Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Mag men ssd schijfjes defragmenteren en er ook partities op aanmaken
de mijn is maar 250GB groot?
groet
Ed
 
een SSD mag men niet defragmenteren ...
het is ook niet aanbevolen om de SSD te gaan opsplitsen in meerdere partities indien deze dus al in gebruik genomen is ..

**indien de SSD nog een niet toegewezen ruimte is dan kan je deze dus opsplitsen in 2 delen je verkrijgt dan 2x een niet toegewezen ruimte ..
start je dan vervolgens de installatie verder op van Windows dan zal deze geinstalleerd worden op de 1ste niet toegewezen ruimte ..
1x Windows draaiende is open je dan schijfbeheer om de 2 de niet toegewezen ruimte aan te maken .. zodat je dus een 2de partitie verkrijgt .
 
SSD defragmenteren heeft geen nut ivm toegangsnelheid van je data. Aangezien het geen fysieke schijf meer betreft, heeft defragmenteren geen nut. Data wordt aangesproken als geheugen. Een SSD heeft een beperkte levensduur. De doorgaans veel verkochte MLC SSD's hebben een vrij beperkte levensduur betreffende het aantal malen te beschrijven. Dus indien je een nutteloze defragmentatie zou toepassen, gaat de levensduur van je SSD ook nog eens achteruit. Dus... niet doen.

Partities, geen enkel probleem. Voorzie eventueel wel een 5 a 10% vrije ruimte die je niet partitioneerd. De SSD gebruikt deze vrije ruimte als swap space. Voorzie je dit niet, ga je dit wel aan de performantie merken. De Professionele reeksen voorzien dit standaard. Bij particuliere standaard versies moet je dit zelf voorzien.
 
is bij mij dus al in gebruik, zal het doen als ik een nieuwe en grotere ssd aankoop, maar er bestaan ook externe HDD hé,
bedankt voor het snelle antwoord

QTex kan ik een log plaatsen over een vroeger probleem waar je me met geholpen hebt, hoe voeg ik een txt toe in de rubriek waar de zoekfunctie niet werkte en je me zei een sfs /scannow te doen
ed
 
Je kan in schijfbeheer in Windows altijd een partitie verkleinen. Selecteer de laatste partitie en via het rechterklik menu kan je de partitie verkleinen. 5 a 10% is voldoende.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan