Windows 10 Tablet ASUS Transformer TF303K - moeilijkheid met opladen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Dit toestel heb ik als 2e bij mijn Desktop PC.
Ik gebruik hem dan ook niet alle dagen.
Maar regelmatig laat ik hem op om zekers te zijn dat de batterij in orde blijft.
Ik doe dit voor al mijn toestellen die op batterij werken.

Voor Kerstdag open ik hem en.............. hij is volledig LEEG.
Ik heb hem dan aan de stroom gelegd en het heeft een dag en nacht geduurd eer hij volledig was opgeladen.

Heden morgen open ik hem terug om iets op te zoeken en................. hij is terug volledig LEEG.

Nochtans ligt mij WiFi steeds uit wanneer ik dit niet gebruik.

Welke zou de reden kunnen zijn dat hij op zulke korte tijd terug leeg gelopen is ?
Naar welke instellingen dien ik te kijken ?

Gaarne Tips.

Flamingo
 
Beste Skippy en DDragon 80,

Dank voor jullie antwoorden.
Maar mijn tablet is van november 2014.

Ik heb alle instellingen nagezien :
* WiFi leg ik steeds uit bij niet gebruik.
* Locatie ligt uit.
* Mijn tablet staat in "Energiebesparende functie".

Misschien zie ik er nog enkele over het hoofd om uit te leggen.

Voor mij is het een gewoonte van ALLE maanden de laatste vrijdag al mijn toestellen die op batterij werken te HEROPLADEN , zowel PC als deze voor mijn fototoestel als videocamera.
Men heeft mij dat aangeraden voor een langere levensduur van de batterijen.

Flamingo
 
Ik heb niets nieuws toe te voegen aan men laatste post. Maar ik merk dat je dat moeillijk kan aanvaarden. Het is geen garantie dat je batterij goed blijft en is omdat die tablet van 2014 is. Evengoed hebben ze er ondermaatse kwaliteit ingestoken, of is het van een slechte batch (als we ervan uitgaan dat zoiets niet met opzet gebeurd is). Probeer te aanvaarden dat niet alles met "instellingen" op te lossen valt.
Als men autobatterij op is, gaat het ook niet uitmaken dat ik men autoradio uitzet, en de airco uitzet, enz. ... dan is het einde verhaal voor die batterij. Hier net hetzelfde. 24u nodig voor volledig opladen en na 1 dag bij niet gebruik terug plat zijn?! Duidelijker dan dit kan het niet worden hoor.
 
Ik heb niets nieuws toe te voegen aan men laatste post. Maar ik merk dat je dat moeillijk kan aanvaarden. Het is geen garantie dat je batterij goed blijft en is omdat die tablet van 2014 is. Evengoed hebben ze er ondermaatse kwaliteit ingestoken, of is het van een slechte batch (als we ervan uitgaan dat zoiets niet met opzet gebeurd is). Probeer te aanvaarden dat niet alles met "instellingen" op te lossen valt.
Als men autobatterij op is, gaat het ook niet uitmaken dat ik men autoradio uitzet, en de airco uitzet, enz. ... dan is het einde verhaal voor die batterij. Hier net hetzelfde. 24u nodig voor volledig opladen en na 1 dag bij niet gebruik terug plat zijn?! Duidelijker dan dit kan het niet worden hoor.
Compleet mee eens.
 
Men heeft mij dat aangeraden voor een langere levensduur van de batterijen.
Dingen koel en half vol bewaren rekt de levensduur wat, maar na 5 jaar zijn de meeste toch wel aan hun einde, Asus stopt er ook niet zo geweldige kwaliteit in, heb ook een tablet van Asus waar de batterij het na 3 jaar al moeilijk heeft.
Leesvoer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan