf is.
Het programma killdisk beweert ook een low format te doen.
Mogelijkheden genoeg, maar de helft wan de tips werden blijkbaar niet, of slecht uitgevoerd.
Die herstelcd van packard bell heb ik ook gebrand, ik wacht op feedback van wiosna, wat hij nog wil proberen.
Een format met linux is ook goed, de mbr word ook ext3 geformateerd.
Dan moet je op de linuxforum wezen bij.
Je kan ook ubuntu linux zelf downloaden, die is ca 698mb groot.
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen allemaal op dit forum, van pure ellend heb ik mijn machientje binnen gedaan in de winkel waar ik hem gekocht heb,en kreeg het treurige nieuws dat het moederbord defect was,na een grondig nazicht?,dat repareren zou mij 400euro ko
sten,als ik daar nog eens zoveel bij opleg,heb ik een fonkelnieuw machientje ,en geraak ik mischien nog eens van de stress verlost,....
Ik DRUK ER OP DAT IK JULLIE ALLEMAAL FANTASTISCHE MENSEN VIND ?VAN GANSER HARTE BEDANKT VOOR JULLIE SPONTANE HULP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Van mij mag dus mijn probleem afgeschreven worden,mischien tot schrijfs wiosna
 
Moet misschien naar de dure hersteldienst van Packard Bell gestuurd worden omdat een "gewone" dealer dat niet mag doen?
 
bij mij was ook moederbord kapot heb dan moederbord vernieuwd met MSI neo digital 2 gigabite geheugen DDR2 800Mhz en nieuwe videokaart nvidia xfx 8400GS 512 Mb en ook de processor AMD 64 x 2 Dualcore 4400+ gestoken ipv de AMD sempron 2500+ van vroeger en heb nog minder betaald is dus idd dure vogel die winkel waar je gaat ;)
 
Is uw vraag opgelost, zoja dan zouden wij graag de oplossing weten zodat wij deze topic als opgelost kunnen beschouwen.


SIMBA
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan