Probleem met word uit outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Een vriend van mij heeft problemen telkens hij een word document krijgt via mail. Krijgt de mekding dat het bestand afkomstig is van een internetsite en mogelijks onveilig is. Dit krijgt hij met ieder Word document (ook eentje van mij met een testbericht). Als hij dan vraagt te openen krijgt hij een foutmelding en Word wordt uitgeschakeld.

Dit is de help tekst :
Dit bericht kan worden weergegeven wanneer u, in een document dat u eerder had geopend,
wijzigingen hebt aangebracht in items zoals stijlen en opmaak, macro's, werkbalken of AutoTekst,
en die wijzingen niet zijn opgeslagen in de sjabloon Normaal (Normal.dotm).
Wanneer u op Ja klikt, zijn de items in de sjabloon Normaal beschikbaar voor alle documenten
waaraan de sjabloon Normaal is bevestigd. Als u op Nee klikt,
worden de wijzigingen uit de sjabloon verwijderd.
Als u denkt dat u geen wijzigingen in de sjabloon Normaal hebt aangebracht,
wees dan voorzichtig met laden omdat potentieel gevaarlijke macro's op deze manier kunnen worden verspreid.

Graag hulp. hij is hier nu bij mij. Zou het graag oplossen.
 
Alles wat aangebracht werd, is geprobeerd. Niets help.
Om 21h zijn ze terug naar huis vertrokken. Dus voorlopig is het niet meer dringend. Ik geef eventuele zaken door. Indien ze makkelijk te realiseren zijn doet hij het wel. Anders is het een paar weken wachten tot we hen terug ontmoeten.


Resume :
Windows 64 bit werkt normaal zonder problemen.
Geen virussen of andere problemen ontdekt met AVG.
Office 2010 NL 64Bit herstel gedaan.
Office Fix-it geprobeerd.
Probleem stelt zich inkel in Word documenten.
 
Is het beveiligingsprogramma ook al eens uitgezet of eens verwijderd ? Gewoon eens kijken of dit de boosdoener is.
Welk programma geeft de melding eigenlijk. Is dit AVG ?
 
Is het beveiligingsprogramma ook al eens uitgezet of eens verwijderd ? Gewoon eens kijken of dit de boosdoener is.
Welk programma geeft de melding eigenlijk. Is dit AVG ?

Neen, het is een melding van Word en het programma word afgesloten. Opmerking is dat het mogelijks afkomstig is van een onbeveiligde plaats.
AVG is reeds herinstalleerd. Maar het is nog niet uitgezet geweest. Ik geef dit eens door.
 
het probleem ligt niet bij AVG en deze uitzetten is zelfs af te raden ..

@ Mik : indien het géén persoonlijk document betreft mag je altijd deze eens mailen naar me om na te gaan of deze wel hier geopend kan worden
 
het probleem ligt niet bij AVG en deze uitzetten is zelfs af te raden ..

@ Mik : indien het géén persoonlijk document betreft mag je altijd deze eens mailen naar me om na te gaan of deze wel hier geopend kan worden

Dit is niet nodig. Het document die hij heeft kan bij mij zonder problemen geopend worden. Ook een document die ik (of Jij) maakte daar heeft hij problemen mee.
Hij kan wel eens proberen met AVG uit te zetten voor een paar minuten en dan een formulier openen. Daarna natuurlijk AVG terug aanzetten. Maar ik heb de grootste twijfel hierover hoor.
 
dus indien ik het dan goe versta betreft het hier om een naar hem toegezonden email die geschreven is in Word met office2010 die de vriend niet kan openen en jij dus wel...
welk email programma gebruikt hij ....is dit de wlm of eerder het mailings programma van de office 2010
ik heb een sterk vermoeden dat dit iets is met de beveiligings instelling ...
 
Kan hij een word document dat hij niet via de mail ontvangen heeft wel openen of lukt dit ook niet ?

Laat hem eens een nieuw Word document maken met een klein stukje tekst, daarna opslaan en daarna openen. Gaat dit dan goed ?
 
dus indien ik het dan goe versta betreft het hier om een naar hem toegezonden email die geschreven is in Word met office2010 die de vriend niet kan openen en jij dus wel...
welk email programma gebruikt hij ....is dit de wlm of eerder het mailings programma van de office 2010
ik heb een sterk vermoeden dat dit iets is met de beveiligings instelling ...

Kan hij een word document dat hij niet via de mail ontvangen heeft wel openen of lukt dit ook niet ?

Laat hem eens een nieuw Word document maken met een klein stukje tekst, daarna opslaan en daarna openen. Gaat dit dan goed ?

Het betreft outlook 2010 als mail programma. Is inderdaad een Word bestand zoals U en ik maken.
Zelfs indien het bestand opgeslagen wordt, kan het niet geopend worden. In Word een nieuw document maken en een bepaalde sjabloon (leeg document) kiezen geeft dezelfde problemen.
Ik vraag eens of hij een reeds gemaakt document opnieuw kan openen zonder problemen.
 
Nog eens iets proberen. Sla het Word document dat via het emailprogramma is ontvangen eerst eens op ( schijf C ofzo) en probeer het daarna te openen met Word vanwaar het is opgeslagen.
 
Is het wel een doc of docx bestand gebleven? Heeft het antivirusprogramma of heeft een ander geinstalleerd beveiligingsprogramma er een andere extentie van gemaakt met een waarschuwing die er zo uitziet ATTN of zoiets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan