Varia usb 3.0 ssd

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucky2000

Steunend lid
Vip Lid
ik kopier bestanden naar een ssd schijfje (8cm x 6cm) van 12tb. ik zie tijdens het kopieren de bestanden nag en zie dat er sommige een lege map hebben en anderen een volle map. en dan verdwijnen sommige bestanden uit de mappen. en dit terwijl ik de ssd nog niet uit usbslot heb gehaald. hoe komt dat??? ik ben nu al dagen ermee bezig en toch verdwijnen sommige ineens uit de gekopieerde map

om 12 uur heb ik bestanden nagekeken en die waren volledig gekopieerd, nu kijk ik nog eens want het kopieren van andere mappen was nog bezig en weg zijn de files in die mappen. is geformateerd eerst naar exfat en nu naar ntfs. heb ook een flashdrive en die wordt door mijn mediplayer zidoo 1000 zelfs niet herkend
 
Laatst bewerkt:
Een SSD schijfje van 12TB?? AliExpress toevallig? of een andere onbetrouwbare bron...

Heb net eens gekeken wat er in de aanbieding is, en 2.5" SSD's van 12TB... kost ongeveer vanaf 1500 EUR...
Ik vermoed ook niet dat je dat bedrag gaat betaald hebben? Indien ik mis ben men excuses.

Anders ben je opgelicht. Die dingen koop je best ook niet op de chinese markt. De beschrijving die je geeft lijkt dan ook erg op gehackte memory chips. 12TB aangeven, maar in realiteit maar 1 a 2TB aan boord hebben... gevolg is dat die zichzelf terug overschrijft. En zulke schijven zijn dan ook volledig waardeloos.
 
Laatst bewerkt:
'Ja maar'.... ?
Betekend dit; Ja ik heb die SSD gekocht op de chinese markt? (graag antwoord)
-> Zoja, je bent opgelicht! En wat er wel of niet gaat is niet aan de orde. Zulke schijven zijn nog goed voor de vuilbak. Kan je niet veranderen.

Nogmaals, zulke SSD van 12Tb kost normaal rond de 1500 EUR.
 
ook op pctuts te vinden: https://www.pctuts.be/attachments/5...e-or-counterfeit-usb-flash-drives-pdf.241210/


test app: https://www.majorgeeks.com/files/details/fakeflashtest.html


gewoon uit nieuwsgierigheid: wil je de eindresultaat meedelen? sommige testen kunnen lang duren, geduld is een mooie zaak ....

en jammer genoeg worden deze dingen tegenwoordig ook op Amazone verkocht ....
 
Laatst bewerkt:
ik ben ermee bezig, en ja gekocht bij aliexpress

Warning: Only 11999513 of 11999983 MByte tested. het zou 320 uur duren ik laat mijn pc niet aanstaan daarvoor hoor. ik weet nu dat ik brol gekocht heb. ik sluit het hier af dank voor de hulp
 
Laatst bewerkt:
Gooi maar wek, tis model kliko.
off topic:

ik vroeg me al af waar deze rotzooi afkomstig was (afvalstraatjes in a'pen):

1697549741529.jpeg

uit holland!
 
De zuilen op de foto staan nochtans duidelijk niet in a'pen maar ergens in Warschau of zo : "Bioloski Odpadki" is géén Antwerps !
die foto is wel van de ' Kliko '-site (rode pijl), a'pen staat er vol mee ... . om u beter te dienen: ' GEEN vuilniskar die rond rijdt ', doe het zelf dus. uiteraard is het dumpen van vuilnis NIET GRATIS!
 
ik kopier bestanden naar een ssd schijfje (8cm x 6cm) van 12tb. ik zie tijdens het kopieren de bestanden nag en zie dat er sommige een lege map hebben en anderen een volle map. en dan verdwijnen sommige bestanden uit de mappen. en dit terwijl ik de ssd nog niet uit usbslot heb gehaald. hoe komt dat??? ik ben nu al dagen ermee bezig en toch verdwijnen sommige ineens uit de gekopieerde map

om 12 uur heb ik bestanden nagekeken en die waren volledig gekopieerd, nu kijk ik nog eens want het kopieren van andere mappen was nog bezig en weg zijn de files in die mappen. is geformateerd eerst naar exfat en nu naar ntfs. heb ook een flashdrive en die wordt door mijn mediplayer zidoo 1000 zelfs niet herkend
Ik weet niet wat U betaald heeft, maar zelfs een 5TB schijf is niet goedkoop. Los daarvan is voor grote flashdrives exFat de betere optie (max 8TB)
Note: Ken de Zidoo serie niet maar als hij GPT niet ondersteunt kom je niet verder dan 2 TB.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan