Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag,
Ik heb mij een Akoya MD 8868- Medion aangeschaft met win 8.1-64b voorgeinstaleerd. Deze werkt eigenlijk prima, buiten...
Daarin zit er een dvd/cd speler "TSST Corp SH21DB" i n. ( Werkt goed )
Ik heb deze in de BIOS als eerste in de rang geplaatst, om eigenlijk als eerste met één of andere Boot cd te kunnen opstarten.
Ik heb nu al 2 boot cd's willen gebruiken ( Acronis en Paragon ) maar tot mijn verwondering loopt mijn pc gewoon door tot aan mijn windowscherm.
Niettegenstaande de Boot cd's wel werken op andere pc's.
Daar deze win8.1 voorgeinstalleerd is, zou ik willen een volledige image ( clone ) maken van mijn HD.
Maar als ik deze zou willen terugplaatsen, moet de cd opstarten als eerste Boot...
Ik heb dit nu al met enkele cd's uitgetest, maar steeds zonder resultaat.( Ook met Linux Mint geen resultaat )
Er komt zelfs geen enkele nota op het scherm zodanig dat ik één of andere toets zou moeten indrukken, uitgenomen met de recovery cd van Medion zelf..!!
Mag ik jullie deskundig advies aub?
 
Laatst bewerkt:
luc:

Dank voor de link.

Welke download zou ik moeten nemen :
[h=3]Download AOMEI Backupper for Win7 1.6[/h]

[h=3]Download AOMEI Backupper Full Version 1.6[/h]
Dit heb ik zopas ontvangen van de firma Medion:

Gezien uw situatie, verzoeken wij u telefonisch contact op te nemen met onze helpdesk.
Daar zullen wij met u stap voor stap de instellingen doornemen.
Daar dit een actie/reactie* proces is, is dit via de mail moeilijk te realiseren.

Iets voor midden volgende week, maar ik geloof niet meer in één of ander gunstig resultaat...

* ?




[h=3]
[/h]
 
booting from a CD :

The particular CD I'm talking about at this time is a bootable recovery disk I made using
AISBackup
. It's for use if the HD becomes corrupted or unbootable for some reason. I was trying to test it to be sure it would boot; that's how I discovered how difficult it is to boot this computer from a CD.

Volgens dat ik even "rondgesurfd" heb, is er momenteel geen enkel imageprogramma die een zeer goed werkende boot-cd heeft die werkt in uefi.

Wat als de hd moest crashen en je image staat op een externe schijf?

 
Deze versie heb ik al gebruikt op mijn Medion Laptop met Windows Vista om de schijf te clonen.
Dus neem deze versie.
AOMEI Backupper v1.6
Is geschreven door Marco Korthout (plankje)
AOMEI Backupper een waardig gratis alternatief voor Acronis True Image - AfterDawn
Download AOMEI Backupper v1.6 (gratis / freeware) - AfterDawn Nederland: Software downloads

aomei.png
 
Geen geluk om de boot-cd te laten opstarten met het programma AOMEI Backupper v1.6.

Ik heb wel een, probeer, boot-cd meegekregen van op mijn werk, namelijk Paragon 14 pro, om die eventjes uit te testen en... met deze lukt het prima.

Nu nog even de software bestellen maar deze valt wat duur uit

Ik heb nu ook gelezen dat er zelfs vele recovery-cd's van Microsoft zelf, niet willen starten op sommige types van Medion en Hp...?

Toch iets vreemd die nieuwe win8.1 gpt uefi omgeving.

Deze boot-cd zou ook opstarten maar ik heb het nog niet uitgetest, namelijk
http://www.lazesoft.com/

Aan allen bedankt om hier je hulp aan te bieden en je mening "neer te pennen".

 
je beweerd dus dat het wel lukt vanaf de opstart cd van Paragon 14 pro om op te starten ....
wel dan moet het ook lukken met de opstart cd van de Acronis true image 14 welke je voordeliger kunt aankopen ...
zo heb je de True Image 2013 al voor 20€
de acronis true image 14 ( nieuwste versie ) heb je er voor 35€
ook de producten van Paragon worden er verkocht maar ik zie daar dus niets vermeld van Paragon 14 pro...

opmerking :

in je openingspost sprak je al over de Acronis en de Paragon ....
toen lukte het je niet ,wellicht betreft het hier dan om oudere versies die de UEFI opstart mogelijkheid nog niet meegekregen hebben ....
dit werd pas aan de acronis toegevoegd in versie 13 dacht ik ...
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad het waren de versies van 2012.
Deze die nu werkt is : http://www.paragon-software.com/small-business/download.html
(sorry ik dacht dat ze de Pro gezegd hadden )

Ik heb nu ook een "freeware" versie gevonden waarvan de opstart cd ook (zeer) goed werkt, BIJ MIJ..:
Download Lazesoft Products
(Maar deze software heeft waarschijnlijk iets minder mogelijkheden of de Paragon)

Lazesoft Recovery Suite 3.4 Home Edition ( vanaf 8 februari vers. 3 5 1 )

  • Lazesoft Recovery My Password Home Edition
  • Lazesoft Data Recovery Home Edition
  • Lazesoft Windows Recovery Home Edition
  • Lazesoft Disk Image & Clone Home Edition
(Free)

Versie 3.5.1

Create UEFI boot USB disk/CD/DVD
Lost Partition Recovery for GPT disk
Clone GPT disk
Backup and Restore GPT disk
Create WinPE 5(Windows 8.1) x86 boot disk
Create WinPE 5(Windows 8.1) x64 boot disk
Show Disk Properties
Edit Sector
Change GPT Partition Type
Change Volume Drive Letter
Create VHD disk
Attach VHD disk
Install Windows 7/8 on VHD
Minor bug fixes


Er is waarschijnlijk ook nog ander software die werkt, maar momenteel nog niets tegengekomen. ..
 
Het opstarten is volledig gelukt met beide opstart cd's.. Het maken van de clone is ook gelukt met Lazesoft Recovery Suite 3.4 Home Edition.
Het terugzetten weet ik niet, ik hou deze achter de rug, want indien deze start, maar in het midden afbreekt...
Maar met Paragon kan je waarschijnlijk wel een backup maken van de afzonderlijke verschillende partities.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan