Smartphone sms versturen

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
als ik een sms stuur via het GSM nummer naar iemand komt er iedere keer op : " niet verstuurd -zie opties "
en de uitleg is , opnieuw sturen of verwijderen ....
moet ik ergens iets veranderen aan instellingen misschien ?

1.jpg

met welke app verstuurd je dat sms
dat kan de verkeerd nummer
maar dat kan ook de verkeerde nr van sms-centrale zijn
bij welke provider ben jij

wat is een sms-centrale

Een SMS-centrale (Short Message Service Center, of SMSC) is een cruciaal onderdeel van het mobiele netwerk dat berichten opslaat, doorstuurt, converteert en bezorgt, fungerend als de "postkantoor" voor je SMS-berichten, zodat ze hun bestemming bereiken, zelfs als de ontvanger niet direct bereikbaar is (tot een bepaalde tijd). Het is een nummer dat meestal automatisch op je SIM-kaart staat, maar soms handmatig aangepast moet worden om problemen met het verzenden van SMSjes op te lossen.

ik vind die SMSC niet bij berichten
maar misschien heb ik de verkeerde berichten app opstaan
nochtans krijg ik berichten van de kliniek met herinneringen bvb
of is berichten en sms niet hetzelfde
ik zend enkele bijlagen wat ik heb
ik heb een One Plus G lite en in de handleiding vind ik niet wat ik zoek
Google geeft een tip maar die 3 puntjes heb ik niet
ik heb Telenet als provider en en Android

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    21.1 KB · Weergaven: 33
  • IMG_20251220_193906.jpg
    IMG_20251220_193906.jpg
    15.6 KB · Weergaven: 30
  • Screenshot_2025-12-21-09-02-26-53_680d03679600f7af0b4c700c6b270fe7.jpg
    Screenshot_2025-12-21-09-02-26-53_680d03679600f7af0b4c700c6b270fe7.jpg
    54.1 KB · Weergaven: 28
  • 4.jpg
    4.jpg
    56.4 KB · Weergaven: 28
stuurd eens een sms naar u zelf en kijk of je die sms ook ontvang

1766350683033.png

ik gebruik niet de app van Google berichten maar de app van samsung berichten

maar ik heb het even op gezocht

Voor een OnePlus-telefoon is de SMS-centrale (of Berichtencentrum) een instelling binnen de Berichten app, te vinden via Instellingen > Meer instellingen > SMS-centrale, waar je het nummer van je provider kunt invullen (zoals +32468146810 voor Telenet, of kijk in de app/bij je provider voor het juiste nummer voor jouw SIM-kaart, vaak te vinden door te typen *#*#4636#*#* en dan naar 'SMSC' te gaan). Dit nummer is cruciaal voor het versturen van SMS-berichten en kan afwijken per provider en

Dat vind ik terug, maar kan het niet activeren , het staat lichtgedrukt en als ik erop klik gebeurt niets ,

Bijlagen

• IMG_20251222_102206.jpg
    IMG_20251222_102206.jpg
    36 KB · Weergaven: 33
wat ik dacht is dat One Plus zijn eigen berichten app heeft
en via dia app zou je dat SMSC nr wel kunnen veranderen.

volgende stappen

die app zou er zoiets moeten uitzien
in groen met de 3 puntjes er op
09df65b625c053207ef0b4a5107c5672-w300

bij samsung kan je het ook enkel in hun eingen app de SMSC nr aanpassen

Ik heb mijn tweede one plus ,maar dat icoontje hierboven voor berichten heb ik nog nooit gezien , en one plus heeft geen eigen berichten app , ik gebruik deze van Goole en Android 8.1 is al lang voorbij ,nu versie 16. ik heb geen app gevonden op mijn smartphone met een icoontje zoals hierboven .

georguy1

maar in afbeelding 1
#1 Als je op "opties controleren" klikt, wat zie je dan? Kan dat hier weergegeven worden?

Laatst bewerkt:
Die link of screenshot van #7 is dan ook steenoud : Android 8.1 - dat is de oertijd !
We zitten momenteel aan 13 en 14, en 15 komt eraan...

Android gebruik je meestal met een Google Account en als je de standaard app voor 'berichten' gebruikt die in Android zit heb je geen boodschap aan die SMSC instelling. Die wordt automatisch geregeld.

dag PhilipV , ik heb dus versie 15 ; 15 OxygenOS op mijn One Plus Nord CR3 Lite 5 G .....maar dat sms berichten doorsturen lukt toch niet ......

dag PhilipV , ik heb dus versie 15 ; 15 OxygenOS op mijn One Plus Nord CR3 Lite 5 G .....maar dat sms berichten doorsturen lukt toch niet ......
Introductiejaar 2023

Ga eens naar een Telenet-winkel, daar gaan ze u kunnen helpen. Het is mogelijk dat er iets niet geactiveerd is of zoiets

Is "One Plus Nord CR3 Lite 5 G" de correcte naam?
Ik heb daar zo mijn twijfels over. Geeft geen zoekresultaten.

Terug
Bovenaan