Netwerk Snelheid heel traag Telenet

MarcoPolo99

Steunend lid
Vip Lid
Vraag voor vriendin, oudere dame van 80.
Provider is Telenet.
Sedert paar dagen snelheid heel laag en op TV regelmatig stilstaand beeld en melding rechtsboven : buffering.
Speedtest : down 32 Mbps en up 7 Mbps.
Verbinding TV is draadloos.
Ook tablet is tergend traag...Nieuwsblad en Dag Allemaal openen pas nà 20 à 30 seconden.
Kan ik iets doen bij de dame thuis?
Ikzelf heb provider Proximus, dus weet niet hoe ik eventueel Telenet kan heropstarten.

1748093992007.png

maar bij Telenet zijn die waarden gewoon commerciële prietpraat zonder enige garantie dat je dat ook haalt.

hmmm, ben ik het toch niet volledig mee eens.

1748095130266.png

Is misschien niet de volledige 1Gbps, maar bepaalde variabelen zullen dit zeker beinvloeden. Router, webrowser, ...
De reden waarom een bepaalde snelheid niet (of wel) gehaald wordt, of diegene die eerder een realistische waarde bied, ligt meestal aan omprem factoren. Dus klagen en zagen dat iets niet goed werkt, moet 9/10 intern gezocht worden. Al dan niet gecombineerd met een gebrek aan kennis.
Nee, met bovenstaande waarden ben ik best tevreden.

En van een andere testbron, betrouwbaarheid mss niet gegarandeerd(?):
1748095603000.png

wat in #2 staat kan zeker eens proberen
soms werken ze in de buurd aanhet net en dan sturen ze een sms met de melding als een slecht werken de verbingding is even de modem te herstarten met de stekker uit te trekken zoals #2 zegt is dit voldoende

wat er ook word aangeraden is
Haal de stekker uit het stopcontact en steek hem na een tiental seconden opnieuw in. Heeft je TV-box ook een aan- en uitknop aan de achterkant? Dan kan je die daarmee ook aan- en uitzetten.

Laatst bewerkt:
Bij ons is de downloadsnelheid 285 Mbps en upload 19 à 20 Mbps.
De snelheden hangen o.a. af van de locatie. Wij hebben hier geen beschikking over fiber, dus tragere snelheden.
Voor ons huis-, tuin- en keukengebruik is dat voldoende. Zelfs toen ik nog werkte als IT-er was dat voldoende.
Ik heb een Powerline Netwerk Adapter aan de modem en de TV gezet. De snelheid is een stuk hoger dan via WiFi.
En zoals bij alle computergebonden toestellen helpt uit- en even later weer aanzetten gewoonlijk ook al een stuk.

bij telenet hebben ze nu een nieuwe tv box IP. de grote van handplalm . ik heb de gewonen tv box die rechts in de link. voor dat er me op gewijzen word over youtube link onder de TV-box IP ,Ziggo en telenet zijn van het Moederbedrijf Liberty Global

Laatst bewerkt:
PhilipV
Hier dame van 70 jaar aan het woord. Zoals jullie misschien ondertussen weten, ben ik technisch nauwelijks op de hoogte. Ik wou maar even doorgeven, dat ik klant ben bij Telenet. Vanaf zaterdag ll. viel mijn internetverbinding ook regelmatig uit (regio Antwerpen). Ik kreeg dit telkens zelf in orde door de verbinding vanop mijn laptop te verbreken en terug te verbinden. Eén keer heb ik een reset gedaan van de modem. Als ik zelf niets ondernam, kwam het vanzelf terug in orde. Ik heb dat nog eens meegemaakt en ben toen langs de Telenet-shop geweest. Ze hebben daar een reset gedaan en nadien had ik geen last meer. Indien dit niet zou geholpen hebben, moesten ze een medewerker sturen. Ik ben vandaag ook langsgeweest, maar er zat te veel volk in de wachtruimte. Ik had alleen problemen met internet, niet met mijn tv, maar ik heb de afgelopen dagen wel niet veel tv gekeken... Sorry als deze reactie naast de kwestie is...

Enkele dagen terug contact opgenomen met Telenet.
Na enkele minuten was de conclusie van de technieker om een nieuwe modem op te sturen
Gisteren toegekomen, geïnstalleerd en snelheid is terug acceptabel....een 78 down en 9 up.
Is wel easy internet.
Bedankt voor de vele hulp en tips.

Terug
Bovenaan