Status
Niet open voor verdere reacties.
T

TheDon

Gast
Ik heb een 2-tal MKV bestanden die corrupt zijn. Ze zijn niet meer beschikbaar op internet.
Ik had al gelezen dat een defekt of corrupt mkv bestand zo goed als onherstelbaar is.

De enige tool die ik hiervoor vind is Meteorite. Het is eerder een project dat al een 2-tal jaar stil ligt of waaraan er blijkbaar toch niet verder aan gewerkt word.

Ik heb het een 2-tal jaar geleden ge-DL'd om te trachten die bestanden te redden. Het haalt niets uit en het tooltje doet "nog steeds niets" niettegenstaande een zgn bugfix (zie cursief gedeelte hieronder), Als ik een van de corrupte bestanden naar het venster van het programma sleep geeft het nog steeds niets aan en blokkeert het progje.

Is er iemand die hierbij raad weet

Van hun website

Project Meteorite - Matroska / MKV Repair Engine

- Please help to spread Meteorite for resuming development.
- Project has a domain now. Easy to remember Project Meteorite - Matroska / MKV Repair Engine
- After 2 years, I released bugfix version v0.11 Beta on 13/5/2011 that fixes "Nothing doing bug"
- At some of windows systems (suspected on Win7), meteorite has "Nothing doing bug"
- There is a lots of but at program. If you found one, please fill a from at tracker for make next version debugged!
- Birthday Gift: Meteorite Source Code Released, Binaries Ahead!
- Today 04 Dec 2009, is my Birthday! Happy birthday to me.
- I make a new Icon for project.
- Meteorite v0.09 Beta infected DivFix++ binaries ready( for testers. )
- Meteorite Code Prototype fixed first MKV/Matroska stream successfuly, 19 Jun 2009.
 
Als er maar 1 bitje corrupt is, is in principe het hele bestand corrupt. Aan de bestandsgrootte valt 1 bit niet op en zal het lijken alsof het bestand de originele grootte heeft.
Uiteraard, begrijp ik maar dat totaal onherstelbaar of onafspeelbaar zijn (wat dus een verschil is en enkel het laatste is in feite belangrijk) bij slechts 1 of enkele corrupte bitjes komt dan waarschijnlijk enkel voor bij mkv bestanden.

Stel je voor dat bvb een jpg (wat toch ook een vorm van compressie is) niet zichtbaar is bij een corrupt bitje of een ontbrekende pixel.

Laten we het hierbij houden en nog bedankt.
 
Je maakt een denkfout met zo'n jpg bestand. Ik heb het over corrupt, dus beschadigd bestand.
Als een afbeelding 1 pixel mist, is het bestand ( de data dus ) van zo'n afbeelding niet beschadigd.

Met jouw mkv bestand is de data beschadigd, waardoor deze niet meer te openen is.
Als je enkele filmbeelden mist, is de film wel beschadigd, maar hoeft de data niet beschadigd te zijn.
Zie maar eens wat je met een videobewerkingsprogramma doet. Hiermee kun je knippen en plakken tot de volledige film vernietigd is, maar na opslaan is deze gewoon af te spelen. Je hebt dan wel een rare film gekregen !
 
Je maakt een denkfout met zo'n jpg bestand. Ik heb het over corrupt, dus beschadigd bestand.
Als een afbeelding 1 pixel mist, is het bestand ( de data dus ) van zo'n afbeelding niet beschadigd.

TheDon heeft hier wel een punt hoor. JPEG is een compressie van een foto, vergelijkbaar met MPEG voor video. MP4 is misschien wel een vergevorderde compessie techniek, gebaseerd op MPEG, maar het principe blijft hetzelfde.
Indien er in een JPEG een fout zit, zal deze ook op meer dan 1 pixel problemen vertonen. Wat niet het geval is bij raw data zoals een Bitmap.
Hetzelfde met een film, als er in een BaseFrame een fout zit, zal deze op een heel segment problemen vertonen. Maar er zullen wel meerdere frames gecombineerd worden waarschijnlijk, of een grotere compressie hierop, waardoor het niet zo gemakellijk is om dat alles te herstellen.
 
TheDon heeft hier wel een punt hoor. JPEG is een compressie van een foto, vergelijkbaar met MPEG voor video. MP4 is misschien wel een vergevorderde compessie techniek, gebaseerd op MPEG, maar het principe blijft hetzelfde.
Indien er in een JPEG een fout zit, zal deze ook op meer dan 1 pixel problemen vertonen. Wat niet het geval is bij raw data zoals een Bitmap.
Hetzelfde met een film, als er in een BaseFrame een fout zit, zal deze op een heel segment problemen vertonen. Maar er zullen wel meerdere frames gecombineerd worden waarschijnlijk, of een grotere compressie hierop, waardoor het niet zo gemakellijk is om dat alles te herstellen.

Toch hebben we het over 2 verschillende dingen.
Ik heb het over beschadigde data.
 
MP4 is misschien wel een vergevorderde compessie techniek, gebaseerd op MPEG, maar het principe blijft hetzelfde.
Het ging in feite over MKV ipv MP4. Dat laatste is herstelbaar bij kleine corruptie zodat het nog afspeelbaar is en er nog iets kan van bekeken worden in goede kwaliteit. MKV is blijkbaar bij het minste totaal niet herstelbaar en ook niet afspeelbaar blijkt nu. M.a.w. het moet 100% OK zijn of je kan het niet afspelen en ook niet niet het minste stukje.
 
Het ging in feite over MKV ipv MP4. Dat laatste is herstelbaar bij kleine corruptie zodat het nog afspeelbaar is en er nog iets kan van bekeken worden in goede kwaliteit. MKV is blijkbaar bij het minste totaal niet herstelbaar en ook niet afspeelbaar blijkt nu. M.a.w. het moet 100% OK zijn of je kan het niet afspelen en ook niet niet het minste stukje.

In principe moet alles 100% in orde zijn.
De meeste players beschikken over een foutcorrectie en daardoor lukt het om bepaalde extenties die corrupt zijn toch af te spelen. Helaas werkt zo'n foutcorrectie niet of nog niet voor alle extenties.
Het ligt er ook aan wat er beschadigd is aan zo'n bestand.
Ben je een video aan het monteren en bezig met opslaan als bijvoorbeeld avi bestand en de spanning van de PC valt uit, heb je na opnieuw booten wel een avi bestand, maar deze is meestal niet af te spelen.

MKV bestanden hebben ook bepaalde codecs nodig. Download K-lite eens Free-Codecs.com : Download K-Lite Codec Pack 8.4.0 FULL, K-Lite Codec Pack 8.4.0 STANDARD, K-Lite Codec Pack 8.4.0 BASIC : K-Lite Codec Pack is a collection of codecs and related tools
 
Ik had CCCP (die in feite de K-Lite ook gebruikt) en heb enkele dagen geleden de laatste K-Lite 8.4.0 Basic geinstalleerd, samen met afzonderlijk de laatste MPlayer Classic (die ik al sedert een eeuwigheid gebruik). De full is in feite met de player inbegrepen. Buiten zoals enkele posts hierboven reeds gezegd heb ik nog een aantal andere spelers die meestal hun eigen codecs hebben. Ik heb dan nog de MKV PLayer gedownload die ik nog moet installeren..

VLC is de speler die wel zo goed als elk bestand aankan, ik gebruik hem echter niet graag wegens niet genoeg afspeel opties.
The KM PLayer is degene die de MPClassic bij mijn nu altijd vervangt en die de meeste mogelijkheden heeft en ook het gebruiksvriendelijkst is en het meest aanpasbaar, dit in tegenstelling met VLC.
SM PLayer is ook niet slecht maar minder stabiel. Af en toe download ik een filmpje van YouTube of zo en blijkt dat op zijn kop te staan. Met SM PLayer kan dat gewoon omgedraaid worden met enkele kliks in het R-klik menu.
Het wijzigen van de kleuren of de intensiteit met een schuifregelaar in de afspeelbalk is een van de zaken die enkel VLC schijnt te bieden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan