Windows 10 Productcode weg win 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

louwe

Steunend lid
Vip Lid
Sinds een paar dagen verschijnt er een bericht productcode invoeren ,
ik heb een update gedaan van win 8.1 naar win 10 , heeft een hele tijd goed gedraaid ,
heb dan een krach gekregen en de pc hersteller heeft hem terug goed gemaakt.

Draaide reeds een ruime tijd goed , tot ik deze week dit bericht kreeg van productcode invoeren.
ik weet verder geen raad , waar kan ik dat vinden , heb geen verdere informatie over mijn pc.

heb wel een herstelschijf van win 10 die ik gemaakt heb na de krach , maar ben benauwd om dit te gebruiken ,
en ik weet ook niet of ik daarmee de productcode zou terug hebben ?
Beetje hulp zou welkom zijn .Dank U
mvg
louwe
 

Bijlagen

  • Productcode.JPG
    Productcode.JPG
    31.9 KB · Weergaven: 384
Laatst bewerkt door een moderator:
*normaler wijze indien je dus eerder een upgrade gedaan heb van een legale Win8.1 naar de Win10 dan zou je Windows 10 digitaal geactiveerd zijn ..

er van uitgaande dat de Win8.1 een legale Windows was ..
het is gebleken dat sommigen herstellers er niet van terug deinzen om soms over te gaan tot het installeren van een niet legale geactiveerde Windows ...
ik veronderstel dat jij deze desktop of laptop eerder wel aangekocht heb met een legale Windows … 8.1 wel dan gebruik je die licentie om deze Win10 te activeren
 
Dank U wel. , de software was op de pc aanwezig bij aankoop en is dus legaal , maar geen sticker te zien van buiten af met de lecentie ,
zal even de pc openmaken misschien binnen in.
Ik denk dat de 8.1 win op de pc stond , zal even natrekken.
mvg
louwe
 
het terug plaatsen van een herstelpunt is een mogelijkheid maar dan komt de "update " er wederom aan ...das dus niet echt de oplossing *althans als jij vermoed dat dit het gevolg is van een update !
*betreft het om een laptop te gaan dan kan de licentie sticker onder een klepje zitten aan de onderkant ..uit het zicht dus .
 
Heb ondertussen de Recovery Disc terug van Win 8.1 kan ik hier de productcode terug vinden ?
even nagekeken maar kan die niet vinden , en een sticker op de hardware PC is ook niet te vinden ,
open gedaan omdat ik dacht misschien staat die binnen in , maar nee.

Mijn PC is een Medion heb wel een productkey van win10 pro terug gevonden via winver , maar die key werkt niet en krijg een foutbericht van 0xC004F074
 
via winver is geen licentie te achter halen … mogelijk dat jij je hierin vergist …
je heb de recovery disk gevonden van de Win8.1 maar deze kun je dus niet gebruiken omwille dat je er een Win 10 op heb staan ...daarbij heeft deze disk geen nut ..
de licentie zit namelijk ingebakken in je bios …
was de Medion oorspronkelijk voorzien van de W8.1 Pro en werd deze geupgraded naar de W10 Pro dan kun je overwegen om de pc ( desktop of laptop ) te vernieuwen ….aangezien de licentie ingebakken zit word je vernieuwde Windows digitaal geactiveerd .
 
Qtex.

Dank U voor uw hulp , inderdaad het was niet winver , maar " produkey " die mij de productkeys gaf , maar die key´s werken niet.
heb ook nagekeken via "Windows Schript Host " zie daar een gedeeltelijke productcode staan , de laatste 5 nummers van de code die ik vind via "produkey"
dus geen stap verder.

Ik denk dat ik de windows 10 pro zal aanschaffen kost wat maar je bent uit de problemen , ik kan voor het ogenblijk nog werken op de pc ,
krijg wel enkele melding om die productkey te vernieuwen , maar kan nog verder.
Vriendelijke groet.
louwe
 
raar dat Produkey bij u enkel de laatste reeks van cijfers en letters laat zien …
*hier althans kreeg ik wel degelijk de code vol uit te zien bestaande uit 25 cijfers/letters
 

Bijlagen

  • produkey-x64.zip
    79.1 KB · Weergaven: 506
de key die bij u gevonden werd eindigt deze met de laatste 5 op 3V66T
indien zo is dit niet de activatie code maar eerder wel de upgrade code naar de Windows 10 pro …
*indien de Windows 8.1 niet een pro versie was dan verkreeg je de Windows 10 home en zal je een andere reeks cijfers/letters te zien krijgen …. eerder deze 8HVX7 ook dit is dus een deel van een upgrade code en heeft géén betrekking tot het activeren van Windows .
 
das inderdaad het tooltje dat zowel je ProductID weergeeft als ook je Serienummer en je Installatie Key….
het rare is hier nu wel dat de installatie key dezelfde is als wat eerder hier werd weergegeven via jelly bean ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan