E-mail Probleem met identity chooser mozilla thunderbird

kostenzer

Geregistreerd lid
Hallo,

Ik heb een probleem met de add-on identity chooser mozilla thunderbird onder win 11.
Ik heb meerdere accounts die het allemaal goed doen. De add-on laat me sinds kort een beetje in de steek. Ik weet niet wat er gebeurd is, maar de volgorde van accounts doet raar.
Met het plaatje kan ik het iets gemakkelijker uitleggen.
identity.JPG

➀ Bij het openen van de identity Chooser opent een scherm als bij 1 Ik heb alles achter het apenstaartje weggehaald (hotmail ed) om spam te voorkomen.
➁ De paarse fringsrs heb ik omhoog geplaatst in thunderbird accountinstellingen. Was eenvoudig te doen MAAR, bij ➀ blijkt dat dat het account niet bovenaan staat, dit staat zelfs helemaal beneden aan ➂ op nr 9.
ImapMail.-9.com kan ik niet renamen naar ImapMail.com zonder weer andere problemen te krijgen.

Imap.-9.com kan ik weer helemaal naar beneden plaatsen bij de accountinstellingen. Maar de volgorde veranderd dan niet.

Is er ergens uitleg hoe dat bij thunderbird werkt?

Ik kan niet helpen, zit er met ongeloof naar te kijken...
Heb er nooit van gehoord van die identity chooser, toch niet als middel om te wisselen tussen accounts.

Definieer gewoon die accounts in thunderbird en kies de account die je wenst te gebruiken ...
Lijkt me vb. van waarom makkelijk als moeilijk ook gaat (of in dit geval blijkbaar niet meer gaat)

@Black Tiger
Het zijn allemaal andere accounts/ mailproviders, die ik weggelakt heb, en werken al 20 jaar naar behoren.
Ik vraag dan ook in zoverre geen oplossing, maar een plek waar ik achtergrond/instellingen van thunderbird kan vinden. Ik denk te weten wat er fout gaat, maar ik heb geen idee waar die informatie opgeslagen is.

Datzelfde effect bereik ik ook maar dan met accounts :
Ja maar het ligt er maar aan hoe je het gebruikt er zijn vaak redenen om dat anders te doen (kan ook gemakzucht zijn). Ieder zijn ding. Ik zou er ook niet voor kiezen.

maar ik heb geen idee waar die informatie opgeslagen is.
Had je al op mijn link geklikt en gekeken bij Extra -> Accounts -> identiteiten beheren?

Identiteit beheren brengt me niet verder.
ERGENS moet een file staan waar aan alle accounts een nummer gegeven is. Bv. ImapMail\imap.aol-9.com
Die 9 zorgt er voor dat identity chooser het betreffend account beneden aan plaatst.
Ik durf die 9 niet te veranderen naar ImapMail\imap.aol.com. Deze verandering zou, als intern ook alles aangepast zou worden, de mail op de eerste plaats zetten. Dan zou ik in die begeleidende mail tegelijkertijd aol-9.com in imap.aol.com veranderd moeten worden. Dan geef ik me veel kans dat identity chooser hem boven aan zet. Hoop doet leven nietwaar? Alleen welke file moet ik dan hebben.
Ik denk prefs.js. Maar daar er staat in de eerste regels:
// Mozilla User Preferences

// DO NOT EDIT THIS FILE.
Moet ik er dan toch, ondanks waarschuwing, na sluiten thunderbird, veranderingen in aanbrengen?
Ik ben uiterst voorzichtig hiermee. Ik wil mijn mailgebeuren niet om zeep brengen.
Mijn idee is het dan om het file de gewenste naam te geven: ImapMail\imap.aol.com
Dan alle imap.aol-9.com in dat file te vervangen door imap.aol.com
imap.aol.com is eigenlijk imap.aol-0.com, maar die laatste wordt niet gebruikt.
Zou deze manier een kans op slagen hebben?

Ik heb dit voor de recente Thunderbird-versies nagekeken. De accountvolgorde staat in de voorkeur:

mail.accountmanager.accounts

Mozilla documenteert dit ook in de Thunderbird-code en supportdiscussies.

Via Configuratie-editor​

1. Open Thunderbird.
  2. Ga naar Instellingen.
  3. Onderaan de instellingen: Configuratie-editor…
  4. Zoek naar:
    mail.accountmanager.accounts
  5. Je krijgt bijvoorbeeld iets als:

account1,account2,account3,account4
  6. De namen achter elkaar bepalen de volgorde.
  7. Zet ze in de gewenste volgorde, bijvoorbeeld:

account3,account1,account4,account2
  8. Bevestig de wijziging en sluit de Configuratie-editor.
Maar: het lastige deel is bepalen welk accountN bij welk mailaccount hoort.
Maar ik meen te lezen dat je dit voor mekaar hebt ...

Terug
Bovenaan