startmenu versnellen in windows7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er gaat op het moment van de snapshot toch veel processorkracht naar dwm.exe (bureaubladbeheer).
Deze is gekend voor het vertragen van systemen.
Zet je theme eens op classiek, eens testen. (hier is dat mijn eerste werk, zowel in vista als seven).
Naast de rekenkracht vraagt deze ook nogal geheugen.
 
Met thema op klassiek en geen screensaver ingesteld gaat het+/- 15 min goed voor wat betreft de hoofdmappen,de submappen blijven onveranderd en na een kwartier is het effect helemaal weg en komen ze terug op hun gemak er door.
Heb het hier ook eens op de andere pc getest met een core 2 duo processor en 2 GB geheugen,die doet net hetzelfde!
Met mijn spec.zou het normaal toch vel vlugger moeten gaan?
 
Traag of snel is nogal subjectief. Neem het eens op, dan zien we het zelf.
bsr heeft er een goed program voor.
Je kan eens ccleaner laten lopen, en schijfopruiming.
Heb je ooit al gedefragmenteerd?
 
C cleaner loopt eens per maand en defragmentatie staat op automatisch op zondag.
Alle doc.etc staan op een externe schijf dus mijn C blijft grotendeels leeg.
Heb het eens gefilmd,benieuwd wat je er van vind.
 

Bijlagen

  • BSR-2010.03.26-19.51.07.rar
    1.5 MB · Weergaven: 105
In een topic elders over thumbcache staat een voorbeeld van 27MB aan thumbnails.
Op mijn eigen pc staat er gewoon niets thumbnail of wat ook.
Schijfopruiming van het systeem zelf runnen en zeker dit aanvinken.

Ik heb eens gekeken met de nieuwe tweaknow win secrets.
active desktop staat enabled hier
desktop layout is disabled
Fonts staat hier Cleartype gebruiken, dit is sneller, een truukje dat reeds bekend is van XP.
low disk warning disabled
file restriction no
windows prefetch staat " monitor application and bootfile launch "
windows cacht to improve core system performance staat enabled
library files staat force windows to unload dll is enabled
uac uit natuurlijk.
Dat zijn zowat alle eventueel gewijzigde instellingen op mijn computers.
Ik gebruik geen enkel tweaktool naast deze die ik nu heb.
Gooi die tuneup die ik zie in je filmpje gerust over boord, die heeft mij nooit tevreden gesteld.
Geen getweak, nooit in het register met tools en nooit problemen.
Enkel de windowssettings een beetje aanpassen via de tweaknow schil en afblijven is mijn motto.
Ik zie tweaknow als bvb godmode, maar dan duidelijker.
Wat je allemaal hebt ingesteld met tuneup weet ik niet, misschien kan een van de gebruikers hiervan u verder helpen.
Ik raad toch aan niet meer dan 1 tuningtool te gebruiken, ze kunnen elkaar ook tegenwerken als je teveel tools hebt op je systeem.

O ja, het logonscherm heb ik ook aangepast met tweaknow.
Misschien is dit nog voor anderen nog nuttige info.
1 tool voor alles wat je ooit nodig hebt.
 
Laatst bewerkt:
Gooi die tuneup die ik zie in je filmpje gerust over boord, die heeft mij nooit tevreden gesteld.
ik weet niet waar jij tune up ziet in het filmpje,dat heb ik al lang geleden afgezworen.
Ik ga mijn laatste back up terugzetten want ik ondervind sinds de gemaakte veranderingen met tweaknow win secrets.een aantal zaken die niet meer werken zoals vroeger en denk dat ik maar stop met proberen om het startmenu vlugger te laten laden,alle tips ten spijt lukt het toch niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan