E-mail Spam dat geen spam is

Status
Niet open voor verdere reacties.
De wekelijkse nieuwsbrief "Nieuwe inhoud van Computerforum PcTuts.be" wordt door mijn provider Ziggo al ruim een jaar
steevast in de spammap geplaatst.
Ik gebruik Thunderbird met als gevolg, dat ik deze nieuwsbrief niet ontvang en verplicht ben om elke keer naar de spammap van Ziggomail te gaan om te zien of er wellicht daar nog meer berichten staan, die geen spam zijn. En dat is al meerdere keren gebeurd met voor mij belangrijke berichten. Ik kan het bericht bij Ziggo van de spammap verplaatsen naar "postvak in " waarna het vervolgens ook in Thunderbird zichtbaar wordt.
Ik heb aan Ziggo dringend verzocht mijn spammap te verwijderen en alle binnenkomende post voor mij gewoon door te sturen zodat ik ze via Thunderbird gewoon kan lezen. Op mijn opmerking dat we niet in Noord-Korea leven en ik zelf wel uitmaak welke berichten ik wel en welke ik niet wens te lezen, werd niet ingegaan. Medegedeeld werd dat Ziggo nu eenmaal voor dit systeem had gekozen en ik er maar mee moest leven.
Volgens hen zouden veel gebruikers met dit systeem blij (???) zijn.
Overigens vraag me wel af, hoe het komt dat Ziggo jullie nieuwsbrief als spam beoordeelt. Uit de kopregel is dat namelijk niet op te maken.
Enig idee ? Heeft dat wellicht te maken met de wijze waarop jullie de email verzenden?



 
Ik geef even aan je tekst :

De wekelijkse nieuwsbrief "Nieuwe inhoud van Computerforum PcTuts.be" wordt door mijn provider Ziggo al ruim een jaar
steevast in de spammap geplaatst.
Ik gebruik Thunderbird met als gevolg, dat ik deze nieuwsbrief niet ontvang en verplicht ben om elke keer naar de spammap van Ziggomail te gaan om te zien of er wellicht daar nog meer berichten staan, die geen spam zijn. En dat is al meerdere keren gebeurd met voor mij belangrijke berichten. Ik kan het bericht bij Ziggo van de spammap verplaatsen naar "postvak in " waarna het vervolgens ook in Thunderbird zichtbaar wordt.
Die policy van Ziggo om spam niet enkel als spam te markeren (volgens hun eigen inzichten !) maar dan ook niet meer door te sturen, is al jaren een doorn in het oog van velen. Andere providers beperken zich tot het markeren van berichten als spam, plaatsen in de spammap gebeurt dan afhankelijk van de lokale instelllingen die jij zelf bepaalt. Wat Ziggo doet verhindert alle functionaliteit van mailcliënts zoals Outlook 2019 met héél bestuurbare behandeling van spam. Ze komen immers nooit tot in je mailpakket.

Ik heb aan Ziggo dringend verzocht mijn spammap te verwijderen en alle binnenkomende post voor mij gewoon door te sturen zodat ik ze via Thunderbird gewoon kan lezen.
Dat is dan weer nét iets té drastisch - ze moeten gewoon zich beperken tot markering als spam en de rest door je mailcliënt laten uitvoeren.

Overigens vraag me wel af, hoe het komt dat Ziggo jullie nieuwsbrief als spam beoordeelt. Uit de kopregel is dat namelijk niet op te maken.
Enig idee ? Heeft dat wellicht te maken met de wijze waarop jullie de email verzenden?
Ja, het wordt (uiteraard !) verstuurd als een mailing list - géén individuele mail ... (zie je ons al bezig ... hihi ?)
Als Ziggo het feit dat een mail naar een mailing list is verstuurd (en dat is wel te zien in de technische header ...) al voldoende vindt om een mail als spam weg te gooien, tja ... dan hebben Ziggo klanten wel een héél slechte deal.
 
@PhilipV
Dank voor uw reactie.
U schrijft onder meer:

"Die policy van Ziggo om spam niet enkel als spam te markeren (volgens hun eigen inzichten !) maar dan ook niet meer door te sturen, is al jaren een doorn in het oog van velen."

Goed te lezen, dat ik niet de enige ben die zich hieraan ergert.
Ik weet niet of genoemde "velen" ook bij Ziggo hebben geklaagd over deze gang van zaken.
Zo ja, dan heeft het tot op heden niets geholpen.
Maar wie weet komen ze alsnog tot inkeer.
 
Je kunt bij Ziggo blijkbaar wél het omgekeerde doen nl. aangeven welke verzenders je absoluut vertrouwd en dus NIET als spam mogen worden bestempeld !

[AI Bard gegenereerd]

Om de Safe Senders-lijst van Ziggo.nl bij te houden, kunt u de volgende stappen volgen:
  1. Ga naar de website van Ziggo.nl en log in op uw account.
  2. Klik op "Mijn Ziggo" en vervolgens op "E-mail".
  3. Klik op "Safe Senders".
  4. Voeg de adressen of domeinen toe die u wilt toevoegen aan de lijst.
  5. Klik op "Opslaan".
U kunt de Safe Senders-lijst ook bijhouden via de Mijn Ziggo-app. Open de app en ga naar "E-mail". Tik vervolgens op "Safe Senders" en voeg de adressen of domeinen toe die u wilt toevoegen aan de lijst.
Om een adres of domein van de Safe Senders-lijst te verwijderen, volgt u dezelfde stappen als hierboven, maar klikt u op het adres of domein dat u wilt verwijderen en vervolgens op "Verwijderen".
Hier zijn enkele tips voor het bijhouden van uw Safe Senders-lijst:
  • Voeg alleen adressen of domeinen toe waarvan u zeker weet dat ze van betrouwbare afzenders zijn.
  • Controleer uw lijst regelmatig op adressen of domeinen die u niet meer wilt toevoegen.
  • Als u een e-mail ontvangt van een afzender die u wilt toevoegen aan de lijst, klikt u op de knop "Add to Safe Senders".
Hier zijn enkele voorbeelden van adressen of domeinen die u aan de Safe Senders-lijst kunt toevoegen:
  • Uw eigen e-mailadres
  • E-mailadressen van vrienden, familie en collega's
  • E-mailadressen van bedrijven waar u zaken mee doet
  • Domeinen van nieuwswebsites, sociale mediaplatforms en andere websites die u regelmatig bezoekt
Door uw Safe Senders-lijst bij te houden, kunt u ervoor zorgen dat u alleen e-mail ontvangt van afzenders die u vertrouwt. Dit kan helpen om uw inbox te beveiligen en uw e-mailervaring te verbeteren.

[einde AI]
 
Zeer bedankt voor deze handleiding.
Maar helaas punt 3 is nergens terug te vinden en ook nergens anders kom ik "safe senders" tegen.
Daarna het volgende geprobeerd.
Ik heb een van jullie mails weer teruggeplaatst in de map"spam".
Vervolgens selecteerde ik boven in het scherm van die map op een symbool van een handje met de duim omhoog ( betekenis daarvan is "niet ongewenst") klikte erop, waarna het bericht werd verplaatst naar "postvak in".
Ik weet natuurlijk niet of deze handeling alleen maar geldt voor die betreffende email, maar voortaan in de toekomst ook geldt voor alle emails van dezelfde afzender en met name de nieuwsbrieven. De tijd zal het leren. En ik blijf zoeken of ik toch nog ergens "safe senders" vind.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is het gevolg @kostenzer van een 'gewilde' of 'ongewilde' instelling. Kan in Thunderbird zelfs verborgen zijn, maar nog zo handig.

De logica is dat als je een mail beantwoordt, je daar een reden toe hebt en het bericht en zijn verzender zeker niets als spam en spammer ziet. Dus zet de mailclient die verzender vanaf dan gewoon bij de veilige verzenders (zie hierboven ). Handig toch !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan