Systeemherstel niet voltooid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi,
ik heb een medion Akoya PC met windows 7 .
ER zijn echter meerdere problemen : zo werkt Systeemherstel niet meer:foutmelding;Systeemherstel niet voltooid Bron:%systemroot%registration Doel complusstaging.
Ook is powerrecovery(cyberlink) eraf.
Medion support advizeerde windows opniew te installeren vanaf recovery cd en drivers vanaf application cd.
Als ik dat doe en ik maak eerst een backup met systeemkopie is dan alles terug in orde of moet ik alles teug instellen.
Kan ik niet gewoon windows herstellen volgens Tuts zijn methode (heb dan powerrecovery niet meer denk ik).
Wie weet raad?( Ben een een leek op dat gebied)

Bij voorbaat dank,
Rocky52
 
je vermeld dus dat C:\Program Files\CyberLink\PowerRecover\ niet meer aanwezig is op je systeem.. wel in dat geval kan je dus ook geen herstel meer doen !
met herstel bedoel ik dan een fabrieks recovery waarmee je de pc terug zet naar de fabrieksinstelling..

**enerzijds indien je dus eerder wel in het bezit ben van de meegeleverde Recovery cd's en de driver cd dan kun je dit alsnog verwezenlijken ...en heb je de Cyberlink PowerRecovery niet nodig !

*je zegt dat er meerdere problemen aanwezig zijn op je systeem ...dan heeft het geen nut om eerst een systeemkopie aan te maken ...
om deze daarna terug te zetten nadat jij de recovery heb toegepast ...

*wat betreft deze problemen kun je nagaan of de service Windows Shadow Copie is ingesteld en werkende is ..
ook dien je na te gaan of er voldoende schijfruimte werd gereserveerd voor het aanmaken van herstelpunten al dan niet of ook dit ook weer ingeschakeld staat .
 
Laatst bewerkt:
systeemherstel niet voltooid

systeemherstel niet voltooid

Beste,


de service volume shadow copy staaat nu op automatisch en is ingeschakeld bij opstarten en er is voldoende schijfruimte voor aan maken herstelpunten.
het andere probleem is dat de veilige modus opstarten niet lukt op de normale manier (windows gewoon heropstarten en op F8 drukken ) het lukt echter wel met msconfig-tab coputer opstarten en vinkje zetten bij veilige modus en terug opstarten.
verder zijn er geen problemen.de exacte foutmelding is:Systeemherstel niet voltooid-systeemherstel kon het originele exemplaar van de map niet uitpakken vanaf herstelpunt Bron:%systeemroot%registration
Doel ComplusStaging. Het is inderdaad zo dat ik mijn cyberlink powerrecovery ooit verwijderd heb van de PC .
maar ik kan die terugkopen (ziepdf bijlagen),maar moet ik dan alles terug instellen zonder backup,kan ik niet gewoon op een of andere manier windows7 herstellen?

Bij voorbaat dank

rocky52
 

Bijlagen

  • powerrecovery.pdf
    10.2 KB · Weergaven: 138
  • fabrieksinstelling.pdf
    10.8 KB · Weergaven: 131
rechtsklik op de opdrachtprompt en kies uitvoeren als " adinistrator "
geef de opdracht " sfc /scannow " ( zonder haakjes )
indien er fouten worden vastgesteld in de Windowssysteembestanden dan zullen deze mogelijks ook hersteld worden ...
indien dit herstellen vereist dat jij je systeem dient te herstarten dan geef je ook deze opdracht om te herstarten .

*als blijkt dat de fouten niet hersteld kunnen worden zonder het plaatsen van een Windows installatie dvd zodat de nodige bestanden vanaf deze dvd kunnen gekopieerd worden ...en je bent niet in het bezit van zulke Windows installatie dvd dan kun je dus nog opteren om een fabrieksinstelling te gebruiken ...
let op : bij het terug zetten van een fabrieksinstelling bekom je dus de computer terug in de staat zoals deze eerder was bij aankoop !
 
systeemherstel niet voltooid

systeemherstel niet voltooid

beste qtex,

ik heb uw instructies gevolgd,het resultaat was: er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden;
met andere woorden hij vond geen fouten.
Als ik echter bv. de veilige modus opstart (op de normale manier,zonder die truk met msconfig)
dan zegt hij safe mode; copy error , setup cannot copy the file wsvd.sys),
there is not enough space on the disk (error #112)
source X:\windows/Powerrecover\WSVD\7_x86\wsvd.sys
destination X:\windows\system32\drivers\wsvd.sys
copy files from
X:\windows\Powerrecover\WSVD\7_x86

er is dus niets veranderd aan mijn problemen
het moet dus aan die powerrecover liggen volgens mij
NB er is nog zeerveel plaats op de c: opstartschijf

Weet u raad,

mvg
rocky 52
 
Laatst bewerkt:
indien je een Windows 7 dvd kunt vast krijgen zou je ook een herstel kunnen doen van enkel de Windows.
zo danig dat je programma's & bestanden behouden blijven ..

de andere mogelijkheid heb ik eerder genoemd doch denk dat je zelfs het niet overweegt om een fabrieksinstelling te gebruiken !
 
beste,

ik kan het niet goed volgen,u schreef eerst op3/11/2014 dat als de powerrecovery niet meer aanwezig is op het systeem je geen terugkeer naar de fabrieksinstelling kunt doen.
Ik ben echter in het bezit van de medion Recovery Disc met windows 7 erop en een Application&Support disk
Mijn vraag is nu,als ik eerst een herstel doe van de Windows,hoe moet ik dat doen, zonder de bestaande programma's&bestanden te wissen.Achteraf kan ik nog altijd de andere optie(fabrieksinstelling) proberen
 
ik schreef ook
qtex zei:
**enerzijds indien je dus eerder wel in het bezit ben van de meegeleverde Recovery cd's en de driver cd dan kun je dit alsnog verwezenlijken ...en heb je de Cyberlink PowerRecovery niet nodig !

een herstel zoals ik bedoel met behoud van programma's & bestanden kun je dus niet opstarten vanaf de meegeleverde Medion Recovery Disc met windows 7 (dit laat deze dvd van Medion niet toe !) **je zou dit wel met een installatie dvd win7 kunnen doen
 
Medion heeft normaal een recovery partitie en mogelijkheden. Opstarten en een bepaalde sneltoets indrukken (F11, F12, of F3). Dan kom je in een recovery console waar je een systeemherstel naar fabrieksinstellingen kunt uitvoeren.
 
Beste Qtex en DDragon80,
Het meest logische is een herstel naar de fabrieksinstelling,maar dan moet ik alles terug herinstalleren en instellen en daar heb ik momenteel de tijd niet voor.
Ik kan wel een Win7 dvd lenen van kennissen denk ik
Verder heb ik nog een vraag,als ik bij gelegenheid terug naar de fabrieksinstellingen zet moet ik van al die bestanden en programmas een backup naar bv een externe HDD maken of gewoon kopieren (een systeemkopie heeft geen zin,heeft u eerder gezegd )
In elk geval bedankt voor de moeite



mvg,
rocky52
 
Je zou sowieso een backup moeten hebben van je data bestanden. Een backup maken van geinstalleerde software is niet mogelijk. Enkel je installatie bestanden kan je backupen. Of via een image een backup je volledig systeem. Maar dit is niet hetgeen je wilt/vraagt. Software moet je achteraf terug herinstalleren.
 
als je bij gelegenheid toch naar een fabrieksinstelling terug gaat ....dan heeft het inderdaad geen zin om eerst een een systeemkopie aan te maken ..
je kan maar enkel je bestanden vrijwaren met bestanden bedoel ik dan ..documenten , muziek , video's en downloads door deze naar een externe schijf te kopieëren.
je kan dus geen geinstalleerde programma's meenemen om deze later terug te plaatsen ...
wil je ook de programma's dan dien je dus een systeemkopie aan te maken maar in een systeemkopie blijft je huidige probleem behouden...

**ook dien jij je de vraag te stellen ?
Waarom je de pc immers eerst naar een fabrieksinstelling terugzet om nadien er gewoon een systeemkopie er op los te laten van voor dat je de fabrieksinstelling heb toegepast ?
Welk nut heeft dit ....juist geen enkel ( je krijgt dus je huidige situatie terug !! )
 
Beste,

IK heb met een Windows 7 DVD zelfde (Windows 7 home premium SP1 NL) een reparatie uitgevoerd en alles
werkt nu perfect (systeemherstel,veilige modus opstarten.
Terugkeren naar fabrieksinstellingen is dus niet meer nodig)

Bedankt voor de raad

mvg,
rocky52
 
fijn dat ook dit Windows Repair je uit de problemen heeft geholpen ..
*je heb dus de optie genomen die zelf aanwezig is bij het opstarten vanaf de dvd ..
Ashampoo_Snap_2014.11.09_12h55m50s_004_.png

***iets om te onthouden !
 
**je krijgt nu tevens ook het advies mee om de vorige systeemkopie waar dat de fout in aanwezig is te verwijderen ..
als deze verwijderd is en je heb je systeem up2date en gescant zodat er ook geen beestjes aanwezig zijn dan maak jij een nieuwe systeemkopie aan ...vergeet de daar bij horende opstart cd niet !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan