Windows 10 Welk bestand aanklikken eens de Recovery Disk Win10 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb die eerder gebruikt om te upgraden. Alle nodige bestanden staan nu op een usb flash stick waarmee ik een in place installatie ga uitvoeren op de desktop. Welke executable start de procedure ?

Ik heb die eerder gebruikt om te upgraden. Alle nodige bestanden staan nu op een usb flash stick waarmee ik een in place installatie ga uitvoeren op de desktop. Welke executable start de procedure ?
Ik heb die eerder gebruikt om te upgraden. Alle nodige bestanden staan nu op een usb flash stick waarmee ik een in place installatie ga uitvoeren op de desktop. Welke executable start de procedure ? Het is dringend. Internet wordt al 4 dagen niet meer bereikt ondanks de interventie van een Telenet technieker die alle bekabeling heeft bekeken, een andere modem heeft geplaatst en een accespoint heeft bijgezet. Bedankt

Ah... ik heb 'em denk ik ...
Je moet geen bestand aanklikken want dan zou je al in Windows zitten.

Je moet de USB stick als opstartmedium gebruiken ! Dus in de opstartvolgorde moet je USB stick voor de HDD staan / gezet worden... dan power on, en kies voor de USB (press any key ...)

Bedankt Philip. Het is frustrerend wat voor totaal onbegrijpelijket tegenstrijdige toestanden ik deze laatste dagen heb meegemaakt. IK heb het sterk vermoeden dat de maandelijkse update woensdag WEERAL voor problemen heeft gezorgd. Ik heb geen andere uitleg. Het miraculueuse is toch dat na de opstart van deze topic ik de desktop en gaan opstarten en dat vanzelf alles vanzelf lijkt in orde leek te komen. Dus wel 8 uren later na het vertrek van de technicus.

om een in-place upgrade (repair ) te starten volstaat het om een iso te mounten via de verkenner of om een usb stick te openen waar dat dus de installatie bestanden op staan van de Windows 10 (laatste versie 20H2 )..
men start de in-place upgrade door dat men de setup.exe start ..men dient er op te letten dat men de juiste keuze maakt zodat ook alles blijft behouden kwa instellingen en apps ...

*start je van uit de bios op van de usb stick dan ga je niet voor een in-place upgrade (repair ) maar eerder voor een herinstallatie ..
kies je nadat je opgestart bent van af de usb stick voor een repair (links onder vermeld ) dan ook ga je niet vooreen in-place upgrade ( repair ) ..
kies je hier voor repair dan kun je enkel je persoonlijke instellingen en je persoonlijke bestanden behouden maar de door uzelf geinstalleerde apps ben je kwijt ... denk hier aan !

Te vroeg victorie gekraaid Slechts een van de twee Windows heeft zich hersteld met twee bijkomende updates. De andere heeft nog geen ethernet en moet worden 'hersteld in place' als het moet. Maar ik heb nog een image van de ganse Windows hiervan en Macrium zal het wellicht aankunnen.

*start je van uit de bios op van de usb stick dan ga je niet voor een in-place upgrade (repair ) maar eerder voor een herinstallatie ..
Dat had ik ook zo geinterpreteerd want er stond een 'in place installatie' ... beetje hybride, dubbelzinnige term bij nader inzien.
En TS gaf aan "die ik al eerder heb gebruikt om te upgraden"... dus ik ging er maar even vanuit dat hij nu volledig clean wou herinstalleren. :cool:

de titel klopt dus niet want een recovery disk heeft nooit de installatie bestanden mee ..

ter verduidelijking 2 foto's de eerste is de Windows10 recovery .iso de tweede is de Windows 10 installatie .iso 20H2

Ashampoo_Snap_dinsdag 20 april 2021_22h52m20s_002_.jpg
Ashampoo_Snap_dinsdag 20 april 2021_22h33m59s_001_.jpg

Tja na zoveel dagen zwoegen in instellingen, schrijft men moeilijk duidelijk. Intussen heeft de Macrium op de bootable 'Rescue' stick een perfecte restore gemaakt. Het enige wat ik moest doen daarna is even uitloggen van mijn account en terug inloggen

Te vroeg victorie gekraaid Slechts een van de twee Windows heeft zich hersteld met twee bijkomende updates. De andere heeft nog geen ethernet en moet worden 'hersteld in place' als het moet. Maar ik heb nog een image van de ganse Windows hiervan en Macrium zal het wellicht aankunnen.
Voila als je moe bent schrijf je internet al ethernet. Maar ik had de indruk dat we reeds een gelijklopende discussie hadden op een andere topic. Iedereen bedankt. Alles lijkt te gaan zoals het moet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan