Samsung tablet met WiFi en 4g+ en roaming in eu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Ik heb een sm t515 van samsung met wifi en 4g+ en er zit een 4g+ datakaart van proximus in met 500Mb en die kan ik gebruiken als ik geen Wi-Fi heb. Thuis in België gaat dat voortreffelijk maar eens in het buitenland (wel een eu land) kan ik die roaming niet gebruiken en heb ik geen internet. Ik moet er wel bij zeggen dat die staalkaart een gratisch aktie was van proximus zodat ik gratis 500Mb kreeg om met laptop of tablet kon surfen op het internet. Blijkbaar gaat mijn tablet dan in veilige modus. Eens terug in België kan hij dan uit veilige modus en werkt alles terug. Heeft er iemand enig idee hoe dat komt en beter nog hoe ik dat kan aktiveren zodat ik in de eu ook op internet kan via die 4g+. Ik moet er óók nog aan toevoegen dat het uitsluitend een datakaart is met gsmnummer maar ik kan er niet mee bellen.
 
Het lijkt erop dat jij je roaming niet had aanstaan met je tablet.
Hoe vind je dit terug, hangt een beetje van merk tot merk af. Maar globaal gezien moet je in je instellingen zijn. Dat is bij iedere tablet zo. Bij mij zit dit onder Netwerk en internet. Dan knopje "mobiel netwerk" en daar heb ik dan onderandere " roaming" staan, daar schuif je die naar aan en dan zou je in principe ook van je mobiele internet moeten kunnen genieten buiten Beglië maar binnen de EU.
Oh ja, dit mag je gerust laten aanstaan. Ook als je in België bent. Dat kan geen kwaad.
 
De roaming staat wel aan in mijn tablet althans is het geactiveerd maar zie ik hét niet in mijn bovenbalkje en in belgie zie ik dat wel. Dus ik zet het wel aan en ik zie het ook geaktiveerd staan in mobiele netwerken zoals beschreven in uw post
 
je Roaming is ingeschakeld, maar als je in een buurland komt, verschijnt er dus geen "R" naast je antenne tekentje?
 
Wat ik mij afvraag nu is, kan die SIM wel Roaming aan? Is dit geen nationaal kaartje? M.A.W., is het niet mogelijk dat het kaartje gewoonweg niet op een ander netwerk kan als Proximus, gezien er niet mee gebeld kan worden zou het mij dus niet verbazen.
 
lees in het volgende stuk waar ik naar verwijs het instellen eens na men drukt er op dat men soms wel 5 keer deze handeling dient te herhalen om zo het toestel geforceerd verbinding te laten maken met een buitenlands netwerk ..
 
  • Leuk
Waarderingen: cve
Ik heb verbinding met vodaphone es en mijn telefoonicoontje met een r bij staat bovenaan in mijn balkje maar geen 4g+ ikoontje
 
Op het moment dat jij in het buitenland bent, staat je mobiele data dan nog steeds aan? Ik geloof bij mijn vrouw haar Huawei moest ze dit ook in het buitenland nog eens appart aanvinken. Ik dacht dat je dit ook niet op voorhand kon doen, dat er geen extra schuivertje aanwezig is, dat het het gewone schuivertje van mobiele data is dat je dan in de EU nog eens moet naar aan schuiven. Daar dat Samsung net als Huawei erg rommelen in de instellingen zou dit ook wel eens zo iets kunnen zijn. Daar ik geen Samsung nog Huawei wens te hebben weet ik niet hoe erg ze met die instellingen rommelen. Ik weet alleen dat ze er erg mee rommelen.
 
Die schuiverkes zijn aanwezig en ik kan aanzetten en afzetten daar blijft het bij. Ik denk gewoon dat gezien ik die datakaart gratis aangeboden gekregen heb om 500mb data te kunnen gebruiken destijds met een modemusb te gebruiken op laptop of via micro SD formaat op tablet en dat dat gewoon hoort bij mijn Proximus internetabonnement ok dat alleen in België kan gebruiken. Ik zit nu in Spanje en voor veertien dagen was ik in Duitsland en daar weigerde het eveneens de dataverbinding te maken.
 
Heb je al eens met de juiste instellingen je tablet afgelegd en terug aangelegd. NIET heropstarten. Dat is namelijk niet hetzelfde. Dus effectief helemaal uitschakelen en daarna via de powerbutton terug aanleggen. Misschien dat hij een instelling niet automatisch wil nemen en dan werkt in sommige gevallen heropstarten ook niet. Vandaar dat ik erbij zeg deze optie niet gebruiken.
 
Ik ben er nog steeds niet zeker van dat deze kaart wel werkt in het buitenland. Daar het een internet kaart betreft gelden er andere regels.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan