Windows 11 scherm blurred bij toestemming vragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ls

Ik weet niet hoe te omschrijven maar:
Als je iets wilt doorvoeren en geen rechten hebt dan wordt het scherm onduidelijk en donkerder waarbij je [administrator toestemming] moet geven.
Vroeger was daar een hack voor om die toestand te voorkomen.

Wie weet hoe dat programma heet of hoe je dat kunt voorkomen en gewoon verder kunt ?
 
Dit topic blijft me fascineren...
Ik lees verschillende serieuze tegenstrijdigheden, maar uiteindelijk komt het hierop neer:

Juist dat is de vraag je kunt dat nieuwe venster met de vraag om toestemming ook uitschakelen.

= UAC (User Account Control) = Gebruikersaccountbeheer

Ik vertrouw in deze (ea) situatie(s) niet op het woord van de TS dat hij absoluut weet wat UAC is.
Neem in een topic met doorsnee eindgebruikers nooit voor waarheid aan dat de feedback 100% strookt met de waarheid.
 
@Viedeofant Beste TS, kun je even herformuleren om de verwarring uit de wereld te helpen, die maakt dat je halfslachtige of tegenstrijdige antwoorden krijgt ?

* is de vraag om toestemming voor een probleem en wil je die weg ?
* indien niet, en wil je vraag behouden (veiligheid !) wil je dan enkel dat het blurred effect verdwijnt ?
 
Je kan onderstaande code in een bestandje plakken met als naam UAC-do-not-dim.reg
Als je dat uitvoert wordt er info in het register geplaatst dat er voor zorgt dat het scherm gewoon leesbaar blijft tijdens de vraag voor de gegevens van een admin.
Voor de rest blijft alles zoals het is/was. de UAC controle wordt dus NIET uitgeschakeld en je systeem blijft veilig.

Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]
"PromptOnSecureDesktop"=dword:00000000
"EnableLUA"=dword:00000001
"ConsentPromptBehaviorAdmin"=dword:00000005
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan