Windows 10 Productcode weg win 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

louwe

Steunend lid
Vip Lid
Sinds een paar dagen verschijnt er een bericht productcode invoeren ,
ik heb een update gedaan van win 8.1 naar win 10 , heeft een hele tijd goed gedraaid ,
heb dan een krach gekregen en de pc hersteller heeft hem terug goed gemaakt.

Draaide reeds een ruime tijd goed , tot ik deze week dit bericht kreeg van productcode invoeren.
ik weet verder geen raad , waar kan ik dat vinden , heb geen verdere informatie over mijn pc.

heb wel een herstelschijf van win 10 die ik gemaakt heb na de krach , maar ben benauwd om dit te gebruiken ,
en ik weet ook niet of ik daarmee de productcode zou terug hebben ?
Beetje hulp zou welkom zijn .Dank U
mvg
louwe
 

Bijlagen

  • Productcode.JPG
    Productcode.JPG
    31.9 KB · Weergaven: 384
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt.

Ik stel mij de volgende vraag , ik had bij aankoop Win 8.1 die is dan ge upgrade gratis naar Win 10 , maar ik weet niet meer of het Win 10 Home was of Win 10 profesional ,
heb dan een crach gehad en werd hier binnen gedaan bij een hersteller , en dan stond er win 10 pro op , zoals nu..
Maakt dit het verschil uit ???
Sorry mensen , ben zeker geen deskundige op PC gebied , en waardeer zeker Uw hulp.
mvg
louwe

Foto is een bericht die ik krijg na het invullen van de code waarvan de laatste cijfers T83GX zijn.
 

Bijlagen

  • Bericht activering.JPG
    Bericht activering.JPG
    44.3 KB · Weergaven: 294
ik heb het sterke vermoeden dat er eerder een Windows 10 home aanwezig was en de " hersteller " heeft er volgens mij er dan een Windows 10 pro opgezet ...wat blijkt nu wel deze word nu als een niet legale versie aangezien en daardoor is deze dus opnieuw te activeren ...jij ben niet zeker of je bij aankoop over de W8.1 pro beschikt aangezien je nergens deze licentie terug vind alhoewel er meerdere tools werden aangebracht !
wil jij de W10 pro behouden dan dien jij je een licentie aan te kopen voor 25€ (zie eerdere bericht van me )
**wil jij er geen 25 € aan besteden dan dien je terug te gaan naar een verse installatie van de Windows 10 home 64 bit en deze zal dan automatisch geactiveerd worden aangezien de licentie van de Win8.1 premium nog steeds aanwezig is in je UEFI bios
 
Dank U wel Qtex.

Hoe lang werkt dan een licentie die je koop van 25 € , is dit legaal , als dit zou helpen dan zou het probleem opgelost zijn ?
ik zie het volgende week , ik hou U op de hoogte.
Vriendelijke groet.
louwe
 
Moderator Notice: louwe zie prive bericht voor je mailadres.
louwe;n239848 zei:
Dank U wel Qtex.

Hoe lang werkt dan een licentie die je koop van 25 € , is dit legaal , als dit zou helpen dan zou het probleem opgelost zijn ?
ik zie het volgende week , ik hou U op de hoogte.
Vriendelijke groet.
louwe
 
Laatst bewerkt:
zelf heb ik eerder onder de Windows 8.1 me zo een licentie aangekocht voor de pro en toen de Windows 10 uitkwam werd hier de Win8.1pro geupgraded naar de Win10 pro ..
deze is nog steeds legaal en digitaal geactiveerd … er zijn er al meerdere gebruikers die zo een licentie hebben aangekocht en heb nog nooit te horen gekregen dat deze vervallen is ..
*de licentie die je daar dus zo spot goed koop aan kunt kopen dient dan ook binnen de 24 uren na aankoop gebruikt te worden anders vervalt deze ..
ook kun je deze licentie maar 1x gebruiken ...immers als deze aanvaard word en je systeem word geactiveerd dan word deze omgezet naar een digitale licentie..
d.w.z dat je deze nooit meer dient in te geven op dit systeem indien je ooit voor een verse installatie ga ..omdat deze dus geregistreerd word bij Microsoft ..voor dit systeem..
***echter indien jij op dit systeem hardware vervangt dan word deze licentie onbruikbaar en dien je wederom er ééntje aan te kopen .
 
nee dat brengt geen problemen met zich mee ...ik heb zelf zo ééntje ingebruik (werd al meegedeeld ) en heb steeds de upgrade probleemloos kunnen doen naar de volgende versie ..
*jij twijfelt wel koop je dan zo'n duurdere licentie aan als dat je gerust stelt .
 
Of hij maakt een media creation tool USB stick aan en doet een nieuwe installatie en verkrijgt geheel gratis zijn vertrouwde oude Win 10 home terug. Daar is overigens ook niets mis mee.
 
dat ligt er aan .. ga je voor een verse instal of eerder voor een upgrade ...
in beide gevallen krijg je de keuze en de vraag wat je wenst te behouden ...
kies jij hier dan om niets te behouden dien je zeker achteraf de programma's te herinstalleren ..
dus maak de juiste keuze ..
*indien je wenst te upgraden dan dien je dit zeker niet te doen via een usb stick ...
ga dan eerder naar deze site en klik gewoon op Update Now en voilà je systeem word aanstonds bij gewerkt naar deWindows10 versie 1809 build 17763.379

*maar wat ik nu niet begrijp is dat jij aangezien je topic titeltoch al de Windows 10 ingebruik heb … je dient enkel maar deze die je in gebruik heb te activeren ..
 
Je kan ook eens proberen met Speccy te installeren. Bij "Operating System" staat dan je serienummer.
Alhoewel, Speccy en Jelly Bean geven bij mij 2 verschillende nummers....1 van beide zal wel goed zijn zeker >??
,
 
Je kan ook eens proberen met Speccy te installeren. Bij "Operating System" staat dan je serienummer.
Alhoewel, Speccy en Jelly Bean geven bij mij 2 verschillende nummers....1 van beide zal wel goed zijn zeker >??

het nummer dat je te zien krijgt via Speccy is je serie nummer >het nummer dat via Jelly Bean opgehaald word is je installed key ...dit zijn 2 verschillende nummers .. beiden 25 karakters lang ..het tooltje dat ze beiden tegelijk laat zien werd eerder al genoemd door het lid Joke 135 en dat werkt uitstekend .
*zie bericht #14
 
Hallo.
Ja de zaak is opgelost , ik heb een productcode gekocht zoals werd aangegeven , en alles werkt nu .
geen meldingen meer om code in te voeren.
ik had een beetje schrik maar het is me gelukt om alles in orde te krijgen.

Aan Iedereen van Harte Bedankt voor de hulp en de ondersteuning die ik kreeg en jullie geduld
Welgemeende Dank , en waardering voor jullie hulp.

Kan ik nu een systeem kopie maken voor ingeval het eens moest mislopen met de pc ?
louwe :)(y)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan