Status
Niet open voor verdere reacties.

cvdw

Steunend lid
Vip Lid
Bij mijn vriend is de optie "slaapstand" in het uitschakelmenu niet beschikbaar.
In de topic "
Op pas opgestarte Win10 is er geen slaapstand te vinden
" vind ik een goede verwijzing om dit euvel op te lossen. Jammer genoeg is enkel de optie "sluimerstand" bij mijn vriend aanwezig (en werkt wel) maar de optie "slaapstand" staat er niet bij. Op mijn pc zijn beide opties aanwezig - dus bij "Energiebeheer - systeeminstellingen".
Het is een desktop PC met windows 10 home.
Kan iemand helpen ?
 
[FONT=&quot]cvdw neem eens een kijkje in " Energiebeheer " of de slaapstand aan staat :

Open Energiebeheer:[/FONT]
[FONT=&quot][/FONT]
  • Windows 10: selecteer Start [FONT=&quot][/FONT]en vervolgens Instellingen [FONT=&quot][/FONT] > Systeem [FONT=&quot][/FONT] > Energiebeheer en slaapstand [FONT=&quot][/FONT] > Extra energie-instellingen.
  • Voer een van de volgende handelingen uit:
    • Als u een desktop, tablet of laptop gebruikt, selecteert u Het gedrag van de aan/uit-knoppen bepalen. Selecteer Slaapstand naast Actie als ik op de aan/uit-knop druk en selecteer Wijzigingen opslaan.
 
Dat is nu precies het probleem, de optie "slaapstand" is daar nergens te vinden. Alleen de optie "sluimerstand" kan gekozen worden.
Misschien een BIOS of moederbordprobleem ?
 
je zegt dat enkel de optie sluimerstand vermeld word ...klik verder op de regel "instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn ... en je zou de onderstaande afbeelding te zien krijgen waar je dus de sluimerstand heb aangevinkt staan maar waar dus de slaapstand uitgevinkt staat bij de knop actie als ik de slaapstand knop indruk dient dan ook de slaapstand vermeld te staan en niet de sluimerstand ... je dient de wijziging dan ook op te slaan .

4785bf2ef8-Ashampoo_Snap_2017.12.03_23h18m02s_001_.png


**note ofwel staat de sluimerstand aangevinkt of wel de slaapstand maar nooit beiden ...ik heb deze in de afbeelding aangevinkt maar deze wijziging werd niet bewaard ...'twas eerder bedoeld om je te laten zien welke opties er aanwezig zijn !
 
Op mijn toestel komen deze instellingen identiek voor zoals aangegeven. Op de bewuste PC van mijn vriend ontbreekt echter die slaapstand optie (ze komt er dus helemaal niet in voor). Ik kan alleen sluimerstand kiezen (of niks). Ik heb dit fenomeen trouwens zelf nog niet meegemaakt.
 
wel eerder was de optie "Snelopstarten " hier ook niet meer aanwezig maar sinds deze laatste update naar build 16299.98 dus weer wel ..dus de hamvraag hier is dan welke build jouw vriend draait van de Windows 10
 
Ik kan daar nu niet direct op antwoorden, maar wel volgende info geven:
hij draaide de versie 1703 en ik ben teruggegaan naar de vorige versie (ik geloof 1609). In beide versies is het fenomeen gelijk.
 
jij bent terug gegaan naar versie 1607 en je vriend draait versie 1703 wetende dat dus versie 1709 de nieuwste is en dat de oudere versie's wellicht ooit stop gezet worden tot het verkrijgen van beveiligingsupdate's .. ik stel hier enkel maar vast dat de optie "snel opstarten uitvinken hier eerder verdwenen was en dat deze nu terug gekomen is .
 
Dat teruggaan was als proef bedoeld, uiteraard is het de bedoeling om terug alles up-to-date te krijgen. Kan je uw laatste zin wat verduidelijken aub in verband met de slaapstandoptie ("snel opstarten uitvinken hier eerder verdwenen was en dat deze nu terug gekomen is .)
Dank
 
ooit had ik hier het snelopstarten uitgevinkt als proef daar ik hier een SSD gebruikt ...en dit dus om na te gaan of de computer dan ook trager was in het opstarten ....wel omdat deze "snelopstarten " uitgevinkt werd en ik vergeten was deze terug aan te zetten kwam ik na verloop van tijd er achter dat de optie van het snel opstarten verdwenen was ...nu echter bemerkte ik wederom na een verloop van tijd dat deze bij het overgaan naar build 16299.15 terug te voorschijn is gekomen ..(dit heeft niets met de slaapstand te maken ) ik wil hier mee maar aantonen dat het upgraden naar de nieuwste build soms wel zijn voordelen heeft .
 
Intussen is de update naar 1709 doorgekomen en geïnstalleerd. De optie "slaapstand" staat er nog steeds niet bij. Het probleem zal op een andere plaats te vinden zijn ????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan