Hardware SSD 120Gb klonen naar andere SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Medion PC Win 10 (+/-5 j oud, werkt perfect.)

1 SSD 120 Gb 1 HD 2 TB

De SSD (met WIN10) van 120 GB is wat aan de krappe kant dus zou ik alles willen klonen naar
een SSD met een grotere opslagcapaciteit: bijvoorbeeld 1 of 2 TB.
De desktop PC beschikt over een zgn. “Hotswap” voorziening waar een 2.5 SATA SSD in gemonteerd kan worden .
Nu mijn vraag : is het mogelijk om, als ik daar een SSD in plaats, die te gebruiken als C: drive?
Kloonsoftware is op het net wel voorhanden en het uitvoeren ervan lijkt me wel doenbaar.
De 120 Gb SSD die nu gebruikt wordt zit op het moederbord .
Alvast al op voorhad bedankt..
 
Heb je een foto van die SSD? lijkt mij sterk dat die op het moederbord zit of het moet een M.2 zijn en zijn te wisselen.
Geef het type van die M.2 op, je hebt er 2 uitvoeringen van.
Veel kans dar een laptop van 5jaar nog een gewone schijf heeft.
ik heb zojuist een Sony Vaio voorzien van een SSD. Eerst clone gemaakt met Macrium reflect. Schijf volledig laten gebruiken via het menu.
De volle capaciteit van die SSD is nu benut. Loopt als een speer. Zat oorspronkelijk maar 2GB in en nu 6. Als ik een DDR3 van 4GB kan op de kop tikken dan doe ik dat ook nog. Dan vervang ik die van 2.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb me met "die zit op het moederbord" wat ongelukkig uitgedrukt denk ik:
die zit uiteraard in een slot op het moederbord .
Welke? geef het nummer ervan op, maak een backup op die harde schijf en zet die later terug op een grotere M.2 of er moeten er meerdere opzitten, dan kan er wel worden gekloond.
Of je kunt een USB M.2 externe behuizing ervoor aanschaffen, dan valt er wel te klonen.
 
De nieuwste versie van Minitool kan direct van M2 naar naar SATA SSD migreren.
Moet je alleen daarna in het bios de SATA schijf als bootschijf instellen.

P.S. 120 Gig als systeemschijf is ruim voldoende.
Moet je alleen jou bestanden door Windows laten verplaatsen.
Schijf 2.jpg

Dit is mijn oude Intel PC, waarbij alle data naar D zijn verplaatst.
Schijf.jpg


Dat het de echte windows opslag is kunt U aan de icoontjes zien en zoals U ziet staat ook mijn bureaublad op D:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan