raar fenomeen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel pctuts, je hebt voor een deel gelijk dat je moet opletten wat en bij wie je koopt.
Ik heb een goeie gekocht hoor, maar er moet tijdens het afsluiten van de netbook iets mis gelopen zijn.
Blijkt een vrij veel voorkomend probleem te zijn en dit niet alleen bij het zogezegde onveilig chinees spul.
Samsung tablets, asus tablets blijken er ook gevoelig aan te zijn.
Dit zijn wel duurdere en bekende merken.
Het zit hem erin dat je eerst al je draaiende progs(apps) eigenlijk eerst handmatig moet stoppen voor je je tablet uitschakelt.
Dat wist ik dus ook niet en duwde gewoon op de power knop om hem uit te schakelen en daar zit nu net het gevaar. Eerst handmatig je draaiende progs (apps) stoppen en dan pas je tablet uitschakelen, dan is de kans veel kleiner dat dit kan gebeuren. Het is dus een algemeen android probleem en heeft niets te maken met onbetrouwbaar chinees spul.
 
Laatst bewerkt:
ik hoop het ook voor u natuurlijk ...
werd dit je per mail bevestigd dan bewaar je deze best goed ...zodat je hem kunt benaderen indien hij niet van zijn woord blijkt te zijn .

Ja heb dat in mijn prive mailbox en op mijn mailbox van de site staan, dus als hij het verwijderd in de site heb ik het nog altijd in mijn mailbox staan.(y)
 
wat betreft het eerst afsluiten van de lopende processen ....
wel je zou ook het afsluiten zelf kunnen veranderen via een register instelling zodat de processen die draaien de kans krijgen om af te sluiten vooralleer de pc zelf ook daadwerkelijk afgesloten word !
want zoals je het al vermeld men denkt er niet altijd aan en is het gewend om gewoon op de toets afsluiten te klikken ...
ook ik heb de afsluit tijd verhoogd van mijn Win8.1 naar 15000 wat over een komt met 15 seconden .
dus als je bekend ben in het register van deze Android is dit een overweging waard .
 
wat betreft het eerst afsluiten van de lopende processen ....
wel je zou ook het afsluiten zelf kunnen veranderen via een register instelling zodat de processen die draaien de kans krijgen om af te sluiten vooralleer de pc zelf ook daadwerkelijk afgesloten word !
want zoals je het al vermeld men denkt er niet altijd aan en is het gewend om gewoon op de toets afsluiten te klikken ...
ook ik heb de afsluit tijd verhoogd van mijn Win8.1 naar 15000 wat over een komt met 15 seconden .
dus als je bekend ben in het register van deze Android is dit een overweging waard .

Ga daar zeker aan denken om dit aan te passen als mijn netbookje het terug doet. Wil dat geen tweede keer meer meemaken.
 
Zat er geen (korte) handleiding bij hoe je in Recovery kan komen of hoe je een Factory Reset kan doen als de device niet meer wilt doorstarten?
In Recovery kan je alsnog proberen om de "Cache" en "Dalvik cache" te cleanen (wipe), ben je nadien ALS het werkt niets kwijt, bij een Factory Reset ben je wel alles kwijt, buiten het besturingssysteem uiterraard, en begin je weer van voor af aan zoals bij een nieuw toestel.

ps; dat van eerst de apps afsluiten vooraleer je je device afsluit is onzin, Android zorgt daar zelf voor juist zoals windows dat doet ;)
 
Zat er geen (korte) handleiding bij hoe je in Recovery kan komen of hoe je een Factory Reset kan doen als de device niet meer wilt doorstarten?
In Recovery kan je alsnog proberen om de "Cache" en "Dalvik cache" te cleanen (wipe), ben je nadien ALS het werkt niets kwijt, bij een Factory Reset ben je wel alles kwijt, buiten het besturingssysteem uiterraard, en begin je weer van voor af aan zoals bij een nieuw toestel.

ps; dat van eerst de apps afsluiten vooraleer je je device afsluit is onzin, Android zorgt daar zelf voor juist zoals windows dat doet ;)

Ja hoor dat toestel heeft een reset knopje onderaan het toestel, maar om de een of andere reden doet dit knopje het niet.
Bij sommige toestellen is het zo dat je met bepaalde knoppen in te drukken of een combinatie van knoppen een hard reset kan bekomen, maar bij dit toestel blijkbaar niet.
Ik weet het ook niet wat er mijn toestel zo in de war heeft gebracht, maar dat was een uitleg dat ik ergens gevonden had. Trouwens de enige keer ik iets gevonden had over het waarom.
 
Beste ,
Ik ben langs hier op een ander forum waar ze niets anders doen dan android gekomen.
Daar ben ik heel goed geholpen geweest, maar niemand die de gepaste firmware had of eraan kon komen.
Die mensen maken ook zelf ROM, daar heb ik dan met wat ik meende nog onthouden te hebben over mijn netbookje aan de slag gegaan en op hoop van zegen mij erop gewaagd en ja hoor, in plaats van android 4.0.3 ice cream heb ik nu android(uberoid) 4.1.1 jelly bean draaien op mijn netbookje en ik heb het gevoel dat hij sneller is dan voorheen en die jelly bean ziet er net weer iets strakker uit als de ice cream.
Het is natuurlijk custom ROM en dus kan ik niet vergelijken met originele jelly bean, maar de basis zal wel hetzelfde zijn denk ik.
Dus mijn probleem is opgelost.
Dank aan de mensen die heel hard hun best hebben gedaan om mij te helpen mijn netbookje terug onder de levende te brengen.
Het is mij gelukt ook nog. Ik super blij natuulijk en mijn vrouwke ook.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zou je de vermelding kunnen doen naar dat Forum.
zodat anderen met hetzelfde probleem daar terecht kunnen .
*ik geef je hierbij daar voor de toelating .

ene fijn van je dat je dit als nog vermeld .(y)
 
Als dat mag geef ik inderdaad heel graag de link mee van het Engelstalige forum waar ik geholpen werd.
Luc heeft mij die link gegeven, dus alle eer gaat naar hem uit natuurlijk.

TechKnow
 
Ik ben blij voor je dat uw netbookje terug in leven is.
En nog veel online plezier. :bravo:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan