Audio Sonos Connect - Geen Wifi verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Ik ondervind een probleem met mijn Sonos Connect.

Mijn Sonos Connect is aangesloten via een LAN-verbinding.

Op mijn iPhone staat de app Sonos S1. Deze app staat eveneens op de iPhone van mijn vrouw.

Sinds een paar weken geeft de app een melding “Wifi is niet verbonden” op het moment dat ik de app wil gebruiken in een kamer die grenst aan de Sonos. Wanneer we in de kamer gaan waar de Sonos staat, werkt de app wel.

Is het geval zowel bij mij als bij mijn vrouw.

Het rare is dat wanneer ik de melding krijg “Wifi is niet verbonden” en ik kijk in mijn instellingen van de iPhone dan zie ik dat Wifi niet verbonden is. Selecteer ik dan mijn modem, krijg ik de melding dat het wachtwoord onjuist is. Dat terwijl alle andere toepassing op mijn iPhone correct werken.

Bij de Sonos Connect heb ik al een harde reset gedaan en opnieuw toegevoegd. De app heb ik ook al opnieuw geïnstalleerd. De problemen blijven.

Mijn vraag nu:

Hebben jullie enig idee waar het probleem zich kan bevinden in mijn modem? Of in mijn Sonos? Ik heb een modem van Telenet “CH7465LG-TN.
 
Het rare is dat wanneer ik de melding krijg “Wifi is niet verbonden” en ik kijk in mijn instellingen van de iPhone dan zie ik dat Wifi niet verbonden is. Selecteer ik dan mijn modem, krijg ik de melding dat het wachtwoord onjuist is. Dat terwijl alle andere toepassing op mijn iPhone correct werken.
Duidelijk dan dat dit een modem-connectie probleem is van je Wifi-netwerkje. Niets met Sonos op zich te maken.
Check dat paswoord in gans je netwerkje van apparaten en/of pas het aan.
 
je zei daarnet in je topic #1 zelf dat de iPhone aangeeft dat er dan géén verbinding is met Wifi - nu weet ik het ook niet meer, tegenspraak ...

Anderzijds weet je zo op welke verbindingen je in de instellingen het correcte paswoord moet controleren en ev. aanpassen.
 
je zei daarnet in je topic #1 zelf dat de iPhone aangeeft dat er dan géén verbinding is met Wifi - nu weet ik het ook niet meer, tegenspraak ...

Anderzijds weet je zo op welke verbindingen je in de instellingen het correcte paswoord moet controleren en ev. aanpassen.
Als ik in mijn instellingen van iPhone mijn wifi controleer terwijl de app aangeeft dat er geen wifi-verbinding is, krijg ik de melding dat het wachtwoord fout is. In alle andere gevallen werkt mijn wifi correct.
 
Na het installeren van een nieuwe modem zijn de problemen opgelost.
Door het plaatsen van de nieuwe modem moest Sonos ook opnieuw geïnstalleerd worden. Tijdens deze installatie maakt Sonos een eigen wifi-verbinding aan. Deze dient dan gekoppeld te worden aan het bestaande wifi-systeem. Ik vermoed dat bij de problemen die ik ondervond, er iets mis was met de koppeling tussen deze 2 wifi-verbindingen.
Nu werkt alles weer zoals het moet en mag dit topic worden gesloten.
Bedankt, Philip, om dit mee te bekijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan