Windows 11 scherm blurred bij toestemming vragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ls

Ik weet niet hoe te omschrijven maar:
Als je iets wilt doorvoeren en geen rechten hebt dan wordt het scherm onduidelijk en donkerder waarbij je [administrator toestemming] moet geven.
Vroeger was daar een hack voor om die toestand te voorkomen.

Wie weet hoe dat programma heet of hoe je dat kunt voorkomen en gewoon verder kunt ?
 
bedoel je dit?

  1. Select “Start” and type “CMD“.
  2. Right-click “Command Prompt” then choose “Run as administrator“.
  3. If prompted, enter a username and password that grants admin rights to the computer.
  4. Type: net user administrator /active:yes
  5. Press “Enter“.
 
kan ook zijn dat hij bedoeld dat hij het blurry effect niet kan disabelen in windows 10/11?
 
kan ook zijn dat hij bedoeld dat hij het blurry effect niet kan disabelen in windows 10/11?
Lijkt me onwaarschijnlijk: "Wie weet hoe dat programma heet of hoe je dat kunt voorkomen en gewoon verder kunt ?"

Maar wederom: UAC uitschakelen is niet verstandig.
Tenzij je altijd op OK klikt, ongeacht je niet weet wat je doet of toestemming geeft. Wat uiteraard ook al een probleem is.
 
het gaat mij niet om UAC uit te schakelen !!!
Het gaat mij erom dat je dat beeld blurren en donkerder maken ook kunt uitschakelen !
Je moet dan nog steeds akkoord geven maar het scherm blijft gewoon aan staan waar je mee bezig bent !
 
Wellicht is dit voorbeeld duidelijker:
Als je op de taakbalk gaat staan en klikt met de rechtermuisknop op [taakbeheer]
krijg je een nieuw venster donker met de vraag waarin je toestemming moet geven om taakbeheer op te starten.
Juist dat is de vraag je kunt dat nieuwe venster met de vraag om toestemming ook uitschakelen.
(windows 11 bedoel ik)
 
Zoiets heb ik al wel gezien ja. Als een toepassing Admin rechten nodig heeft, vraagt die vanuit "User Account Control" toestemming. Hierbij wordt de background getoond en wordt de background ook wat donkerder dus. Allemaal zoals beschreven. MAAR.... het is ZEKER GEEN UAC....!!!! uhm. juist ja... Lees wat er in de popup kader als titel staat aub.
 
MAAR.... het is ZEKER GEEN UAC....!!!! uhm. juist ja... Lees wat er in de popup kader als titel staat aub.
Dat zegt TS niet hoor : hij weet dat het UAC is ... Hij zegt enkel dat het hem NIET te doen is om die UAC uit te schakelen, maar wel om het hinderlijke transparent-en-donker-worden effect achterwege te kunnen laten.
 
het makkelijkste uitleggen: ga met de muis op de taakbalk en klik met rechts klik [taakbeheer] aan. Dan wordt het scherm donker en moet je toestemming geven. Tot die tijd kan je niets en is het scherm donkerder met alleen de tekst accepteren. tot je ja/nee klikt ligt alles stil en zie je je werk niet meer.
Dat venster bedoel ik.
 

Bijlagen

  • 123.jpg
    123.jpg
    43.2 KB · Weergaven: 37
Dat hangt samen met de machtigingen van je user/gebruiker.
Als je met een gebruiker bent aangelogd die géén administratieve rechten heeft op de PC krijg je dit van zodra je een opdracht geeft die zulke administratieve rechten wél nodig heeft en moet je toestemming geven.
Log je in met een gebruiker die wel administratieve rechten heeft dan zal die vraag naar toestemming niet meer komen, maar moet je dat afwegen t.o.v. het risico.
 
Dat hangt samen met de machtigingen van je user/gebruiker.
Als je met een gebruiker bent aangelogd die géén administratieve rechten heeft op de PC krijg je dit van zodra je een opdracht geeft die zulke administratieve rechten wél nodig heeft en moet je toestemming geven.
Log je in met een gebruiker die wel administratieve rechten heeft dan zal die vraag naar toestemming niet meer komen, maar moet je dat afwegen t.o.v. het risico.
Geachte heer Philip ik ben enigste en administrator gebruiker. U zegt dat er iets dan gewijzigd moet worden? Hint?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan