Probleem met word uit outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Een vriend van mij heeft problemen telkens hij een word document krijgt via mail. Krijgt de mekding dat het bestand afkomstig is van een internetsite en mogelijks onveilig is. Dit krijgt hij met ieder Word document (ook eentje van mij met een testbericht). Als hij dan vraagt te openen krijgt hij een foutmelding en Word wordt uitgeschakeld.

Dit is de help tekst :
Dit bericht kan worden weergegeven wanneer u, in een document dat u eerder had geopend,
wijzigingen hebt aangebracht in items zoals stijlen en opmaak, macro's, werkbalken of AutoTekst,
en die wijzingen niet zijn opgeslagen in de sjabloon Normaal (Normal.dotm).
Wanneer u op Ja klikt, zijn de items in de sjabloon Normaal beschikbaar voor alle documenten
waaraan de sjabloon Normaal is bevestigd. Als u op Nee klikt,
worden de wijzigingen uit de sjabloon verwijderd.
Als u denkt dat u geen wijzigingen in de sjabloon Normaal hebt aangebracht,
wees dan voorzichtig met laden omdat potentieel gevaarlijke macro's op deze manier kunnen worden verspreid.

Graag hulp. hij is hier nu bij mij. Zou het graag oplossen.
 
Kan je eens een screenshot plaatsen van die foutmelding die je initiëel krijgt?

Voor het ogenblik niet meer. Gisteren was hij hier bij mij met zijn laptop mee. Woont in Borsbeke. Maar ik vraag het hem. Denk niet dat hij een screenshot zal nemen.
Probeer hem eens opdracht te geven via telefoon. Heb zopas gebeld, maar hij is niet thuis.

Als hij dubbelklikt op het document, Word opent en geeft bovenaan de melding dat het mogelijks een onveilig document is omdat het via het net is binnengekomen. Als hij dan vraagt om te openen, geeft Word de melding dat het dit niet kan en vraagt om af te sluiten.
 
Een duidelijke screenshot kan al veel giswerk van de baan vegen. Mogelijkheid op doelgericht zoeken enzo. Dit gaat niet de enige zijn met zulk probleem. Maar als je hier achter wilt zoeken hebben we een duidelijke screenshot nodig. Google kan veel antwoorden geven, als je correct zoekt, daarom ....
 
Een duidelijke screenshot kan al veel giswerk van de baan vegen. Mogelijkheid op doelgericht zoeken enzo. Dit gaat niet de enige zijn met zulk probleem. Maar als je hier achter wilt zoeken hebben we een duidelijke screenshot nodig. Google kan veel antwoorden geven, als je correct zoekt, daarom ....

Ik vraag dit op, maar voor het ogenblik is hij niet thuis. Bijgevolg is het wachten......
Zal hem via telefoon moeten helpen in Jip en Janneke hoe hij een screeshot moet nemen en in zijn mail plakken om mij door te sturen.
Zodra ik contact kan maken plaats ik het.
Wil hem nog een paar andere vragen doorspelen ook.
 
heb deze namiddag hem kunen bereiken en dit teruggekregen. Bekijk bijlage 9743
De melding dat het bestand afkomstig is van internet en mogelijks schadelijk kan zijn, daarvan slaagde hij er niet in om het terug op zijn scherm te krijgen voor een schermcopy. Maar ik weet dat er geen nummer als fout bijstond. Heb ik gezien toen hij het hier bij mij opende.
Wat wel nieuw is, bij het uitschakelen van AVG kan hij het betreffende bestand wél openen.
Ook een reeds aangemaakt Word bestand van hemzelf opent (met AVG) goed. Dus, het zou een instelling van AVG2013 kunnen zijn.
Hij vermeldde er ook (na mijn rondvragen) bij dat het betreffende bestand vermoedelijk van dezelfde computer telkens afkomstig was. Dus dit wijst er op dat er mogelijks een besmette pc aan de oorzaak van de fout ligt. Bij hem geen besmetting. Maar volgens mij heeft de andere pc mogelijks een besmetting en wordt die bij hem gededecteert.
 
Als er geen privé informatie in het bestand staat, stuur het eens hierheen.

Sorry, maar ik heb het bestand ook niet. Ik weet wel dat het een bestand is van een vereniging. Maar ook een bestand van mij afkomstig wordt geweerd door de foutmelding.
Van Qtex kreeg ik ook een bestand doorgestuurd om te proberen die hij niet kon openen. Dus het blijkt dat er meerdere niet kunnen geopend worden als hij eenmaal de foutmelding kreeg.
Het is misschien iets te vlug geschreven dat het enkel van die computer afkomstige berichten betreft.
Dus de bestanden permail verstuurd van mij en doorgestuurd wat van Qtex kwam kunnen ook niet worden geopend zonder die melding.
Voor het ogenblik is het wel moeilijk omdat de betreffende laptop hier niet meer is. Ik moet alles voorkauwen om iets te bereiken.
Zo iets eenvoudig als de AVG uitschakelen (via telefoon alles stap voor stap) lukte met veel moeite.
Bekijk bijlage 9745
 
Aha, een bestand door jou gemaakt wordt dus ook geweerd.
Dan moet het toch aan de beveiling liggen. In dit geval AVG dus.
Ik heb hier laatst de laatste AVG van een pc verwijderd, dus ik kan het hier zo snel even niet nazien. Maar bijvoorbeeld in NOD32 kan ik bestands extenties opgeven die veilig zijn voor de emailscanner. Zodoende krijg ik nooit een melding als ik een bepaalde extentie als bijlage ontvang.
 
Nod32.jpg
 
Aha, een bestand door jou gemaakt wordt dus ook geweerd.
Dan moet het toch aan de beveiling liggen. In dit geval AVG dus.
Ik heb hier laatst de laatste AVG van een pc verwijderd, dus ik kan het hier zo snel even niet nazien. Maar bijvoorbeeld in NOD32 kan ik bestands extenties opgeven die veilig zijn voor de emailscanner. Zodoende krijg ik nooit een melding als ik een bepaalde extentie als bijlage ontvang.

Ja, dat klopt, maar ik heb ook AVG 2013. Waarom doet die dat dan niet bij mij?
Dus een bestand van mij (ook nagezien door AVG voor het versturen) kan hij met dezelfde AVG aan niet openen. Wat zou dit zijn????????
 
Misschien heeft hij andere instellingen dan jij.
Misschien heeft hij ooit een melding gekregen dat er iets geblokkeerd moest worden en daar ja op beantwoord.
Zo'n antwoord kan ergens ver in het systeem opgeslagen worden dat lastig is te verwijderen.
Zelfs als je AVG verwijderd kan zo'n antwoord soms nog ergens achter blijven en na een nieuwe installatie overgenomen worden.

AVG geheel verwijderen, met de door AVG zelf uitgegeven verwijderings tool en een goede register opschoning zou kunnen helpen.
 
Misschien heeft hij andere instellingen dan jij.
Misschien heeft hij ooit een melding gekregen dat er iets geblokkeerd moest worden en daar ja op beantwoord.
Zo'n antwoord kan ergens ver in het systeem opgeslagen worden dat lastig is te verwijderen.
Zelfs als je AVG verwijderd kan zo'n antwoord soms nog ergens achter blijven en na een nieuwe installatie overgenomen worden.

AVG geheel verwijderen, met de door AVG zelf uitgegeven verwijderings tool en een goede register opschoning zou kunnen helpen.

Dat zal dan bij een volgend bezoek moeten gebeuren. Wij wonen 80km uit elkaar. Zal niet meer voor dit jaar zijn. Voor mij nog een oog te operen, daarna oren laten nazien.
Nog een paar doktersbezoeken dit jaar. Dan de feestdagen en het is zo weer een jaartje verder.
En dan maar hopen dat de wereld ondertussen niet vergaat.(lachen)
 
ik heb wel de AVG Internet Security 2013 in gebruik ... en heb deze nagekeken ...
open de AVG interface..klik verder rechts boven op opties ...
selecteer hier nu de " geavanceerde instellingen " en klik daar op..
er opent een nieuw scherm...
open het kruisje bij " e-mail bescherming "
open vervolgens het kruisje bij " e-mailscanner"
klik verder op " mailfilters " ( hier mag dus niets aangevinkt zijn of niets vermeld staan in de regel die daar vermeld word voor uitzonderingen toe te staan )
ook bij " certificatie" mag er niets aangevinkt staan...
Bekijk bijlage 9748 Bekijk bijlage 9749
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan