Systeemherstel niet voltooid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi,
ik heb een medion Akoya PC met windows 7 .
ER zijn echter meerdere problemen : zo werkt Systeemherstel niet meer:foutmelding;Systeemherstel niet voltooid Bron:%systemroot%registration Doel complusstaging.
Ook is powerrecovery(cyberlink) eraf.
Medion support advizeerde windows opniew te installeren vanaf recovery cd en drivers vanaf application cd.
Als ik dat doe en ik maak eerst een backup met systeemkopie is dan alles terug in orde of moet ik alles teug instellen.
Kan ik niet gewoon windows herstellen volgens Tuts zijn methode (heb dan powerrecovery niet meer denk ik).
Wie weet raad?( Ben een een leek op dat gebied)

Bij voorbaat dank,
Rocky52
 
Beste,
ik heb je raad gevolgd maar ik kan geen systeemkopie maken.
heb dus een medion windows 7 SP1 64bit NL en c:\(boot), d:(recover) F:\ext HDD en E:DVDRW station
Als ik de standaard windows backup maak (alle mappen en bestanden van C:\D:\ en F:\ inclusief systeemkopie en ik maak
een systeemherstelschijf en start op met systeemherstelschijf dan zegt hij "er kan geen systeemkopie gevonden worden,(ook als ik bv. alleen c: kies)
Bij opstarten vanaf systeemherstelschijf, zegt hij locatie (D:):Boot is niet juist,is dat de oorzaak?
Ook bij de systeemkopie opF:maakt hij map Jan-PC aan en map windowsImageBackup maar die is leeg O Bytes.
Verder in de menu bijopties voor systeemherstel werkt alles,behalve dus de optie herstellen met systeeminstallatiekopie.

Weet U raad

mvg,
rocky 52
 
een systeemkopie maak je dus enkel van de C
*je kan enerzijds ook de D mee nemen maar daar de D eigenlijk de Recover partitie is om je pc naar de fabrieksinstellingen te zetten zou ik deze met rust laten .
*ook van de E (externe schijf ) dien je geen systeemkopie te maken ( je kan en mag dit doen maar dan dien je over een grotere externe schijf te beschikken ).

 
Beste,
ik denk dat gelukt is,
maar ik kan de backuck terugzetten niet uitvoeren,want als er iets misloopt,wat dan?
Ik heb wel een herstelpunt aangemaakt.
Verder heb ik gezien dat er freeware backups programma's bestaan,zou dat ook eens willen uitproberen,
weet u misschien welke het beste is.
mvg,
rocky52
 
wil je een gratis programma dan beveel ik je de Easeus Todo Backup Free 7.5aan ..
om deze te kunnen downloaden dien je een email adres in te geven .. let op deze is in het Engels .

mijn voorkeur gaat zelf naar de Acronis Treu Image maar deze is niet gratis !

een nieuw product is de Redo back up deze is zo goed als onbekend ...deze is gratis .
met de redo opstart cd dien je op te starten indien de windows zelf niet meer gestart kan worden ..
je kan zelfs indien je met de Redo opstart cd opgestart bent het internet gebruiken ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan