Status
Niet open voor verdere reacties.

TonTon

Steunend lid
Vip Lid
hallo,
ik heb op mijn bureaublad (Windows 10) een snelkoppeling gemaakt naar een website (Telenet webmail) en die een eigen icoontje gegeven.
om niet telkens te moeten dubbelklikken zou ik die snelkoppeling willen op de taakbalk zetten maar dat lukt niet.
als ik rechts klik (context menu) dan krijg ik geen "toevoegen aan taakbalk" te zien...
ik heb de snelkoppeling wel al kunnen toevoegen aan het startmenu maar als ik er daar rechts op klik krijg ik weer geen mogelijkheid om het vast te maken aan de taakbalk.
iemand enig idee ?
Mvg,
Arnold.
 
Ik heb Pctuts vastgepinned in de taakbalk in Windows 7. Geen idee of dit ook voor Windows 10 werkt.

Gewoon even proberen zou ik zeggen.

Klik op het tabblad met linker muisklik en hou deze ingedrukt van de website die jij wilt vastpinnen en sleep deze naar de taakbalk.

Vastpinnen website.jpg
 
ik ga het anders formuleren : je kopieert een link in je browser , klik rechts op je bureaublad en kies voor "nieuw" , "snelkoppeling"..
plak nu de koppeling in het vakje "geef de locatie op......".
klik op volgende en geef de gewenste naam , je hebt nu een snelkoppeling staan en als je er nu op rechts klikt heb je in het context menu gèèn mogelijkheid vast te maken aan start of taakbalk.
Daar waar je bij het installeren van een programma , en dit programma zet een snelkoppeling op het bureaublad je deze wèl kan vastmaken aan start of taakbalk..
Mvg,
Arnold.
 
ja ik denk dat het op verschillende manieren kan of zou moeten kunnen
maar ik heb gekozen voor windows 10 en gebruik daar dus ook de mogelijkheden van
vandaar dus mijn voorbeeld plaatjes om het met windows 10 te doen

07Knipsel.JPG
 
oke thanks maar zie dat het ook van uit de IE browser is , zal dus ook opgestart worden met dezelfde , eigenlijk zou het via Chrome moeten...
maar eigenaar van de laptop zegt dat het oke is via IE...
Mvg,
Arnold.
 
Daar waar je bij het installeren van een programma wel een snelkoppeling kunt vastmaken aan start of taakbalk...

ook een zelf aangemaakte snelkoppeling kun je vast maken aan start ...
zie maar eens naar de afbeelding ...
Ashampoo_Snap_2016.05.30_17h43m36s_006_.jpg
**let niet op het type foutje in de tekst bij deze afbeelding !
ook heb ik eerder 2 filmpjes beschikbaar gesteld ..


 
Als er een snelkoppeling op je bureaublad staat neem die gewoon vast met je linkermuisknop en sleep naar de taakbalk. Eens die daar staat kan je de snelkoppeling op je bureaublad verwijderen. Zo is het bij mij toch steeds gelukt met Win 10
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan