Status
Niet open voor verdere reacties.
Recovery of herstel cd's is natuurlijk heel belangrijk om je systeem terug tot leven te brengen. Maar ik zie in het bos de bomen niet meer.

Er is een topic van Tuts en ook al een van qtex. Gaat dat over dezelfde recovery cd of is er verschil tussen? Moet die allemaal aanmaken of is één voldoende en welke moet ik dan kiezen?

Graag een verduidelijking aub.

Joke
 
normaal heb je meer dan 1 recovery cd-rom nodig om hem terug te brengen naar fabrieksinstelling.tenzij er nog een partipatie beschikbaar is met de naam recovery kan je vinden via schijfbeheer indien deze aanwezig is kan je hem terug herstellen.

Dat klopt. Wie destijds een laptop of desktop aangekocht heeft waarop Vista was voorgeïnstalleerd waren bij bepaalde merken de recovery schijfjes bijgeleverd. Waren ze er niet bijgeleverd , kreeg je bij het eerste maal in gebruik nemen te lezen dat het aanbevolen werd om onmiddelijk recovery schijfjes aan te maken.
 
@ qtex: ik vond het de moeite waard om die handleiding te posten, wat je trouwens ook hebt bevestigd. Ik las geen verbod tot het posten van die link, domme IK ? Dus: mea culpa !:ahhhhh:;)

@ swaske: er is een hemelsbreed verschil tussen zo'n een herstelschijf waar men het hier over heeft en de recoverydisk die je moet branden na die installatie van een merk-PC.
 
Punt is, als je niet met een Engelstalige Startup repair disk overweg kan, zal een Nederlandse je ook niet helpen. Die paar woordjes verschil in het keuze menu dat je krijgt gaan het verschil niet maken.
En daarboven, maar dat is een persoonlijke mening, gaat doorsnee gebruiker zelfs met een Nederlandse, Japanse of Chinese repair disk zich zelfs niet kunnen behelpen.
 
@DDragon80,
Je bent wel snel met je beoordelingen maar nu ben ik wel gerustgesteld, als ik met de Engelstalige niet problemen heb weet ik dat ik aan u uitleg kan vragen.

Als ik kan kiezen tussen een Engelstalige of een Nederlandstalige zal ik de Nederlandstalige kiezen dat werkt voor mij nog altijd iets gemakkelijker.Deze heb ik ondertussen al gemaakt.

En nu stel ik voor om dit topic maar af te sluiten want we zijn aan 't afdwalen.
Joke
 
Ik probeer nuchter te blijven in zulke dingen. Komt soms hard over ja, maar ik wil je ook geen zand in de ogen strooien.

Let wel, zulke startup repair disk (of WRE) geeft geen garantie op herstel! Dit is enkel een hulpmiddel. Hoe meer technische achtergrond je hebt, hoe meer je eruit gaat krijgen. Maar dit lost zeker niet altijd alle situaties op.

En als je hulp nodig hebt, je weet ons te vinden! Hierbij sluit ik dit maar af dan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan