Ssd

Status
Niet open voor verdere reacties.

big-mike

Steunend lid
Vip Lid
Dag Allemaal,

De Hard schijf van mijn vrouw's PC heeft het begeven. Deze oude beest van 10 jaren oud, met Win 7 32bit, doet anders nog zijn best voor internet en mailen.
Mijn vraag: is een SSD sata III compatibel met SATA en chipset (AMD) van deze tijd. Het is gemakkelijk een SSD te vinden voor 50€. Wat goekoper is dan een nieuw PC.

Bedankt voor de antwoord.
 
dat zou geen probleem mogen zijn … heb hier een desktop deze is onderwijl mijn reserve geworden maar toch deze is16 jaar oud en doet het nog steeds ...ook in deze heb ik een ssd geplaatst ..
*waar vond je deze ssd voor 50€.
 
Deze zal normaal gezien wel compatibel zijn.
heel zeker weet je dat pas als je weet welk moederbord erop zit en welke bios versie, dan kan je dit controleren.
Als dit al voldoende gedocumenteerd is.

Een kingston 240GB ssd heb je al voor 38euro, je moet het voor jezelf afwegen. persoonlijk zou ik de gok wagen.

qtex: bij mij te vinden :)


.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
das fijn om te weten CTCS heb er nu gene nodig maar was effe verbaast omwille dat ik er 108€ voor heb neergeteld... het was een Sansung evo 250gb
 
aangezien de hdd het begeven heeft dien je dus de ssd te voorzien van de Windows vermits een verse installatie ..
aangezien de ondersteuning voor de Windows 7 effectief stop gezet word denkelijk op 14 /01/ 2020 doe je er beter aan om er de Windows 10 op te plaatsen …
dit kan nog steeds gratis vermits je over de licentie beschikt van de Windows 7
ook upgraden naar de Windows 10 kan nog steeds indien je het media creation tool opstart op een draaiende W7 en de optie neemt " update this pc now " . ( onder voorwaarde dat je eerst weer de W7 op de ssd zet vermits een eerder gemaakte back-up ).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan