Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
De productie van harde schijven is een aflopende zaak en er zijn nog maar drie fabrikanten over. Seagate heeft onlangs besloten om zijn grootste schijvenfabriek te sluiten. Dit doet de fabrikant om zijn productiecapaciteit beter aan te sluiten bij de toekomstige behoefte van de markt.

Het volledige artikel
 
zou er toch nooit één meer kopen (de aansluiting van de draad is heel slecht )
 
Welke draad?
En wat is er slecht aan?
Stereospirisme?

was eigenlijk over externe harde schijf van Seagate de aansluiting die aan je harde schijf moet aansluiten is iets dat heel los zit (zou eigenlijk niet mogen want kan de verbinding soms uitvallen )
 
Dat heeft niet zo veel met de harde schijf zelf te maken. De aansluiting die jij bedoeld is meestal gewoon een USB connector. Dezelfde stekker als die op vele andere merken en typen externe harddisks of printers e.d. gebruikt worden.

Aan de harddisk zelf zit een SATA of IDE stekker die inwendig in z'n behuizing uiteindelijk naar de USB stekker gaat.

usb.jpg
 
Dat heeft niet zo veel met de harde schijf zelf te maken. De aansluiting die jij bedoeld is meestal gewoon een USB connector. Dezelfde stekker als die op vele andere merken en typen externe harddisks of printers e.d. gebruikt worden.

Aan de harddisk zelf zit een SATA of IDE stekker die inwendig in z'n behuizing uiteindelijk naar de USB stekker gaat.

Bekijk bijlage 17955


IMG_0105.jpg mijn is zoiets dun ;)

zal er misschien een cartoneke tussen steken zal eens zien of dat gaat
 
Bekijk bijlage 17956 mijn is zoiets dun ;)

zal er misschien een cartoneke tussen steken zal eens zien of dat gaat

Ja, kan ook, dat is dan een externe USB 3.0 schijf.
Deze connector wordt gebruikt door meerdere fabrikanten. Is gewoon een standaard.
Je ziet twee aanwezige gedeeltes in de connector. Het ene gedeelte is voor de Data en het andere voor de voedingsspanning.

Maak de behuizing van externe schijf maar eens open en je zal zien dat er gewoon een Sata aansluiting op de harddisk zelf aanwezig is.
 
Niet meer, steeds meer externe schijven hebben gelijk een USB interface aan de printplaat, je kunt er niets meer mee als die sneuvelen.
 
Heel stomtoevallig heb ik een Seagate Externe schijf voor me liggen ter reparatie.

Kijk, hier kan het achterste gedeelte verwijderd worden en dan zie je gewoon de aansluitingen zitten voor een Sata schijf.


IMG_2143 [320x200].JPG

IMG_2145 [320x200].JPG

IMG_2147 [320x200].JPG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan