Software Systeemschijf Backups

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een vraagje in verband met Systeemschijf Back-ups of klonen te maken, ik gebruik FREE AOMEI Back-up maar werkt niet meer.
Is er een alternatief voor een ander goed free programma dan AOMEI Backupper.
Bedankt voor de mensen die alvast antwoorden.
 
 
@PhilipV de TS gebruikt een gratis versie Wivy verwijst naar een pro versie (een volwaardige versie dus te activeren met de daar vermelde licentie )
this deze die ik zelf ook gebruikt ..
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Ja OK... had ik niet gezien - maar dat is toch een valkuil vind ik ... Licentie is 1 jaar geldig. Als je die niet tijdig of helemaal niet verlengt hoop ik dan maar dat je een eventuele restore nog altijd kan uitvoeren. Anders bots je gegarandeerd ooit op een niet meer bruikbare image op het ogenblik dat je er behoefte aan hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: geri
er staat inderdaad vermeld dat deze licentie 1 jaar geldig is doch gebruik ik deze al ruim 4 jaar ..
de versie die ik gebruikt is de 6.9.2 welke ik zou kunnen updaten naar versie 7 doch dan vervalt mijne huidige licentie
 
Bedankt Philip V, ik heb voor jou programma gekozen de Macrium Reflect Free....Super en in het Nederlands, nogmaals vriendelijk bedankt
 
@roxy Dat is als ik op de naam afga géén backup-software maar een mogelijkheid om een copie te maken en op een andere schijf of toestel te plaatsen. Is uiteraard een elementaire backup maar mist waarschijnlijk alle functionaliteiten om vb. incrementele, dagelijkse en/of automatische backups te maken.
Het woordje 'Data' doet me ook vermoeden dat je wel documenten en programma's kan copiëren op die manier, maar geen instellingen en dergelijke...
 
  • Leuk
Waarderingen: roxy
Ik gebruik Data Migration van Samsung, weet iemand of deze ook goed is, ikzelf ken er in feite niks van, daarom vraag ik het eens.
Thanks
dit dient om een tradionele hdd naar een ssd te klonen! geen backup functie, tenzij je tevreden zijt met een kloon als backup schijf,
 
Laatst bewerkt:
dit dient om een tradionele hdd naar een ssd te klonen! geen backup functie, tenzij je tevreden zijt met een kloon als backup schijf.

Voor mij is da juist omdat ik bij een crash of groot probleem van mijn C schijf waar al mijn progs op staan, deze SSD gewoon kan vervangen door mijn clone SSD, allé ik denk dat dit voor mij evengoed is als een backup, ik doe de clone toch bijna iedere maand.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Ik volg je redenering ... niet meteen de meest galante en vlotte oplossing maar als het aan je behoeftes voldoet en voor je werkt, waarom niet ? Wie zijn wij om daar tegen te zijn hé ...
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Ik volg je redenering ... niet meteen de meest galante en vlotte oplossing maar als het aan je behoeftes voldoet en voor je werkt, waarom niet ? Wie zijn wij om daar tegen te zijn hé ...
Ja Philip, of het werkt weet ik niet, daarvoor moet ik een groot probleem hebben met mijn SSD, maar op 10min is de clone gedaan, en mijn SSD's zijn van Samsung en da progje Data Migration is ook van Samsung, zodus ik vertrouw erop.
Bedankt voor de reacties.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan