Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Heb problemen met een gedownload programma Reimage Repair. Installatie werd trouwens noch door Bitdefender, noch door Malwarebytes afgeraden. Kan inmiddels binnen Chrome sommige functies niet meer uitvoeren, krijg hele vervelende popups van verschillende aard. Onverwachte reacties als ik een nieuw tabblad wil openen. Dachte dat ik het programma had verwijderd, maar nioets van dat alles. Dikke problemen dus. Ik ben er in gestonken. Kan iemand mij helpen?

Mvrgr

Cees
 
Sorry, wilde nog enkele schermen meesturen

Knipsel.jpg Knipsel2.jpg Knipsel3.jpg Knipsela.jpg
 
Vooraf: ik heb geen melding gekregen / gezien over het antwoord dat je me hebt gegegeven gisteren. Pas nu ging ik op zoek en vond jouw reactie. Misschien is de melding weggevaag doordat ik een schoonmaakactie heb gedaan middels Zemana Antimalware.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wat ongelukkig werd en de draad kwijt raakte in de discussie rond dit onderwerp. Heb dus nog steeds geen antwoord en zit dus nog steeds met ditzelfde probleem. Kan je me nog een handje helpen, want het is zeer irritant....
 
om Reimage repair van je systeem te kunnen verwijderen dien je in taakbeheer 2 services uit te schakelen zie bericht #19 in het topic waar ik je naar verwees .
nadat dus Reimage Repair verwijderd is dien je je systeem te scannen met de Malwarebytes AdwCleaner nadat deze gescant heeft dien je je systeem mogelijk te herstarten ....
na deze herstart dien jij de door u gebruikte browser's opnieuw in ter stellen als ook de zoekmachine.... verwijder de zoekmachine's die je niet gebruikt .
 
Ook van dit antwoord van jou heb ik trouwens geen melding gekregen. Het is dat ik toevallig even keek en naar beneden scrolde dat ik het zag. In de containermappen Program files en Program files (x86) zitten de door jou gemelde mappen niet (meer). De programma´s zijn nog wel actief. Ook de sessie met ADW cleaner is uitgevoerd.... Computer is opnieuw gestart, maar toch.... Heb je wel eens gehoord van Zemana Antimalware antimalware; ook gedaan. Hitman pro heb ik er als laatste op los gelaten. Tot nog toe zonder resultaat...
 
ik heb niets vermeld over de containermappen Program files en Program files (x86)...
in het eerdere topic waar ik u eerder naar verwees vermelde ik dat je de services diende uit te zetten van reimage repair ...
ook vermelde ik dat je de door u gebruikte browser's diende te resetten en dat je dient na te gaan of de door u ingestelde zoekmachine gebruikt word ..
 
Maar als de services niet worden genoemd in taakbeheer wordt het lastig om ze daar uit te zetten. De browser (i.d.g. Chrome) was al gereset en de zoekmachine was Google en is dat gebleven. Ben alleen op zoek gegaan naar wat er op de C: schijf te vinden was over Reimage en dacht dat het handig was u daar over te verwittigen (zo heet dat toch op zijn Belgisch?) Maar sorry als ik u daardoor op het linkerbeen heb gezet en dat het eerder verwarrend dan verhelderend was wat ik gedaan heb. Feit is dat dat ding er nog steeds zit en dat het onder de noemer Processen nergens genoemd wordt (bij mij moet ik er voorzichtig bij zeggen).
 
Dat viel mij inderdaad nu ook pas op. Toen je me zei ze te verwijderen, zag ik ze. Heb dat inmiddels gedaan. Ik zal terug rapporteren als ik er iets van merk. Bedankt vast voor je hulp / bijdrage! Ik word gewoon een beetje wanordelijk / wanhopig van dit ding ..
 
volgens ik zo zie zijn er maar 2 datums gewijzigd op 01/02/2017 en dien jij naar C:\Gebruikers\Cornellis\AppData\Local\Microsoft\Internet Explorer te gaan om de .xml bestanden te verwijderen betreffende reimage...
 
Om al de problemen niet te hebben gebruik ik altijd Revo uninstaller. Die ruimt alles na het verwijderen ook nog eens mooi op. Wel opletten dat je niet te veel verwijderd. Maar sinds de laatste update staan er een aantal dingen in het rood en die mag je nooit of te nimmer verwijderen. De rest moet je goed bekijken en dan komt het wel goed. Ik gebruik dit programma echt al jaren.
Dit kan je hier vinden. Download Revo Uninstaller Freeware - Free and Full Download - Uninstall software, remove programs, solve uninstall problems
 
Dankjewel CVE ! Gisteravond heb ik met hulp van een kanjer uit NL (ik woon in Spanje) die naast de dingen die jullie me hebben geadviseerd ook nog eens op afstand met Teamviewer aan de slag is gegaan. We (hij ;=)) is wel een paar uur bezig geweest, maar dat kwam natuurlijk ook doordat hij mijn systeem nog moest doorgronden. Het probleem concentreerde zich bij mij rond Chrome. We (hij dus weer) hebben toen op een gegeven moment Chrome grondig verwijderd, opnieuw geinstalleerd en voila! Probleem opgelost! Bovendien is de PC (vooral met Chrome) aanzienlijk sneller nu. Misschien een tip extra in voorkomende gevallen. Iedereen van dit geweldige Hulpforum (vooral QTEX) weer bedankt voor hun bijdrage en "graag" tot de volgende keer.
 
fijn dat het verholpen is maar aangezien je Windows 10 gebruikt dien je in feite Teamviewer niet te gebruiken ...
op de Windows 10 is namelijk Quick Assist aanwezig en deze laat je dus toe om hulp op afstand in te roepen ... of hulp op afstand aan te bieden.
dit is het pictogram van Quick Assist ...Ashampoo_Snap_2017.04.06_10h36m48s_002_.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan