Probleem met word uit outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Een vriend van mij heeft problemen telkens hij een word document krijgt via mail. Krijgt de mekding dat het bestand afkomstig is van een internetsite en mogelijks onveilig is. Dit krijgt hij met ieder Word document (ook eentje van mij met een testbericht). Als hij dan vraagt te openen krijgt hij een foutmelding en Word wordt uitgeschakeld.

Dit is de help tekst :
Dit bericht kan worden weergegeven wanneer u, in een document dat u eerder had geopend,
wijzigingen hebt aangebracht in items zoals stijlen en opmaak, macro's, werkbalken of AutoTekst,
en die wijzingen niet zijn opgeslagen in de sjabloon Normaal (Normal.dotm).
Wanneer u op Ja klikt, zijn de items in de sjabloon Normaal beschikbaar voor alle documenten
waaraan de sjabloon Normaal is bevestigd. Als u op Nee klikt,
worden de wijzigingen uit de sjabloon verwijderd.
Als u denkt dat u geen wijzigingen in de sjabloon Normaal hebt aangebracht,
wees dan voorzichtig met laden omdat potentieel gevaarlijke macro's op deze manier kunnen worden verspreid.

Graag hulp. hij is hier nu bij mij. Zou het graag oplossen.
 
het word document welke extentie heeft deze ...
wellicht werd deze in een andere extensie opgeslagen ...

in de meeste gevallen indien je een brief schrijft in Word en je geeft dan de opdracht om deze gelijktijdig op te slaan en te verzenden dan word deze als een xps document verzonden ...
het voordeel hier van is dat er dan niets gewijzigd word in de tekst opmaak ..en je dus deze ongewijzigd kunt inzien...

maak je een word document aan en sla je deze dan gewoon op ...heb je meerdere keuzes om deze op te slaan als ...

Bekijk bijlage 9732
en hier loopt het dan wellicht fout ...omdat de ontvanger wellicht niet over een office beschikt ...of je moet op voorhand een afspraak gemaakt hebben deze enkel op te slaan als een word document.

dus in veronderstelling dat deze dan door een andere persoon is aangemaakt en opgeslagen werd als " word-document met ingeschakelde macro's " kan deze dan alsnog als onveilig gezien worden !
 
Waarschijnlijk krijgt hij dit bericht van de Virusscanner.

In veel antivirusprogramma's kun je aangeven dat bepaalde extenties veilig zijn.

In iedergeval met NOD32 kan dit.
 
Het document is een gewone DOC of DOCX document. Ik heb een documentje met "Dit is een tekst" verstuurd. Gemaakt op mijn pc en had al de foutmelding.
Als hij in WORD een nieuw formulier wil maken krijgt hij ook al de foutmelding. Heb al de normal.dot vervangen en ook geen verschil.
Weet niet meer waar zoeken.
Het is Office 2010.
 
Is dit probleem er reeds vanaf de eerste dag dat er met Office 2010 wordt gewerkt of is het later (recent ?) ontstaan ?

Het is mogelijks begonnen met het installeren van Office 2010. Maar Office is dan opnieuw verwijderd geweest en opnieuw een instal gedaan. Probleem bleef.
Heeft enkel te maken met Word. Geen Excel document.
Probleem was er al. Daarom overgestapt naar 2010.
 
ik heb zojuist eens een word document aangemaakt ...
deze heb ik dan naar u toe verzonden Mik ...
ben benieuwd of je nu ook de melding ga krijgen " onveilig bestand "

indien je nu de mail ongehinderd kunt lezen zonder een melding te krijgen , ...dan is er wellicht een verkeerde instelling..bij uwe vriend
en dient hij de office te herstellen..
 
Ik zou het bestandsformaat doc en docx een toevoegen als de veilige bestandsextentie in de virusscanner.
Dit heeft niets met Office te maken. Dus had het geen zin om Office opnieuw te installeren of een nieuwere versie te nemen.

Wij hebben dit probleem ook wel eens gehad op mijn werk met de Exchange Server. Er was geen Excel bestand te ontvangen of te versturen. Outlook bleef dit als onveilge bestanden zien.
Daarna een regel toegevoegd aan de beveiliging en het probleem was opgelost.
 
ik heb zojuist eens een word document aangemaakt ...
deze heb ik dan naar u toe verzonden Mik ...
ben benieuwd of je nu ook de melding ga krijgen " onveilig bestand "

indien je nu de mail ongehinderd kunt lezen zonder een melding te krijgen , ...dan is er wellicht een verkeerde instelling..bij uwe vriend
en dient hij de office te herstellen..

Herstel gedaan van Office 2010. Geen baat. Fout blijft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan