Hardware SSD klonen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben van plan mijn SSD schijf van 250GB te vervangen door een van 1000GB nu was mijn vraag als ik deze laat klonen behoud ik dan alles op mijn computer en werkt hij dan hetzelfde als ervoor ,
Ik dank bij voor baat ,
Lowie12
 
ja indien je gewoon een kloon neemt dan behouw je alles ...denkelijk wil jij de C partitie ook groter hebben dan wat deze nu is .
dus van een gewone kloon is er geen sprake ..je dient aan te geven dat je de C van de Doelschijf groter wenst dan wat deze nu is op de Bronschijf !
de doelschijf is hier dus je nieuwe SSD .

lees het volgende eens na ..

Clone a disk met Macrium Reflect Free

Macrium Reflect ™
is in staat om een schijf te klonen naar een andere.
Het is niet noodzakelijk dat de schijven hetzelfde zijn of zelfs van dezelfde grootte zijn .
Opmerking: Wees gewaarschuwd dat alle gegevens op de doelschijf worden gewist in het kloonings proces , gebruik bij voorkeur een nieuwe schijf.
1.Selecteer de schijf die u wilt klonen en klik op de 'Clone a disk ...
97ef7134fe-Ashampoo_Snap_2013.09.06_08h58m24s_001_.png

2.Wanneer het dialoogvenster kloon verschijnt..
klikt u op de "Selecteer een schijf te klonen naar ... 'schakel de sectie bestemming in.
Dit geeft de schijven weer die beschikbaar zijn om te worden gekloond .
Selecteer de schijf die u nodig heb zoals hier onder weergegeven:
97fa71c71f-Ashampoo_Snap_2013.09.06_09h08m55s_002_.png

In dit geval werd dus de MBR Disk 2 geselecteerd..
3.Nu klik-en-sleep je alle partities van de bron schijf die u nodig heeft om het doelvolume aan te maken .
Houd er rekening mee dat met het oog op Windows, alle partities (aangeduid door het Windows-symbool) te selecteren om gekopieerd te worden.
Verklaring :
Bron schijf = de HD die je wenst te klonen..
Doel schijf = de HD die je wenst te gebruiken .
98147e21cc-Ashampoo_Snap_2013.09.06_09h15m01s_003_.png

4. je kunt zelfs de Doel schijf groter instellen dan deze was voordien op de Bron schijf ..
Daar voor dien je via de optie 'Gekloonde Partition Properties', de schuifknop op de doel schijf de grootte aan te passen..

982a6278fd-Ashampoo_Snap_2013.09.06_09h21m47s_004_.png


In dit geval, kunt u de grootte slepen en neerzetten, selecteer de maximale of minimale grootte of houd de partitie hetzelfde formaat als het origineel.
Je zal bemerken dat de gekloonde versie een andere drive letter toegewezen kreeg ..
Dit is niets om je ongerust te maken ..
Van het moment je de Bron schijf heb los gekoppeld zal automatisch de letter veranderen naar de letter C welke Windows zich zelf ook toe eigend .
**Wanneer u klaar bent met het instellen van de partitie eigenschappen, klikt u op OK
5.Klik op Volgende en bekijk de samenvatting.
Selecteer Geavanceerde opties om je voorkeuren te veranderen..mocht u niet tevreden zijn .
6..Klik op Finish
7.. als het clonen gedaan is klik u op close


Hier een filmpje die ikzelf heb aangemaakt ... let op de interface verschilt nu in de nieuwe versie tenopzichte van toen ik deze handleiding en het filmpje aangemaakt heb
[video=youtube;yDBX_s1UwW8]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan